En uges ferie alene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2017

Anonym

Jeg stoler ikke nok på mine forældre til at sende mine børn på ferie der - eller blot på en enkelt overnatning, så her ville det ikke være aktuelt.

Som barn var jeg ofte på ferie hos mine bedsteforældre, og jeg elskede det, og jeg ville ønske, jeg kunne give mine børn det samme, men det er desværre ikke muligt.

Derudover VIL mine børn heller ikke være alene med mine forældre, da de ikke føler sig trygge der.

Jeg ville aldrig selv tage på en hel uges ferie, mens børnene ikke er hjemme, da ferie er noget, vi har sammen.

En forlænget weekend, hvor de bliver passet hos venner har jeg ikke noget problem med, og det har jeg også gjort en enkelt gang før.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2017

Anonym

Ja til ferie hos bedsterne. Var jeg selv meget som barn og elskede det til skyerne.

Jeg ved ikke helt om jeg ville rejse selv imens, for er faktisk nu i lidt af et dilemma. Nu er situationen godt nok en anden, da mit barn allerede er i pleje hos sin mormor, da jeg har kæmpe psykiske issues men min allerbedste veninde har inviteret mig med til Egypten med alt betalt her til efteråret ( ville aldrig selv få råd som kontanthjælpsmodtager) men hvad vil mit barn på 8 år sige til at jeg rejser uden ham/hende? Vil h*n føle sig mere forladt af mig? Ville h*n kunne forstå det ville give mig noget mere overskud? Jeg vil jo ikke gøre noget for at såre ham/hende og samtidig skriger hele min krop efter at komme af sted. Det ville blive en oplevelse uden lige. Bare være helt mig selv. Ligge og dase i solen.

Så der er vist ikke meget hjælp at hente fra min kant her. 

Anmeld Citér

6. juni 2017

Janey

Profilbillede for Janey

Ja vi ville både få passet og ville også rejse selv imens, da vores unger har et tæt forhold til alle deres bedsteforældre. Vores datter er en enkelt gang blevet passet i 5 dage, mens vi var i NYC (før vi fik vores søn), men vil vi et sted hen, der ikke er børnevenligt, så rejser vi oftest kun en weekend eller hver for sig som når jeg tager en uge på tøsetur til NYC eller manden tager til England og ser fodbold.

Anmeld Citér

6. juni 2017

Anonym

Anonym skriver:

Ja til ferie hos bedsterne. Var jeg selv meget som barn og elskede det til skyerne.

Jeg ved ikke helt om jeg ville rejse selv imens, for er faktisk nu i lidt af et dilemma. Nu er situationen godt nok en anden, da mit barn allerede er i pleje hos sin mormor, da jeg har kæmpe psykiske issues men min allerbedste veninde har inviteret mig med til Egypten med alt betalt her til efteråret ( ville aldrig selv få råd som kontanthjælpsmodtager) men hvad vil mit barn på 8 år sige til at jeg rejser uden ham/hende? Vil h*n føle sig mere forladt af mig? Ville h*n kunne forstå det ville give mig noget mere overskud? Jeg vil jo ikke gøre noget for at såre ham/hende og samtidig skriger hele min krop efter at komme af sted. Det ville blive en oplevelse uden lige. Bare være helt mig selv. Ligge og dase i solen.

Er du sikker på du må rejse til Egypten når du er på kontanthjælp?

Anmeld Citér

6. juni 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Har du tjekket om reglerne for at rejse på KH? Bare sådan at du ikke ender at miste penge? Man må jo ikke få penge, når man er i udlandet..

Anmeld Citér

6. juni 2017

sne190810

Min mand og jeg har lige været afsted 4 dage i Amsterdam, og sendte vores 4 børn hjem til mormor og morfar på miniferie. 

Til sommer skal min store pige på 6 år næsten være væk fra mig i lidt over 4 uger, da hun først skal to uger på ferie med mormor og morfar, en uge med sin far og så en uge på Vejlø lejr med sin farmor. 

Jeg er nyuddannet, og har derfor ikke optjent noget ferie på min arbejdsplads i det her ferieår, så det er derfor vi kører den model i år :-) 

Anmeld Citér

6. juni 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Er du sikker på du må rejse til Egypten når du er på kontanthjælp?

Hvis hun melder ferie på den rigtige måde ( altså til sagsbehandler) og eventuelt ikke modtager kh når hun er på ferie må hun da gerne rejse.

Anmeld Citér

6. juni 2017

Miti's mama

Min ældste elsker mormor og omvendt, så vil jeg ikke have noget problem med. Men hun skal være lidt mere end to til en hel uges ferie, og lillesøster er alt for lille endnu  gjorde jeg med mine søskende, fætre og kusiner selv da vi var børn. Altid en god oplevelse.

Anmeld Citér

6. juni 2017

Miti's mama

Miti's mama skriver:

Min ældste elsker mormor og omvendt, så vil jeg ikke have noget problem med. Men hun skal være lidt mere end to til en hel uges ferie, og lillesøster er alt for lille endnu  gjorde jeg med mine søskende, fætre og kusiner selv da vi var børn. Altid en god oplevelse.

Men så ville jeg tage på ferie med manden et sted hen hvor børn ikke gider alligevel.

Anmeld Citér

6. juni 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Supergirl skriver:

Har du tjekket om reglerne for at rejse på KH? Bare sådan at du ikke ender at miste penge? Man må jo ikke få penge, når man er i udlandet..

Hvis man har været på kh i mere end 12 måneder, har man skam ret til i alt 4 ugers ferie på kh, så hvis hun har varslet sin ferie ordentligt og den ikke overstiger en hvis periode, må hun da gerne rejse til udlandet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.