Anonym skriver:
Desuden var det en bekymring som jeg allerede havde FØR at hun skrev at de havde fejlbedømt kønnet, så det har bare forstærket det. Synes det er tant at du sammenligner det med en bil....
Hvis du har været bekymret for om de tog fejl af kønnet, hvorfor har I så ikke bare ventet med at købe ind og sætte jer fast pånavnet før I har fået det bekræftet, ja eller endda til efter jeres barn er kommet til verden?
Jeg kan ikke lade være at tænke, hvis kønnet er underordnet, og det handler om farven på værelset, det indkøbte tøj og navnet, så er det jo egentlig meget let - vent enten til I har været til en scanning hvor I stoler på det de siger eller til I ved det med sikkerhed: ved fødslen. Og så find pyt knappen frem, og nyd lykke rusen - der er immervækhalvdelen af tiden tilbage til alt købe, male, hygge og regere også selvom I venter til efter misdannelse.
Jeg bekymrede mig selv helt vildt for kejsersnit, fødte naturligt men en pige med et hjerte der ikke var lig med liv - statistisk er over 80% af det vi bekymrer os for unødvendig bekymring, og det er noget helt andet der kommer til at udfordre os hvis vi over hovedet bliver udfordret. Det er da ærgerligt at bruge så meget energi på hvis nu, især når det er en bagatel, hvis I ventede med alt planlægningen og indkøbet.
Anmeld
Citér