Lektier i vinterferien?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.465 visninger
72 svar
139 synes godt om
18. februar 2017

Anonym trådstarter

Min søn er 6 år og går i 0.klasse. 

han har fået lektier for her i vinterferien, som skal laves til på mandag. Jeg må ærlig indrømme jeg synes det er noget underligt noget at give de små unger lektier for. Og så i ferien. De har vinterferie! Vi andre tager da heller ikke ferie for at arbejde?! Han gider ikke og jeg føler vi må presse ham til at få det lavet, men han vil ikke og jeg synes ærligt at det er for tidligt at stille krav til sådan noget. Rigtig ærgeligt at ungerne allerede nu skal presses og få et "dumt" forhold til lektierne. Hvad synes I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2017

striber

Jeg synes egentligt at det er ok. De får jo også lektier i en weekend. Så kunne man sige at de skulle laves i weekenden før vinterferien reelt starter. 

Så må man som forældre finde en bedre måde at motivere på. Din holdning er jo tydelig, og måske smitter den af på dit barn? 

Jeg ville nok spørge mit barn, om lektierne skulle laves i weekenden før vinterferien, eller weekenden før skolen starter igen. 

Så har I stadig 7 dages vinterferie. 

Anmeld Citér

18. februar 2017

Anonym trådstarter

Ja det kan du have ret i ... men det er meget og normalt laver de ikke så mange lektier. Nu sidder jeg altså ikke og snakker med ham om min holdning. Men jeg synes ikke det er i orden med SÅ mange opgaver. Og slet ikke i børnehaveklassen.

Anmeld Citér

18. februar 2017

Carina:-)

Her er de lektiefri i weekender og ferie .

I hverdagene der skal de læse 20 min hver dag udover de andre lektier .

Og så er der altid lektietid i timerne - altså at de får tid til at lave lektier og få hjælp af læren .

Synes slet ikke at de helt små skal sidde med lektier i ferien det skubber kun til at blive skoletræt før tid .

Anmeld Citér

18. februar 2017

striber

Anonym skriver:

Ja det kan du have ret i ... men det er meget og normalt laver de ikke så mange lektier. Nu sidder jeg altså ikke og snakker med ham om min holdning. Men jeg synes ikke det er i orden med SÅ mange opgaver. Og slet ikke i børnehaveklassen.

Nu kender jeg ikke omfanget. Og min dreng starter først skole til sommer. Men jeg kan også huske, at vi fik flere lektier i ferierne, for at opnå pensum. Men når det er sagt, var det nok ikke helt ned i 0. klasse. Der burde de nok bare have de alm. lektier for. Men det er svært at sige, da jeg som sagt ikke har et skolebarn endnu. 

Generelt synes jeg det er fint de får lektier for allerede der. Men selvfølgelig i begrænset omfang, da de også skal være i skolen fra 8-14.

Anmeld Citér

18. februar 2017

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Og så er der altid lektietid i timerne - altså at de får tid til at lave lektier og få hjælp af læren .

Synes slet ikke at de helt små skal sidde med lektier i ferien det skubber kun til at blive skoletræt før tid .

Enig. jeg synes ikke det er ok. 

Anmeld Citér

18. februar 2017

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Enig. jeg synes ikke det er ok. 

Anmeld Citér

18. februar 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Min søn er 6 år og går i 0.klasse. 

han har fået lektier for her i vinterferien, som skal laves til på mandag. Jeg må ærlig indrømme jeg synes det er noget underligt noget at give de små unger lektier for. Og så i ferien. De har vinterferie! Vi andre tager da heller ikke ferie for at arbejde?! Han gider ikke og jeg føler vi må presse ham til at få det lavet, men han vil ikke og jeg synes ærligt at det er for tidligt at stille krav til sådan noget. Rigtig ærgeligt at ungerne allerede nu skal presses og få et "dumt" forhold til lektierne. Hvad synes I?

Jeg synes at det kommer meget an på hvad det er, hvor meget og hvorfor at de har det for. I mange tilfælde har de måske ( hvis de gad) haft mulighed for at lave det meste af det inden f.eks i lektiehjælp timerne. Det kan jo også være lidt en opsamling, hvis de er bagud med noget. 

Anmeld Citér

18. februar 2017

Fremad

Jeg tænker at de muligvis har noget som de skal have lavet fordi de ikke har fået det lavet på andre tidspunkter....

Og man muligvis sidder med det nu fordi man ikke lavede det inden ferien...

Jeg kender ikke mængden eller grunden, men tænker der er en rimelig ok grund til det... Og at det er ganske fint man kan lave det i ferien i ro og mag sammen med sine forældre 

Men det er jo blot min mening 

Anmeld Citér

18. februar 2017

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Jeg synes at det kommer meget an på hvad det er, hvor meget og hvorfor at de har det for. I mange tilfælde har de måske ( hvis de gad) haft mulighed for at lave det meste af det inden f.eks i lektiehjælp timerne. Det kan jo også være lidt en opsamling, hvis de er bagud med noget. 

Det er nogle ark De har arbejdet med i timerne... 

Men jeg synes det er meget der ihvertfald 11 forskellige opgaver og det tager ikke bare lige 15 minutter... og kan heller ikke bare lige laves over en weekend fx uden det bliver for meget. Jeg er ovverrasket over at De har bedt os over INTRA at ungerne skal have lavet til mandagen efter ferien. Så fylder opgaverne jo også i ferien. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.