lommepenge til 15 årig. hvad er rimeligt. ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2017

PernilleogLouis

Soonmom skriver:

Har ændret i svaret før du skrev  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2017

Sabone

Da vi var yngre og gik på efterskole, fik vi valget, om vi ville have vores børnepengene selv og dermed selv betale tøj, sko og alt andet eller om vores forældre skulle beholde dem og betale for os 

Senere fik vi alle tre arbejde og tjente vores egne penge og så stoppede de med et fast beløb 

Anmeld Citér

31. maj 2017

Aristocats

Cherraly skriver:

Fik du 2000 om måneden? 

Gud nej, om måneden! Taler TS om ugen her? For så har jeg overset det, haha

Anmeld Citér

31. maj 2017

Aristocats

PernilleogLouis skriver:

Fik du 500 om ugen ?

Nej! Om måneden  Havde ikke lige læst indlægget ordentligt igennem..

Anmeld Citér

31. maj 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Aristocats skriver:

Gud nej, om måneden! Taler TS om ugen her? For så har jeg overset det, haha

Det tænkte jeg også at du nok mente, men man ved jo aldrig 

Anmeld Citér

31. maj 2017

AnoMom

Hold da op tiderne har ændret sig. Som 15 årig fik jeg 50 kr om ugen og de rakte langt

Anmeld Citér

31. maj 2017

ErDetSnartNU

For 16-17 år siden begyndte jeg at få 500 kr om måneden. De skulle dække udgifter til tøj og sjov. Mine forældre betalte telefonregning og gav lidt ekstra til vinterstøvler/vinterjakker som typisk er dyrere, men ellers skulle jeg selv administrere og spare op hvis der var dyrere ting jeg selv ville have. Det fungerede rigtig fint  

Anmeld Citér

31. maj 2017

Dash

Vores søn er lige blevet 15. Han har intet fritidsjob men hjælper til i hjemmet. Vi har forhandlet os frem til 150 kr om ugen. Men er det for lidt? For meget.? 

Vi har sagt at skal han bruge flere penge ( ved jo at deres forbrug stiger ) så må han tage sig et fritidsjob.  

Hvad mener i? Hvad giver i til jeres 14-16 årige børn? Tøj og sko betaler vi selfølgelig. 

Hov, så lige det var 150,- om ugen og ikke om

måneden. Det gør mit svar ret irrelevant 

Anmeld Citér

31. maj 2017

Anonymor

Jeg tænker det er rimeligt, jeg ved slet ikke om jeg ville give så meget til den tid. Tror jeg ville ønske af mine børn, at de fik et job. Synes det er en god og vigtig måde af lære modenhed og ansvarlighed på, jeg selv har været i fritidsjob nonstop siden jeg var 13. Altså i mine unge år, nu er jeg jo voksen, hehe.. Og jeg er glad for hvad det at arbejde har givet mig. 

Anmeld Citér

31. maj 2017

Miia90

Min søster og jeg har aldrig fået lommepenge, men en gang hver 3 mdr ca blev vi sluppet løs i et storcenter og fik lov til at købe til vores mor sagde stop. Og der har aldrig været noget, selvom den ene fik lidt mere end den anden. Vi har været glade og tilfredse :-D 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.