Vilde mavekramper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2017

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Præcis, han skal ikke advares eller noget som helst. Nu gør du bare som du plejer og så afsted når du får chancen for det, og det skal være snarest. Har du penge selv osv til noget transport? 

ja jeg håber jeg kan tá afsted imorgen.. men hvordan og hvor ledes med mine ting? Jeg kan jo ikke ha sindsyg meget med i en bus/tog.. 

ja jeg har, tog 1000kr af hans pung for 14 dage siden, så det har jeg. Men han har mit hævekort .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Ja det er det også blevet, nu er det sådan at når jeg prøver snakke med ham om det så begynder han at holde mig fast og siger alle de der latterlige ting  sys det er aå flovt og ydmygende.. jeg er bange for det ender med direkte vold.. 

jeg prøver i aften at snakke med ham en sidste gang og så må vi se hvad det ender med.. 

kan han se den slåes fra

Det er lidt tricky. Hvis du slår Find my Iphone fra, så bliver der sendt en mail til den mail-adresse som iphonens appleID/icloud er tilknyttet. Så hvis han læser med på din mail, så kan han se det. 

Hvis du vil være på den sikre side, så skift password på både mail og appleID.

Hvis man slår lokationstjenester fra, så kan han ikke umiddelbart se det, men han må jo have adgang til dit appleID/icloud siden han kan bruge Find my Iphone funktionaliteten til at spore dig og derinde fra kan man også slå lokationstjenesterne til igen.

Det lød lidt rodet, men så slemt er det heller ikke. Summa summarum - få skiftet passwords.

Anmeld

2. april 2017

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Det er lidt tricky. Hvis du slår Find my Iphone fra, så bliver der sendt en mail til den mail-adresse som iphonens appleID/icloud er tilknyttet. Så hvis han læser med på din mail, så kan han se det. 

Hvis man slår lokationstjenester fra, så kan han ikke umiddelbart se det, men han må jo have adgang til dit appleID/icloud siden han kan bruge Find my Iphone funktionaliteten til at spore dig og derinde fra kan man også slå lokationstjenesterne til igen.

Det lød lidt rodet, men så slemt er det heller ikke. Summa summarum - få skiftet passwords.

Hvordan gør man det på Apple-id ? Altså skifter kode?? Han har altid pc'en med på job nemlig 

Anmeld

2. april 2017

Dorthe1986

IenFart skriver:

Hvis hun nu sætter tlf på flytilstand? Indtil hun har nogen der kan hjælpe med det?

Anmeld

2. april 2017

Dorthe1986

Anonym skriver:

ja jeg håber jeg kan tá afsted imorgen.. men hvordan og hvor ledes med mine ting? Jeg kan jo ikke ha sindsyg meget med i en bus/tog.. 

ja jeg har, tog 1000kr af hans pung for 14 dage siden, så det har jeg. Men han har mit hævekort .. 

Du pakker en lille taske med nogle nødvendige ting. Noget tøj, toiletartikler, måske et par bøger eller musik. Du ved lidt adspredelse. Men alle andre ting er ligegyldige i sådan en situation som din. 

Og klogt du tog 1000 kr. Han behøver heller ikke kunne se på din konto hvor du bruger penge. Har du slet ingen du kan alliere dig med?

Anmeld

2. april 2017

Nel

Kigger lige på det i aften når han går i seng.. 

jeg kan ikke slå det fra før jeg tar afsted.. jeg er for længst kommet til punktet hvor det sku stoppe, jeg har bare ikke ku se mig ud.. jeg er sindsyg bange for ham  ved du hvor hurtig man kan komme ind ???

Du kan komme ind med det samme, hvis de har plads. Men det lyder til at du er fleksibel ift. hvorhenne du kan tage hen (så længe det bare er væk fra ham) så hvis du ringer til dem, kan de hjælpe dig med hvor du kan tage hen. Der er mange forskellige steder i landet, så der skal nok være et sted med plads.

