CC79 skriver:

Jamen bestemt. Det er jeg helt enig i er klogt. Og vi sidder jo heller ikke med et æggeur herhjemme og nogen dage skrider tiden da også en smule. I weekenderne og ferierne i højere grad også. Men tror bare på at hvadenten man er barn eller voksen har vores krop bedst af ret faste soverutiner. Det viser undrrsøgelser jo generelt og syns også selv jeg mærker det tydeligt hvis ikke jeg kører en stabil soverytme selv. Og som forældre er ansvaret jo ens hvis børn møder trætte og uoplagte op i børnehaver og skoler og har selv oplevet det i mit arbejde som pædagog. Og det er virkelig synd for børnene da de jo ik selv kan styre det. Og vi taler ikke om noget der sker en gang imellem men om en fast gruppe af børn hvor forældrene ikke tager deres børns sengetider alvorligt af den ene eller anden grund. Men syns du har helt ret. Selvfølgelig skal børn med diagnoser i højere grad opfordres til at mærke deres behov. Vores søn er ikke der endnu men håber det kommer i de nærmeste år for vi arbejder da også med det.
Enig, og med mine små er der ikke frit slag - der bestemmer vi voksne og weekender ændrer sig generelt max med en time. Dog italesætter vi: føler du dig træt, i dag er det vist ikke så let st falde i søvn osv så de lærer at mærke efter.
Men teenageren har en sengetid (dog senere end din søns) i hverdagen men vi forsøger at give lidt slip i weekenderne (inden for en grænse, jeg skal ikke have en ung pige der sidder oppe den halve nat) fordi jeg vil hun skal lære at mærke efter og det sjove er, at i starten skal det afprøves og så er det jo slet ikke sjovt, ingen fed ting st sidde oppe alene og lave ingen ting og være træt, så er det bedre at hoppe i seng og være frisk sammen med os andre dagen efter. Jeg vil så dog sige med erfaring fra min mands ældste søn og andre, at er der computerspil så sker den ændring ikke af sig selv og der skal være en max alla computeren skal være slukket kl....!
Anmeld
Citér