En uges ferie alene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ku sagtens sende mine unger på ferie hos bedsteforældrene eller en uges ferie med moster/faster og onkel. De elsker dem og vi ser hinanden meget, så ved at de ville få en fed ferie!!

Men jeg ville ik sende dem afsted i vores fælles 3 ugeres sommerferie. Syntes vores fælles familie ferie er lidt hellig!

Ku til gengæld sagtens finde på at tage på en forlænget weekend i løbet af året. Vh stine

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2017

JC2014

Profilbillede for JC2014

Nu har jeg ofte selv været på ferie med mine bedsteforældre som barn - også en hel uge ad gangen. Jeg har været meget tæt på især min farmor og farfar. Det var vores eget ønske, og det var ikke fordi at min mor selv tog af sted imens. Ville nok ikke sende min søn på ferie med det formål selv at komme alene af sted. Nu er han ikke så gammel endnu, men når han er gammel nok må han selvfølgelig gerne komme på hyggeferie med sine bedsteforældre hvis han ønsker det og efterspørger det til den tid. At få ham passet for selv at tage af sted en uge, kunne jeg tidligst forestille mig når han var teenager. Lige nu kan jeg ikke forestille mig at skulle få lyst til at rejse ud uden ham. Ønsker da at han skal være en del af sådanne oplevelser.

Anmeld Citér

7. juni 2017

Flomama

Ja det ku jeg godt  min søn er fire 

Anmeld Citér

8. juni 2017

anonym12

Når han er så gammel at han selv kan give udtryk for det, så må han hjertens gerne holde en uges ferie alene hos sine bedste forældre. Vi holder pt to uger sommerferie sammen med hans bedsteforældre (en uge med mine og en uge med min mands).

Jeg kunne ikke drømme om at rejse en uge væk uden mit barn, men jeg kunne godt finde på at tage på en forlænget weekend på spa/kroophold, dvs ferie der ikke er børneegnet. Det vil dog ikke dog ikke være noget der sker specielt ofte.

Anmeld Citér

8. juni 2017

NupaSofia

Jeg har prøvet det omvendt. Vi (min eksmand og jeg) rejste en uge til Venedig, mens vores dreng kom på ferie hos mormor (de var bare derhjemme). Han var 3 år dengang og det gik fint. 

Et halvt år efter var vi mor, far og barn 14 dage i Spanien. Så der holdt vi ferie sammen. Og det gik selvfølgelig superfint, men det var jo også ferie med mor og far.

Da han var 4 år, var hans far og jeg 14 dage på Madeira alene, mens han blev hjemme hos mormor. Det vil så sige, at de var på ferie i Tyskland noget af tiden og også på mange ture ved havet.

Men dybest set var 14 dage for lang tid både for ham og os at undvære hinanden, og det blev også hårdt for mine forældre til sidst at passe ham, fordi han var ked af det de sidste par dage før vi kom hjem. 

Anmeld Citér

8. juni 2017

nielsen80

Havde vi friske bedsteforældre med tæt forhold til vores pige på snart 5, så måtte hun gerne komme på ferie nogle dage(tænker en 5-6stks) hos bedsteforældrene eller andet tæt familie. Jeg ville dog aldrig selv holde ferie den uge. For mig er ferie den bedste måde at pleje familielivet. Det er i ferierne, at vi virkelig har tiden til at spille spil, lege og bare være sammen. Det er i ferien, hvor legedates, fritidsinteresser og selvsagt arbejde ikke forstyrrer, og vi har ro til at finde hinanden og komme helt ned i gear. De 5-6 uger vi har om året, ville jeg aldrig tillade andre at have, dem bruger vi sammen! Skulle nogen(tæt på) tilbyde at give min datter en ekstra uge på et andet tidspunkt, så er de velkommen! Jeg tror faktisk ikke det ændrer sig, før min datter er stor nok til ikke at gide familieferier - tænker teenageåren eller lign.

Anmeld Citér

8. juni 2017

NupaSofia

NupaSofia skriver:

Jeg har prøvet det omvendt. Vi (min eksmand og jeg) rejste en uge til Venedig, mens vores dreng kom på ferie hos mormor (de var bare derhjemme). Han var 3 år dengang og det gik fint. 

Et halvt år efter var vi mor, far og barn 14 dage i Spanien. Så der holdt vi ferie sammen. Og det gik selvfølgelig superfint, men det var jo også ferie med mor og far.

Da han var 4 år, var hans far og jeg 14 dage på Madeira alene, mens han blev hjemme hos mormor. Det vil så sige, at de var på ferie i Tyskland noget af tiden og også på mange ture ved havet.

Men dybest set var 14 dage for lang tid både for ham og os at undvære hinanden, og det blev også hårdt for mine forældre til sidst at passe ham, fordi han var ked af det de sidste par dage før vi kom hjem. 

Vil tilføje, at vi begge var studerende på det tidspunkt og havde meget ferie, alle skoleferierne plus mulighed for at tilrettelægge vores tid selv, så jeg har aldrig følt, at der gik tid fra vores mulighed for at have familieferie,fordi vi rejste alene  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.