En uges ferie alene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du/I gøre det?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

7.206 visninger
56 svar
33 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. juni 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Inspireret af et spørgsmål på Facebook og en diskussion med min eks.

Ville du/I kunne finde på at lade børnene tage på en uges ferie hos f.eks bedsteforældrene? Kunne I så finde på at rejse væk i den uge?

Hvis ja, hvor gamle bør de så være?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2017

Soonmom

I princippet ja, men nok mere en forlænget weekend og først når de blev ældre (hvis vi snakker forlænget weekend synes jeg de skal være 4-5 år, en uge vil jeg sige at de skal være så gamle at de ikke gider med)  og igen selvfølgelig afhængig af deres forhold til bedsteforældre. 

Anmeld Citér

6. juni 2017

Anonym

Det er lidt en gråzone synes jeg. Hvis det nu er et ikke-børnevenligt feriemål og som var lidt en her og nu chance, så ville jeg godt kunne gøre det.. men ellers ville jeg have svært ved at gøre det i mere end en weekend. 

Jeg har været ude og rejse på der seneste uden børn, men der har det været i de uger hvor jeg alligevel ikke havde dem hjemme (deler 7/7). Men at få dem decideret passet i en hel uge for selv at rejse. Aaarh.. ej det ville jeg nok ikke have samvittighed til. 

Sidst jeg var afsted kom jeg først hjem 2 dage inde i "min" uge, der hentede mine forældre og havde dem på weekend i de 2 dage. Det kunne lige gå, men mere ville jeg ikke, vi havde ellers talt om det da det var en lang og dyr rejse og det derfor var mest ideelt med nogen flere dage afsted. Men det kunne jeg simpelthen ikke. 

Anmeld Citér

6. juni 2017

Tip!

Min søn skal med hans mormor og morfar på camping ferie i en uge.. han bliver 9 til efteråret, og har kun været med max 2 overnatninger indtil nu. 

Hvis jeg havde muligheden for at tage på kæreste ferie imens, havde vi gjort det, men jeg skal arbejde meget af sommeren, så det må blive en anden gang. 

Mine forældre opfordre til at med en hverdag med fuldtids job, børn hus og have, så er det vigtigt at komme afsted på 2 mands hånd, og få noget tid alene. 

Anmeld Citér

6. juni 2017

CC79

Mange ting spiller ind. Børnenes alder, bedsteforældrenes helbred samt rejsemål. Personligt ville jeg ikke gøre det før mine børn var mellem 10-12 år da mine børns bedsteforældre ikke er helt så fysisk velfungerende og ville uanset hvad have de var mellem 8-9 år hvis bedsteforældrene ingen helbredsproblemer havde. Min mor passede engang min ældste søn i 2 dage og der var han fyldt 8 år. Men ja det er jo mange faktorer der er afgørende når man lader sine børn passe af andre.

Anmeld Citér

6. juni 2017

Ciss

Det kommer lidt an på.

Hvis nu bedsteforældrerne inviterer på et tidspunkt hvor jeg enten økonomisk eller grund af arbejde ikke kunne tage ferie med børnene, så kunne jeg godt finde på at sige ja. 

Eller hvis børnene er så store at de ikke gidder at være med til det vi skal, og bedsteforældrerne inviterer dem.

Men hvis der er snak om at jeg selv skal på ferie et andet sted, og derfor ønsker at parkere børnene hos bedsteforældrerne, så er svaret nej.

For en weekend måske, hvis jeg nu er inviteret i bryllup eller noget i den stil. Men i en direkte ferie vil jeg have tiden med børnene.  Det er jo os, som er familien. I hverdagen er det travelt og logistik og sengetid er osv. I ferien kan vi endelig bare være os, og gøre ting, sådan som vi har lyst til det, ikke sådan som vi er nødt til det. Så ferien bruges sammen søm familie.

Anmeld Citér

6. juni 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Ja da altså når de har alderen til at være væk en uge, men om jeg er hjemne eller på ferie kan ungerne da være ligeglade med  og vi har økonomi til at der ikke ville gå noget fra ungerne hvis vi holdt en voksenferie  hvis der ikke var råd til ferie med ungerne ville jeg ikke gøre det  

min mor tager min datter med til Danmark i næste uge vi bor i udlandet. Det skal da nok gå fint. Forstår faktisk ikke dilemmaet. Hvis ulykken sker går det jo fly konstant. 

Anmeld Citér

6. juni 2017

Bananaalice

Sagtens! Man skal altså også leve lidt og ikke rende og "savne" konstant. Du får ny energi af at være væk, og børnene får skabt nogle gode minder og relationer hos deres bedsteforældre  

Og som en anden siger, skulle der ske noget kan man tage hjem igen, men det er slet ikke nok til at de vil føle et svigt af en anden verden hvor alt bare er ødelagt for livstid  
Kender da forældre der sagtens har kunnet være væk i 14 dage, og sådan er det  En skilsmissefar synes jeg da også man f.eks. skal kunne have sit barn i 4-5 nætter i en længere ferie/weekendting, så of course.

Anmeld Citér

6. juni 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Ms.Momo skriver:

Inspireret af et spørgsmål på Facebook og en diskussion med min eks.

Ville du/I kunne finde på at lade børnene tage på en uges ferie hos f.eks bedsteforældrene? Kunne I så finde på at rejse væk i den uge?

Hvis ja, hvor gamle bør de så være?

For mig kommer det an på om man sender børnene på ferie, for selv at kunne holde "voksen" ferie - det ville jeg ikke kunne. Jeg kan sagtens sende dem på weekend for at holde voksen weekend med manden, men vores ferier bliver holdt sammen med vores børn.

Anmeld Citér

6. juni 2017

Anonym

Jeg var ofte på ferie alene hos mine bedsteforældre, da jeg var barn. Helt fra fem-seks år. Jeg blev sendt hjem til dem i en-to uger i sommerferien, når mine forældre skulle arbejde. Jeg NØD det! Jeg savnede da også mine forældre, men det var ren afslapning og ferie. 

Men jeg tror måske, jeg ville have undret mig og følt mig forladt, hvis mine forældre samtidig tog på ferie alene til udlandet. En weekend, ja fint, men en hel uge synes jeg, er for meget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.