PT skriver:
Mine børn på 5 og 7 er kun blevet passet en håndfuld gange. Det er der flere grunde til.
For tre år siden, var jeg i Paris med en veninde i 4 dage. jeg trængte til at komme væk og få lov til at være mig selv. Jeg er alene med børnene og havde ikke haft en eneste pause udover arbejde, siden de blev født. jeg trængte til det, og det er også en af grundene til, jeg ikke helt tænkte det igennem.
Mine forældre (som vi ser 2-3 gange om året), kom herover for at passe børnene. Det var såmænd ikke problemet. Problemet bestod i, at når jeg ringede hjem om aftenen for at sige godnat, ville min mor ikke lade mig tale med mine børn. I 4 dage fik jeg ikke lov til at at sige så meget som ét ord til dem!
Da jeg kom hjem, var mine børn ved at falde fra hinanden, og de bad mig love dem, jeg aldrig ville efterlade dem på den måde igen.
Siden da er de kun blevet passet et par gange. Den ene gang var de hos deres elskede babysitter, da jeg skulle have mine mandler fjernet, og den anden gang hos min gode veninde.
De har dog overnattet hos mine veninder flere gange - men af lyst og ikke af nød. De elsker sleep-overs og være sammen med deres venner, og vi har også haft venner her mange gange, men igen det er fordi, børnene ønsker det.
Jeg meldte afbud til min mosters og onkels sølvbrullyp for 6 år siden, da jeg ikke havde nogen, der kunne passe. Da jeg ikke bor i DK, ser vi ikke familien så ofte, og festen foregik naturligvis i DK. Jeg ville ikke efterlade min datter herovre for selv at flyve over, og jeg kendte ikke nogen i DK, jeg ville stole nok på til at have hende for selv for en aften.