Fejl på kønnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Nej men derfor kan jeg stadig godt være nervøs og bekymret over hele situationen 

Uha - nu bliver jeg nok upopulær, men at skrive, at man er "nervøs og bekymret over hele situationen" synes jeg godt nok er voldsomt. Vi snakker om kønnet på et sundt og raskt barn? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2017

lineog4

SØS skriver:

Uha - nu bliver jeg nok upopulær, men at skrive, at man er "nervøs og bekymret over hele situationen" synes jeg godt nok er voldsomt. Vi snakker om kønnet på et sundt og raskt barn? 

Men er vi mennesker ikke sådan indrettet at vi går og bekymrer os for en masse ting og helst de små ting som egentlig ikke er særlig betydningsfulde - tænk om vi bekymrede os for det betydningsfulde så ville vi jo være skrækslaget hele tiden  når du skriver: sundt og raskt barn for jeg jo straks lyst til at skrive: ja formodentligt, der er en masse der kan gå galt endnu. En scanning er ingen garanti. 

Men ts bekymrer sig lige nu om det nære, om det praktiske og det er vel okay? Jeg kunne så svare: lad vær med at købelyserødt men neutralt så behøver du ikke bekymre dig 

Da jeg ventede min datter, lå hun med hovedet op af og jeg bekymrede mig for kejsersnit, jeg bekymrede mig for hofteskred og virkelig min verden var ved at brase sammen, kunne slet ikke forlige mig med tanken om de omhyggelige planer skulle smadres - og det havde en smule tragisk komisk om en havde skrevet: hvorfor de bekymringer når der er tale om et sundt og raskt barn.

Anmeld Citér

7. april 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
lineog4 skriver:

Men er vi mennesker ikke sådan indrettet at vi går og bekymrer os for en masse ting og helst de små ting som egentlig ikke er særlig betydningsfulde - tænk om vi bekymrede os for det betydningsfulde så ville vi jo være skrækslaget hele tiden  når du skriver: sundt og raskt barn for jeg jo straks lyst til at skrive: ja formodentligt, der er en masse der kan gå galt endnu. En scanning er ingen garanti. 

Men ts bekymrer sig lige nu om det nære, om det praktiske og det er vel okay? Jeg kunne så svare: lad vær med at købelyserødt men neutralt så behøver du ikke bekymre dig 

Da jeg ventede min datter, lå hun med hovedet op af og jeg bekymrede mig for kejsersnit, jeg bekymrede mig for hofteskred og virkelig min verden var ved at brase sammen, kunne slet ikke forlige mig med tanken om de omhyggelige planer skulle smadres - og det havde en smule tragisk komisk om en havde skrevet: hvorfor de bekymringer når der er tale om et sundt og raskt barn.

Ahh Line VIL du ikke bare misforstå eller ikke forstå hvad jeg skriver?

Et barn der ligger forkert i maven giver anledning til reelle bekymringer. Det gør kønnet på barnet ikke. Basta! (Worst case må man bytte noget tøj/male et værelse om)

Havde TS skrevet at MD scanning viste et sundt og raskt barn, men at hun stadig var bekymret over, om det nu var tilfældet og over alt det, der jo kan gå galt i forbindelse med en graviditet og en fødsel ville mit svar have været anderledes.

Jeg ved, hvad du nu vil skrive "det er TS's følelser... osv. osv. ...."

Jeg tror bare, at jeg prøver at mane til besindighed. Livet med børn er "en stor bekymring" (og samtidig det bedste i verden) derfor må man nogle gange se på, hvad der reelt er worst case scenario i en potentiel ændring/fare - ellers bliver livet dælme hårdt - og fuld af skuffelser....

Mvh.

Line

Anmeld Citér

7. april 2017

lineog4

Ahh Line VIL du ikke bare misforstå eller ikke forstå hvad jeg skriver?

Et barn der ligger forkert i maven giver anledning til reelle bekymringer. Det gør kønnet på barnet ikke. Basta! (Worst case må man bytte noget tøj/male et værelse om)

Havde TS skrevet at MD scanning viste et sundt og raskt barn, men at hun stadig var bekymret over, om det nu var tilfældet og over alt det, der jo kan gå galt i forbindelse med en graviditet og en fødsel ville mit svar have været anderledes.

Jeg ved, hvad du nu vil skrive "det er TS's følelser... osv. osv. ...."

