lineog4 skriver:
Men er vi mennesker ikke sådan indrettet at vi går og bekymrer os for en masse ting og helst de små ting som egentlig ikke er særlig betydningsfulde - tænk om vi bekymrede os for det betydningsfulde så ville vi jo være skrækslaget hele tiden
når du skriver: sundt og raskt barn for jeg jo straks lyst til at skrive: ja formodentligt, der er en masse der kan gå galt endnu. En scanning er ingen garanti.
Men ts bekymrer sig lige nu om det nære, om det praktiske og det er vel okay? Jeg kunne så svare: lad vær med at købelyserødt men neutralt så behøver du ikke bekymre dig 
Da jeg ventede min datter, lå hun med hovedet op af og jeg bekymrede mig for kejsersnit, jeg bekymrede mig for hofteskred og virkelig min verden var ved at brase sammen, kunne slet ikke forlige mig med tanken om de omhyggelige planer skulle smadres - og det havde en smule tragisk komisk om en havde skrevet: hvorfor de bekymringer når der er tale om et sundt og raskt barn.
Ahh Line VIL du ikke bare misforstå eller ikke forstå hvad jeg skriver?
Et barn der ligger forkert i maven giver anledning til reelle bekymringer. Det gør kønnet på barnet ikke. Basta! (Worst case må man bytte noget tøj/male et værelse om)
Havde TS skrevet at MD scanning viste et sundt og raskt barn, men at hun stadig var bekymret over, om det nu var tilfældet og over alt det, der jo kan gå galt i forbindelse med en graviditet og en fødsel ville mit svar have været anderledes.
Jeg ved, hvad du nu vil skrive "det er TS's følelser... osv. osv. ...."
Jeg tror bare, at jeg prøver at mane til besindighed. Livet med børn er "en stor bekymring" (og samtidig det bedste i verden
) derfor må man nogle gange se på, hvad der reelt er worst case scenario i en potentiel ændring/fare - ellers bliver livet dælme hårdt - og fuld af skuffelser....
Mvh.
Line
Anmeld
Citér