Vilde mavekramper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2017

Nel

Det krisecenter jeg har linket til er forresten i Odense. Men der flere rundt i landet, alt efter hvor du bor henne.

Her er link til numre på de forskellige steder:

http://www.lokk.dk/Faa-hjaelp-her/Oversigt-over-krisecentre/

Der står dog at man kan bo på alle krisecentre, uanset hvor man bor henne. Så hvis du f.eks. gerne vil langt væk fra hvor du bor nu, så kan du godt det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2017

Anonym trådstarter

Nel skriver:

Nej, de kan netop hjælpe dig med at "holde dig skjult". Det er det de er rigtig gode til. De kan også hjælpe dig videre ift. hvad du skal gøre og hvor du skal flytte hen bagefter. Jeg kender en som brugte et krisecenter, da hendes kæreste også viste sig at være psykopat. Det ved jeg hjalp hende rigtig meget. Så alle dine bekymre omkring hvad du så skal gøre efter at være taget derover, det skal de nok hjælpe dig med.
Du kan jo starte med at ringe til dem og fortælle om din situation?

Jeg er ikke i tvivl om at du er udsat for psykisk vold. Nu ved jeg ikke hvor meget du har fået læst på deres hjemmeside, ellers vil jeg lige dele det der står:

Psykisk vold er, når din kæreste, eller den du holder af, skader, skræmmer eller krænker dig ved at true, styre og dominere dig. Det kan f.eks. være, hvis din partner skælder dig ud, ignorerer dig eller forhører dig. Det kan også være, at du bliver truet, ydmyget eller får slynget beskyldninger i hovedet. Psykisk vold kan også være lange perioder med tavshed, kulde og afvisning, eller hvor den du holder af, manipulerer med dig og får tingene vendt om, så det lyder som om, du har et problem og ikke omvendt. Det kan være kontrol af dit tøj, dine madvaner, adfærd, hvem du omgås, og hvor du opholder dig

http://partnervold.um.dk/Former-for-vold/Psykisk-vold

Ja det passer så godt på os det der er beskrevet..  vil prøve om det kan lade sig gøre imorgen når han er på job. Men jeg er skrækslagne.. han kan jo se hvor min mobil er hele tiden.. og jeg er endnu mere bange for hvad min familie ville sige, de tror jo ikke på hvad jeg siger 

Anmeld

2. april 2017

Anonym trådstarter

Nel skriver:

Det krisecenter jeg har linket til er forresten i Odense. Men der flere rundt i landet, alt efter hvor du bor henne.

Her er link til numre på de forskellige steder:

http://www.lokk.dk/Faa-hjaelp-her/Oversigt-over-krisecentre/

Der står dog at man kan bo på alle krisecentre, uanset hvor man bor henne. Så hvis du f.eks. gerne vil langt væk fra hvor du bor nu, så kan du godt det

Ja jeg vil gerne så langt væk som overhovedet muligt, jeg ved at han vil dukke op, så snart han opdager det.. er bange for jeg ikke er stærk nok til at afvise ham 

Anmeld

2. april 2017

Nel

Anonym skriver:

Ja jeg vil gerne så langt væk som overhovedet muligt, jeg ved at han vil dukke op, så snart han opdager det.. er bange for jeg ikke er stærk nok til at afvise ham 

Jeg er rigtig glad for at høre, at du overvejer det. Start med at ring til dem, så kan du også fortælle om dine bekymringer omkring at han finder dig. Jeg tror de kan rådgive dig meget bedre end jeg kan. Kan du slå det der "find min iphone" fra? Jeg tænker at hvis nu du når til punktet hvor du rent faktisk tager afsted, så kan du måske slå det fra netop der.