Jeg tror bare, at jeg prøver at mane til besindighed. Livet med børn er "en stor bekymring" (og samtidig det bedste i verden) derfor må man nogle gange se på, hvad der reelt er worst case scenario i en potentiel ændring/fare - ellers bliver livet dælme hårdt - og fuld af skuffelser....

Mvh.

Line

Jeg forstod dig godt og et langt stykke hen af vejen enig med dig - men tænker det er er træk hos os mennesker at vi bekymrer os (desværre) og at små ligegyldige ting, som fx at man har malet værelset lyserødt og der kom en dreng, kan føles som det værste i verden. 

Tro mig en scanning hvor de tog fejl af køn er for mig bare en god historie. En scanning hvor de ikke opdager eller for den sags skyld opdager helbredsproblemer er mareridtet. 

Og tror du, og jeg for den sags skyld, kan skrive tusind gange: det er ikke i nærheden af jordens undergang så længe du får dit barn raskt ud i armene og det barn får lov at overleve dig. Så skidt pyt da om dit barn pludselig havde en tissemand. Tror ikke det ændrer på bekymringen og et eller andet sted er det ikke skønt man er så lykkelig og sikker på intet kan gå galt så et spørgsmål om lyserødt versus lyseblå kan fylde og være næsten lig jordens undergang? Jeg er personlig dybt misundelig

Anmeld Citér

7. april 2017

Anonym trådstarter

SØS skriver:

Ja du har ret i at du bliver upopulær! Det har IKKE noget at gøre med at jeg helst vil have en pige.. vi har fanme prøvet i 3 år så er lykkelig over at få et barn.. men er det virkelig forkert at have de her følelser når man har fået garanti på at det er et bestemt køn?! Vi har fundet navn og købt derefter og nu kan det i mit hovede ikke være andet end det køn.. 

hvis i sidder bare og vil dømme mig for ikke at være taknemmelig for mit barn så lad venligst være med at kommentere! Selvfølgelig ønsker vi os bare et rask og sundt barn.. 

Anmeld Citér

7. april 2017

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Ja du har ret i at du bliver upopulær! Det har IKKE noget at gøre med at jeg helst vil have en pige.. vi har fanme prøvet i 3 år så er lykkelig over at få et barn.. men er det virkelig forkert at have de her følelser når man har fået garanti på at det er et bestemt køn?! Vi har fundet navn og købt derefter og nu kan det i mit hovede ikke være andet end det køn.. 

hvis i sidder bare og vil dømme mig for ikke at være taknemmelig for mit barn så lad venligst være med at kommentere! Selvfølgelig ønsker vi os bare et rask og sundt barn.. 

J-E-S-U-S!

I rest my case.

Anmeld Citér

7. april 2017

lineog4

Selvsagt er følelser ikke forkerte. Men det lyder lidt overdrevet og skingert selv i mine rummelige ører, at verden næsten går under hvis nu den garanti man har fået ikke holder - livet kommer ikke med garantier og livet der involverer andre mennesker og især med børn er fyldt med overraskelse og heldigvis flest gode.

Og en "lille" bekymring om hvorvidt Pernille viste sig at være en Per, er vitterlig lille i det store billede. I er ikke en gang forbi misdannelsesscanning så vil du bekymre dig så er der en del andet at bekymre sig om. 

Anmeld Citér

7. april 2017

Anonym trådstarter

Okay sorry.... troede der var plads til at man kunne læsse af på den side her...

Anmeld Citér

7. april 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Men der ER jo ikke nogen "hele situationen" at reagere på. Du har hørt en historie og fået den på hjernen. Endda en ret harmløs af slagsen. Hvad kan/skal folk sige til det? 

Anmeld Citér

7. april 2017

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Men der ER jo ikke nogen "hele situationen" at reagere på. Du har hørt en historie og fået den på hjernen. Endda en ret harmløs af slagsen. Hvad kan/skal folk sige til det? 

Havde bare brug for at komme ud med mine tanker og følelser omkring at jeg var nervøs for at det skulle ske for os. Har bestemt ikke brug for at blive dømt og nærmest få smækket i hovedet at jeg ikke er taknemmelig for mit barn uanset hvilket køn det nu måtte være.. det kunne jo være der var andre der havde stået med de samme følelser.. 

det er da godt at alle andre er perfekte herinde og aldrig kunne finde på at tænke sådan. Lucky you 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.