Rigtig godt hvis du får ringet til dem. Kan du gøre det aften uden at han hører det? eller må det vente til i morgen tidligt?

Og ja, slå "find min iphone" fra så snart du er taget afsted. 

Ift. at pakke, så må du tage de vigtigste ting med. Tøj, nogle personlige ejendele, toiletsager. Hvis du har noget, du ikke vil efterlade hos ham, så tage også det med (hvis det ikke er for stort)

Jeg vil også lige sige; rigtig sejt af dig at gøre noget ved din situation! Det er ikke bare lige noget man gør. Det er virkelig stærkt

Anmeld

2. april 2017

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Du pakker en lille taske med nogle nødvendige ting. Noget tøj, toiletartikler, måske et par bøger eller musik. Du ved lidt adspredelse. Men alle andre ting er ligegyldige i sådan en situation som din. 

Og klogt du tog 1000 kr. Han behøver heller ikke kunne se på din konto hvor du bruger penge. Har du slet ingen du kan alliere dig med?

Jo nogle få veninder.. men de har rigtig svært ved at forstå det .. de støtter selvf.. men de kender jo kun hans bedste side 

Anmeld

2. april 2017

Anonym trådstarter

Nel skriver:

Du kan komme ind med det samme, hvis de har plads. Men det lyder til at du er fleksibel ift. hvorhenne du kan tage hen (så længe det bare er væk fra ham) så hvis du ringer til dem, kan de hjælpe dig med hvor du kan tage hen. Der er mange forskellige steder i landet, så der skal nok være et sted med plads.

Rigtig godt hvis du får ringet til dem. Kan du gøre det aften uden at han hører det? eller må det vente til i morgen tidligt?

Og ja, slå "find min iphone" fra så snart du er taget afsted. 

Ift. at pakke, så må du tage de vigtigste ting med. Tøj, nogle personlige ejendele, toiletsager. Hvis du har noget, du ikke vil efterlade hos ham, så tage også det med (hvis det ikke er for stort)

Jeg vil også lige sige; rigtig sejt af dig at gøre noget ved din situation! Det er ikke bare lige noget man gør. Det er virkelig stærkt

Ja det blir planen.. 

jeg ringer først til dem imorgen.. jeg tør simpelthen ikke mens han er i huset.. jeg fik er råd af en anden og droppe at snakke med ham i aften, dels i tilfælde af at det blir værre, og for at han ikke lugter lunten. 

Men er så bange for han finder mig, eller nogle fortæller hvor jeg er  jeg ved han ikke bare ville stoppe fordi jeg flytter imorgen.. han kan slå mig halv ihjel til hver en tid 

Anmeld

2. april 2017

Dorthe1986

Anonym skriver:

Jo nogle få veninder.. men de har rigtig svært ved at forstå det .. de støtter selvf.. men de kender jo kun hans bedste side 

Okay så siger du ikke noget til nogen. Ellers kan du risikere der bliver sladret.

Anmeld

2. april 2017

Nel

Anonym skriver:

Ja det blir planen.. 

jeg ringer først til dem imorgen.. jeg tør simpelthen ikke mens han er i huset.. jeg fik er råd af en anden og droppe at snakke med ham i aften, dels i tilfælde af at det blir værre, og for at han ikke lugter lunten. 

Men er så bange for han finder mig, eller nogle fortæller hvor jeg er  jeg ved han ikke bare ville stoppe fordi jeg flytter imorgen.. han kan slå mig halv ihjel til hver en tid 

Ja det tror jeg også er et rigtig godt råd. Lad som ingenting.

Jeg kan sagtens forstå du er bange for hvad han vil/kan gøre. Men krisecenteret skal nok hjælpe dig, de er absolutte eksperter lige præcis med sådanne sager som din, hvor det ikke nødvendigvis stopper fordi at du flytter.  De vil også kunne hjælpe med politiet, hvis du frygter for dit liv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.