Fejl på kønnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.909 visninger
59 svar
109 synes godt om
5. april 2017

Anonym trådstarter

Er så frygtelig nervøs! De sidste par dage er tanken om at jordmoderen har fejlbedømt kønnet på vores barn dukket op i mit hovede. Og nu idag ser jeg en i min terminsgruppe har fået af vide at hendes pige nu var en dreng på trods af at jordmoderen sagde hun kunne se pigens kønslæber!! 

Er mest bekymret over at nu har vi jo købt lyserødt MASSER. Og familien strikker og strikker. Og ja navnet har vi også fundet. Og nu ved jeg bare ikke hvordan jeg vil reagere i næste uge hvis det viser sig at være en dreng. Det er jo en lille pige der er i min mave  havde nok brug for lige at komme ud med det. Har lagt nogle billeder ind. Fra uge 12 til nf og det nedefra mellem benene fra køns scanning uge 14+2 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2017

Wheelybug

Det er helt sikkert en lille pige på de billeder  De er desuden virkelig gode til at se køn til kønsscanning. Har ikke hørt om folk, der har fået forkert køn at vide til privat kønsscanning, hverken generelt eller på den jordemoderklinik jeg har været på  så tror det sker ret sjældent i dag, da de har virkelig gode scanningsmaskiner og teknikker til at se det. De enkelte gange jeg har læst om det, så er det sket på sygehuse, hvor de er uddannet i at se efter andre ting som vækst og organer og ikke køn

Anmeld Citér

5. april 2017

Pianisten

Tja, jeg blev scannet omkring uge 16 og fik at vide at det var 85% sikkert vi skulle have en pige. Til misdannelsesscanningen i uge 20 havde den pige altså udgroet en pung og en tissemand, så jeg er glad for vi ikke havde købt noget som helst lyserødt (det havde svigermor dog ). Jeg tog det meget roligt, men jeg var også ligeglad med kønnet, bare mit barn var sundt og raskt. Min kæreste derimod brugte et par døgn på at indstille sig på det - han virkede ikke direkte skuffet, men man kunne godt mærke på ham at han havde svært ved at omstille sig. Men nu hvor det er så lang tid siden, så er han jo så glad for at vi skal have en dreng - og taler tit om hvor meget han glæder sig til at de skal se Formel 1 sammen, bygge LEGO Star Wars og hvad ved jeg

Jeg har efter den oplevelse lært at næste gang vi skal have en bebse, så vil jeg ikke vide kønnet før til MD, fordi fagfolk også kan begå fejl. Det, og så bør man nok også indse at selvom vi lever i 2017, så findes der stadig ultralydsudstyr som ikke kan give afklaring med 100% sikkerhed. Det er jo heller ikke ualmindeligt at man hører om at folk har fået én ting at vide omkring kønnet, men føder det modsatte, fordi barnets skamlæber feks er meget hævede, så det ligner penis/testikler, og omvendt. 

Jeg tror bare at man skal være glad for at man skal have et sundt og raskt barn - kønnet er bare en bonusinfo. Og selvom du så evt får en dreng, hvor du måske havde håbet på en pige, så tror jeg alligevel at du helt automatisk kommer til at elske dit barn når du får det i armene 

Anmeld Citér

5. april 2017

Anonym trådstarter

JL87 skriver:

Det er helt sikkert en lille pige på de billeder  De er desuden virkelig gode til at se køn til kønsscanning. Har ikke hørt om folk, der har fået forkert køn at vide til privat kønsscanning, hverken generelt eller på den jordemoderklinik jeg har været på  så tror det sker ret sjældent i dag, da de har virkelig gode scanningsmaskiner og teknikker til at se det. De enkelte gange jeg har læst om det, så er det sket på sygehuse, hvor de er uddannet i at se efter andre ting som vækst og organer og ikke køn

Jeg tror også mest På pige men det sidder bare i baghovedet  hende i min gruppe er netop blevet scannet privat 14+4 hvor hun sagde at hun var 100 % sikker og at hun kunne se kønslæberne. Og til md idag var der så en tap. Og det hyler mig lidt ud af den 

Anmeld Citér

5. april 2017

Anonym trådstarter

Pianisten skriver:

Tja, jeg blev scannet omkring uge 16 og fik at vide at det var 85% sikkert vi skulle have en pige. Til misdannelsesscanningen i uge 20 havde den pige altså udgroet en pung og en tissemand, så jeg er glad for vi ikke havde købt noget som helst lyserødt (det havde svigermor dog ). Jeg tog det meget roligt, men jeg var også ligeglad med kønnet, bare mit barn var sundt og raskt. Min kæreste derimod brugte et par døgn på at indstille sig på det - han virkede ikke direkte skuffet, men man kunne godt mærke på ham at han havde svært ved at omstille sig. Men nu hvor det er så lang tid siden, så er han jo så glad for at vi skal have en dreng - og taler tit om hvor meget han glæder sig til at de skal se Formel 1 sammen, bygge LEGO Star Wars og hvad ved jeg

Jeg har efter den oplevelse lært at næste gang vi skal have en bebse, så vil jeg ikke vide kønnet før til MD, fordi fagfolk også kan begå fejl. Det, og så bør man nok også indse at selvom vi lever i 2017, så findes der stadig ultralydsudstyr som ikke kan give afklaring med 100% sikkerhed. Det er jo heller ikke ualmindeligt at man hører om at folk har fået én ting at vide omkring kønnet, men føder det modsatte, fordi barnets skamlæber feks er meget hævede, så det ligner penis/testikler, og omvendt. 

Jeg tror bare at man skal være glad for at man skal have et sundt og raskt barn - kønnet er bare en bonusinfo. Og selvom du så evt får en dreng, hvor du måske havde håbet på en pige, så tror jeg alligevel at du helt automatisk kommer til at elske dit barn når du får det i armene 

Det har heller ikke noget at gøre med at jeg ikke ville blive glad for en dreng.. for vi har altså forsøgt i mange år og har været gennem fertilitetsbehandling i mange år også. 

Det er mere det at vi er garanteret at det blev en pige og derfor har indstillet vores hoved på at det er en pige og har købt derefter. Brugt penge og tid osv. Og familie og venner der ved det. Hvis det så er en dreng.. 

Anmeld Citér

6. april 2017

Mutti84

Ingen tvivl om, at de er en lille pige der ligger i din mave 

Hilsen en der både har fået en pige og en dreng og kønsscanning med begge to. 

Anmeld Citér

6. april 2017

Jems

Jeg ville vente til md scanningen med at stole helt på det 

Anmeld Citér

6. april 2017

AnoMom

Synes heller ikke der er nogen som helst tvivl om at det er en pige :-) 

Anmeld Citér

6. april 2017

Sprit25

Pianisten skriver:

Nu kan en pige godt se Formel 1 og bygge LEGO starwars.

vores datter holder hvertfald med den lyserøde Formel 1 bil��

Anmeld Citér

6. april 2017

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Nu kan en pige godt se Formel 1 og bygge LEGO starwars.

vores datter holder hvertfald med den lyserøde Formel 1 bil��

Ja men en dreng kan ikke gå med lyserøde kjole. Eller bruge et lyserødt værelse.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.