lommepenge til 15 årig. hvad er rimeligt. ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2017

moar34

Aristocats skriver:

Jeg synes det er for lidt. Da jeg var i den alder fik jeg 500 og det passede fint 

Han får 150 kr om ugen ikke om måneden.  går ud fra du mener du fik 500 om måneden? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2017

Carina:-)

Mine de store tog fritidsjob når de fyldte 13.

Vi betalte som vi plejede for tøj off transport osv

Udover det gav vi tilskud til f.eks en tur i bio eller lignende. Ikke noget fast beløb men sådan efter behov .

Det fungerede fint og det fortsætter vi med de næste i rækken .

Men fritidsjob har vi altid forlangt de tog for at lære at for at nyde skal  man yde. Så de har kørt med aviser passet børn og hunde slået græs været flaskedrenge osv osv.

Anmeld Citér

31. maj 2017

Zelinasmor

Jeg fik 500kr i måneden som 13 årig og skulle ud af dem selv betale min telefon, tøj og sko. Så rækker 500 ikke langt. Som 15 årig synes jeg slet ikke man bør få lommepenge. Hvis i betaler sko, tøj, telefon osv. Så kan h*n da få et fritidsjob. Min ældste datter på 5 år får nogengange 1kr hvis hun hjælper med større ting. Udelukkende for at lærer hende at man skal lave noget for sine penge når man bliver ældre hun kommer ikke til at få lommepenge når hun fylder 13.

Anmeld Citér

31. maj 2017

Chris87

moar34 skriver:

Vores søn er lige blevet 15. Han har intet fritidsjob men hjælper til i hjemmet. Vi har forhandlet os frem til 150 kr om ugen. Men er det for lidt? For meget.? 

Vi har sagt at skal han bruge flere penge ( ved jo at deres forbrug stiger ) så må han tage sig et fritidsjob.  

Hvad mener i? Hvad giver i til jeres 14-16 årige børn? Tøj og sko betaler vi selfølgelig. 

Jeg fik 200 kr i den alder af mine forældre (de havde ikke synderlig mange penge så der var stort af dem).. men jeg havde allerede job fra jeg var 13, med ar gøre rent og der fik jeg 100 kr pr gang.. så havde 600 kr til mig selv om måneden...

Anmeld Citér

31. maj 2017

Tin

Profilbillede for Tin
moar34 skriver:

Vores søn er lige blevet 15. Han har intet fritidsjob men hjælper til i hjemmet. Vi har forhandlet os frem til 150 kr om ugen. Men er det for lidt? For meget.? 

Vi har sagt at skal han bruge flere penge ( ved jo at deres forbrug stiger ) så må han tage sig et fritidsjob.  

Hvad mener i? Hvad giver i til jeres 14-16 årige børn? Tøj og sko betaler vi selfølgelig. 

Vores børn har fået deres børne unge ydelse overført til deres visa elektron Kort efter deres konfirmation også skulle de selv betale tlf tøj og fornøjelser. 

Det har fungeret fint. Og de har fået pengene selvom de også havde et fritids job. På den måde har de selv kunne spare op til kørekort, og indskud til lejlighed mv.

Anmeld Citér

31. maj 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
ErDetSnartNU skriver:

For 16-17 år siden begyndte jeg at få 500 kr om måneden. De skulle dække udgifter til tøj og sjov. Mine forældre betalte telefonregning og gav lidt ekstra til vinterstøvler/vinterjakker som typisk er dyrere, men ellers skulle jeg selv administrere og spare op hvis der var dyrere ting jeg selv ville have. Det fungerede rigtig fint  

500 om måneden og så selv skulle stå for tøj mm. Det synes jeg til gengæld er meget lidt som 16-17 årig??

Jeg tænker at vi bliver ved med at betale tøj mm for vores sønner, når de når den alder. Til gengæld er jeg også tilhænger af fritidsjob, som jeg også forventer, at mine drenge skal have, men pengene herfra skal de ikke bruge til tøj og alm. Fornødenhaver som 16-årig.

Anmeld Citér

31. maj 2017

Thea14

Jeg fik ikke lommepenge som ung. Og havde heller ikke fritidsjob. Vi boede på landet og det forventedes at jeg deltog og hjalp i de pligter der var på gården - til gengæld betalte mine forældre mine udgifter.

Jeg er selv tilhænger af at unge får et fritidsjob - forudsat at det ikke går ud over skolen. Hvad vores børn kommer til at få i lommepenge når de dertil, skal jeg ikke kunne sige endnu. Vi har dog allerede snakket om at bestemte pligter i hjemmet udløser er bestemt beløb, og på den måde kan de også selv have indflydelse på hvor meget de vil "tjene". Hvordan det lige skal fungere har vi heldigvis god tid til at finde ud af.

Anmeld Citér

31. maj 2017

Aristocats

moar34 skriver:

Han får 150 kr om ugen ikke om måneden.  går ud fra du mener du fik 500 om måneden? 

Ja, om måneden 

Anmeld Citér

31. maj 2017

ErDetSnartNU

SØS skriver:

500 om måneden og så selv skulle stå for tøj mm. Det synes jeg til gengæld er meget lidt som 16-17 årig??

Jeg tænker at vi bliver ved med at betale tøj mm for vores sønner, når de når den alder. Til gengæld er jeg også tilhænger af fritidsjob, som jeg også forventer, at mine drenge skal have, men pengene herfra skal de ikke bruge til tøj og alm. Fornødenhaver som 16-årig.

Det startede da jeg var 12-13 år. Det med de 16-17 år siden er mere for at tage højde for inflation - jeg går ud fra at det vil svare til ca 700/md nu. Jeg havde også fritidsjob ved siden af da jeg blev ældre. Jeg led i hvert fald på ingen måde nød

Anmeld Citér

31. maj 2017

lineog4

Min datter på 14 får lige pt 200 pr måned og så Betaler vi tøj. Jeg vil gerne hun fik 600 og så selv stod for tøj (ikke overtøj og sko), men hun er ikke meget for det. 

Jeg synes de unge skal have lidt af deres egne penge, men også så de lærer at spare og ikke købe de dyreste jeans i butikken bare fordi... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.