lommepenge til 15 årig. hvad er rimeligt. ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.155 visninger
54 svar
55 synes godt om
31. maj 2017

moar34

Vores søn er lige blevet 15. Han har intet fritidsjob men hjælper til i hjemmet. Vi har forhandlet os frem til 150 kr om ugen. Men er det for lidt? For meget.? 

Vi har sagt at skal han bruge flere penge ( ved jo at deres forbrug stiger ) så må han tage sig et fritidsjob.  

Hvad mener i? Hvad giver i til jeres 14-16 årige børn? Tøj og sko betaler vi selfølgelig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2017

A-1995

Min personlige holdning er at man slet ikke skal have lommepenge for at hjælpe til i hjemmet- det skal man gøre fordi man er en del af familien. 

Lommepenge synes jeg kan være en fin ting at give så de lærer at administrere penge osv men det skal ikle være et særlig stort beløb og det skal være uafhængigt at det de gør derhjemme.

dog synes jeg slet ikke man skal have lommepenge når man er gammel nok til at få et fritidsjob. 

Anmeld Citér

31. maj 2017

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
moar34 skriver:

Vores søn er lige blevet 15. Han har intet fritidsjob men hjælper til i hjemmet. Vi har forhandlet os frem til 150 kr om ugen. Men er det for lidt? For meget.? 

Vi har sagt at skal han bruge flere penge ( ved jo at deres forbrug stiger ) så må han tage sig et fritidsjob.  

Hvad mener i? Hvad giver i til jeres 14-16 årige børn? Tøj og sko betaler vi selfølgelig. 

Vores datter på 13 får 500kr om måneden. 

Hun har mange pligter herhjemme samt hun passer lillebror når behovet er der. 

Tøj, sko og mobil regning betaler vi. 

Anmeld Citér

31. maj 2017

Mom

Profilbillede for Mom

Vores søn er også 15 år - intet fritidsjob, men passer sin skole.

Han får ca. 200 kr pr. mdr., men har har heller ikke så meget at bruge pengene på, da han ikke er en "big spender".

Vi betaler al hans tøj.

Måske skal det nævnes at vores søn har Aspegers, så han har ikke den store vennekreds, han skal følge med.

Jeg er sikker på, at når vores søn som pt. er 11 år, så er 200 kr., pr måned ikke nok - hvis han ikke har et fritidsjob, men ellers passer sin skole, og fritidsaktiviteter, så vil han nok lande på omkring 500 kr pr. måned.

Iøvrigt mener jeg godt man kan give lidt lommepenge selvom barnet er gammelt nok til at have et fritidsjob.

Og jeg mener ikke at pligter og lommepenge skal hører sammen

Anmeld Citér

31. maj 2017

Aristocats

Jeg synes det er for lidt. Da jeg var i den alder fik jeg 500 og det passede fint 

Anmeld Citér

31. maj 2017

PernilleogLouis

Aristocats skriver:

Jeg synes det er for lidt. Da jeg var i den alder fik jeg 500 og det passede fint 

Fik du 500 om ugen ?

Anmeld Citér

31. maj 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Aristocats skriver:

Fik du 2000 om måneden? 

Anmeld Citér

31. maj 2017

Soonmom

Jeg synes det lyder helt vildt. Når han er gammel nok til at have et  fritidsjob, kan jeg slet ikke se at han skal have 150 kr om ugen i lommepenge, det synes jeg er rimlig forkælet

Jeg fik fritidsjob som 13 årige og der sluttede mine lommepenge også. Tænker det samme sker ved mine egne børn

Anmeld Citér

31. maj 2017

PernilleogLouis

Soonmom skriver:

Jeg synes det lyder helt vildt. Når han har et fritidsjob, kan jeg slet ikke se at han også skal have 150 kr om ugen i lommepenge. 

Jeg fik fritidsjob som 13 årige og der sluttede mine lommepenge også. Tænker det samme sker ved mine egne børn

Ts´s barn har ikke noget fritidsjob  

Anmeld Citér

31. maj 2017

Soonmom

PernilleogLouis skriver:

Ts´s barn har ikke noget fritidsjob  

Har ændret i svaret før du skrev  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.