Lektier i vinterferien?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2017

Solsikken15

Jeg er ikke enig. Børn er ikke så skrøbelige, og de tager ikke skade af at have noget, de 'skal'. Jeg er lærer, og hvis du vidste, hvor meget så små børn glemmer på en uges ferie, ville du nok have en anden holdning. Langt hen ad vejen skal vi starte forfra efter efterårsferien, juleferien, vinterferien og igen omkring påske. Når de kommer i 1. klasse er det typisk sommerferie, efterårsferie og juleferie, der nulstiller alt, hvad de har lært. Så det største problem er helt klart, hvis I over for jeres søn giver udtryk for, at det er synd, han har lektier for. Hvis I tager det i stiv arm og sætter jer ned og kommer i gang- så hjælper I ham både på den korte og den lange bane! Ja, det lyder lidt hårdt. Men hvis I allerede nu i 0. klasse giver udtryk for, at det er synd at have pligter forbundet med sin skolegang, så er der godt nok mange år til studenterhuen er hjemme. Hjælp ham blot med at tilrettelægge sin tid. Det kan han ikke endnu, og det er givet rigtig godt ud. Vi voksne gør også ting, vi ikke synes er sjovt. Det kan børn godt forstå. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2017

Anonym trådstarter

Altså da jeg gik i 0.klasse kunne jeg ikke samle mig og lave skrive opgaver osv. Men det er også en anden tid. Kravene er større nu. MEN jeg synes det er for meget at De allerede i 0.klasse skal have lektier for i den kaliber

Anmeld Citér

18. februar 2017

Anonym trådstarter

Solsikken15 skriver: