Fejl på kønnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2017

Anonym trådstarter

JC2014 skriver:

Jeg blev faktisk også lidt nervøs for at min dreng ville blive noget andet end han var spået til... Var til kønsscanning i uge 15 hvor man tydeligt kunne se en dreng, men til MD kunne hun simpelthen ikke se det. Der var bare så mange overraskelser i hele den graviditet, og vi nåede lige at joke med jordmoderen om hvor vidt der gemte sig flere overraskelser derinde, inden jeg blev kørt op til akut kejsersnit (fordi at de efter 36 timer med strenge veer fandt ud af at bassen lå med numsen nedad). Ud kom dog en lille dejlig dreng, så lidt blev trods alt som forventet.

Glad for at jeg ikke er den eneste der har haft de tanker! Føler mig bare fuldstændig rakket ned og at folk sparker til mig når jeg allerede ligger ned, bare fordi jeg hår med de tanker.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2017

Bananaalice

Tøj kan byttes, sælges, foræres væk, og strikketøj kan hives op igen (en rigtig strikker/hækler ville bare nyde at skynde sig med at lave noget nyt).

Jeg kunne forstå hvis du havde 4 drenge i forvejen, og nu altså gerne ville nå at have en pige, men indtil ungen er ude ved ingen jo noget som helst, derfor skal man jo ikke regne for meget med det generelt. Synes lidt du selv har sat dig op til at tro for meget på alting, jeg ville aldrig tage en kønscanning for 100% korrekt, for fejl sker. Det kan være den bliver født med begge kønsdele og så er man jo ligevidt. 

Anmeld Citér

8. april 2017

CBbaby

Jeg ser ikke rigtigt nogen, der rakker dig ned. Jeg ser en masse, der forsøger at give dig et godt råd, fordi de ikke ønsker, du skal få det skidt over de tanker. 

Jeg er ked af, at du ikke føler, du kan bruge vores tanker til noget. Men selv med en 3D er der ingen garantier. Jeg kender en, der fik sig en overraskelse med et 3D scannet barn. For de havde ikke kunne scanne barnet mellem benene 100procent. 

Der er intet forkert i dine tanker. Jeg havde dem selv. Men de tanker jeg giver udtryk for, er, at du virkelig gør dig selv en tjeneste, hvis du formår at lære den der pyt-knap at kende. Jeg leder stadig efter den hver dag  

Mine tanker (og andres som jeg læser dem) er udtryk for næstekærlighed og gode råd.

Anmeld Citér

8. april 2017

Dorthe1986

Anonym skriver:

Glad for at jeg ikke er den eneste der har haft de tanker! Føler mig bare fuldstændig rakket ned og at folk sparker til mig når jeg allerede ligger ned, bare fordi jeg hår med de tanker.. 

Nu håber jeg du læser det her med de bedste tanker. Men læser ikke at folk rakker dig og sparker på en der ligger ned. De prøver at få dig til at slappe af, for det er jo ærgerligt at bruge en skøn tid på at bekymre sig om noget, der ikke er i den alvorlige ende. Selvfølgelig er det da træls at skulle male om og købe nyt tøj. Men du skal jo ikke være helt nede over noget, som jo ikke engang er sikkert. Du kommer jo til at ærgre dig over at have tænkt tanker, der så slet ikke var nødvendige. 

Jeg mener folk prøver jo at råde dig til hvordan du kan komme fri af de tanker. Så prøv at svare på det her spørgsmål, du behøver ikke gøre det til mig, men mere til dig selv: hvad ville det katastrofale være i, hvis de tog fejl? Hvis det blev en dreng, hvad så? Altså hvorfor betyder det så meget, at du er helt nede over det?

Anmeld Citér

8. april 2017

lineog4

Anonym skriver:

Jeg tror du læse ordene meget hårdere end de er ment eller at vi alle er dårlige til at formidle. Jeg læser og skriver også selv med er råd om en pyt knap - netop som en skriver, svar selv på spørgsmålet, hvad er det værste der kan ske ved kønnet er et andet end det oplyste. 

Og så må du egentlig også få en undskyldning, for troede vitterlig ikke du lå ned over din bekymring, og tænker også uden at lyde som jeg rakker ned, at du måske skal overveje hvordan en ting som denne kan få dig så langt ned? Og hvordan du måske kunne være mere konstruktiv til at finde løsninger, for der er jo en del fx stoppe indkøb og maling til du føler dig mere sikker, arbejde med at rumme overraskelser, især de gode eller de som ikke er dårlige i hvert fald. 

Anmeld Citér

8. april 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Er så frygtelig nervøs! De sidste par dage er tanken om at jordmoderen har fejlbedømt kønnet på vores barn dukket op i mit hovede. Og nu idag ser jeg en i min terminsgruppe har fået af vide at hendes pige nu var en dreng på trods af at jordmoderen sagde hun kunne se pigens kønslæber!! 

Er mest bekymret over at nu har vi jo købt lyserødt MASSER. Og familien strikker og strikker. Og ja navnet har vi også fundet. Og nu ved jeg bare ikke hvordan jeg vil reagere i næste uge hvis det viser sig at være en dreng. Det er jo en lille pige der er i min mave  havde nok brug for lige at komme ud med det. Har lagt nogle billeder ind. Fra uge 12 til nf og det nedefra mellem benene fra køns scanning uge 14+2 

Da min veninde var gravid med sit første barn i Korea, spurgte hun om kønnet og fik at vide at de ikke måtte sige det, da de ikke kunne sige det med 100% sikkerhed.

Anmeld Citér

8. april 2017

Aristocats

Det bedste du kunne gøre er bare at sige "ja, måske har de taget fejl af scanningen. Jeg får helt sikkert en dreng". Lad være med at køre frem og tilbage i tankerne, hvad nu hvis, bare accepter at tanken og muligheden for at de har taget fejl er der og så lad den ligge der. Det ér skidesvært men det er også det som er fidusen. Accepter at det er en tanke som du har, en tanke ligesom alle andre tanker, lad være med at reagere på den men accepter den og så lad den passere, accepter at ingenting er sikkert her i livet. Det kan godt være de har taget fejl. Måske får du en dreng. Videre i systemet. 

Anmeld Citér

11. april 2017

Kim71

Drwhosaidthat skriver:

Problem: hvad hvis barnet ikke er en pige som i tror? 

Løsning: find to navne, et til hvert køn. Vent og se 

Jeg skulle til at skrive det samme

Da min kone og jeg fik tvillinger, ville vi ikke vide kønnet på dem. Så vi måtte finde to pigenavne, og to drengenaven, og et pige+drenge navn, hvis det blev en af hver. Men folk er jo forskellige, og nogle har behov for at alt er parat til barnet kommer og nogle tager det lidt mere afslappet som tingene kommer.

Anmeld Citér

12. april 2017

NSM

Helt sikkert en lille pige, her kan du se en dreng (min scanning fra 14+2 i december 15)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

12. april 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Rolig nu.. for det første er jeg en skovl til at se køn på scanningsbilleder, men på dine er jeg slet ikke i tvivl om at det er en lille tøsepige  

for det andet.. and so What hvis der kommer en dreng ud? Det skete for min veninde. De blev overraskede ja, men så var det heller ikke værre de skyndte sig bare at melde ud at de ønskede sig drengetøj i barselsgaver problem løst. 

hop op og fald ned, jeg lover dig at det sker for de færreste! Tag du bare din kønsscsaning for gode vare og lad være at tage sorgerne på forskud bekymringer kommer der nok af i fremtiden  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.