Jeg fandt lige denne nemme guide til at fjerne det fra mobilen, hvis du kigger nederst på siden:

https://mentech.dk/page/deaktiver-find-min-iphone.html

Anmeld

2. april 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

"Find my iphone" skal du bare se at få slået fra og hvis du ikke har adgang til kontoindstillingerne så kan man også slå "lokalitetstjenester" fra under "Anonymitet". Så er GPS'en slået fra så man ikke kan se hvor den er.

Det er vist bare med at få taget springet - evt. få en veninde til at hjælpe. Det bliver kun værre med tiden.

Anmeld

2. april 2017

Anonym trådstarter

Nel skriver:

Jeg er rigtig glad for at høre, at du overvejer det. Start med at ring til dem, så kan du også fortælle om dine bekymringer omkring at han finder dig. Jeg tror de kan rådgive dig meget bedre end jeg kan. Kan du slå det der "find min iphone" fra? Jeg tænker at hvis nu du når til punktet hvor du rent faktisk tager afsted, så kan du måske slå det fra netop der.

Jeg fandt lige denne nemme guide til at fjerne det fra mobilen, hvis du kigger nederst på siden:

https://mentech.dk/page/deaktiver-find-min-iphone.html

Kigger lige på det i aften når han går i seng.. 

jeg kan ikke slå det fra før jeg tar afsted.. jeg er for længst kommet til punktet hvor det sku stoppe, jeg har bare ikke ku se mig ud.. jeg er sindsyg bange for ham  ved du hvor hurtig man kan komme ind ???

Anmeld

2. april 2017

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

"Find my iphone" skal du bare se at få slået fra og hvis du ikke har adgang til kontoindstillingerne så kan man også slå "lokalitetstjenester" fra under "Anonymitet". Så er GPS'en slået fra så man ikke kan se hvor den er.

Det er vist bare med at få taget springet - evt. få en veninde til at hjælpe. Det bliver kun værre med tiden.

Ja det er det også blevet, nu er det sådan at når jeg prøver snakke med ham om det så begynder han at holde mig fast og siger alle de der latterlige ting  sys det er aå flovt og ydmygende.. jeg er bange for det ender med direkte vold.. 

jeg prøver i aften at snakke med ham en sidste gang og så må vi se hvad det ender med.. 

kan han se den slåes fra

Anmeld

2. april 2017

Dorthe1986

Anonym skriver:

Ja det er det også blevet, nu er det sådan at når jeg prøver snakke med ham om det så begynder han at holde mig fast og siger alle de der latterlige ting  sys det er aå flovt og ydmygende.. jeg er bange for det ender med direkte vold.. 

jeg prøver i aften at snakke med ham en sidste gang og så må vi se hvad det ender med.. 

kan han se den slåes fra

Jeg tror det er en rigtig dårlig idé at snakke mere med ham. Lad som ingenting, eller vær så naturlig som du plejer. Og så afsted. Og lige så snart du forlader hjemmet slår du det halløj fra han har installeret. 

Du skal ikke udfordre skæbnen mere. Han er farlig.

Anmeld

2. april 2017

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Jeg tror det er en rigtig dårlig idé at snakke mere med ham. Lad som ingenting, eller vær så naturlig som du plejer. Og så afsted. Og lige så snart du forlader hjemmet slår du det halløj fra han har installeret. 

Du skal ikke udfordre skæbnen mere. Han er farlig.

Ja det har du nok ret i, er bar så svært føler det kan ses på 100 km afstand. Han har dog intet sagt.. men ja det nok bedst sådan, altså bare og ta afsted  så det ikke risiker at blive værre 

Anmeld

2. april 2017

Dorthe1986

Anonym skriver:

Ja det har du nok ret i, er bar så svært føler det kan ses på 100 km afstand. Han har dog intet sagt.. men ja det nok bedst sådan, altså bare og ta afsted  så det ikke risiker at blive værre 

Præcis, han skal ikke advares eller noget som helst. Nu gør du bare som du plejer og så afsted når du får chancen for det, og det skal være snarest. Har du penge selv osv til noget transport? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.