Hvorfor er vuggestuer så udskældte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2017

EnGodMor

MorTil3+ skriver:

Nu har vores datter gået i 2 forskellige vuggestuer og en dagpleje. Hun startede i dagpleje og ja der var tid til børnene men gæstedagpleje er jeg ikke fan af. Og en dagplejemor bliver altså syg nå det endte så med at hun åbenbart gik på pension et halvt år efter vores datter var startet og vi valgte derfor en vuggestue i en større by hvor vi boede på det tidspunkt, de var ca 2 voksne til 13 børn og synes ikke der var ordentlig tid til børnene, vi fandt så et hus ude på landet hvor der ligger en privatejet vuggestue og børnehave lige overfor så vi valgte at flytte hende herud, her er de 2 voksne til 7 børn og det er den bedste vuggestue, vores dreng går der nu, datteren er rykket videre i børnehaven hvor de er 26 børn fordelt på 2 stuer og kunne virkelig ikke ønske noget bedre for vores børn. Vi har derfor også valgt at de skal på den lille landsbyskole hvor der er max 10 elever i hver klasse, da vi virkelig er fan af at der er tid og plads til vores børn. 

Nøøøøj hvor lækkert at der kun er Max ti børn i en klasse det kan jeg bestemt godt forstå i syntes godt om til jeres børn

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2017

MKBP

Profilbillede for MKBP
Abracadabra skriver:

Jeg arbejder også med meget vide rammer mht normeringer vs. antal patienter (i mit tilfælde). Vi er nødt til at arbejde med gennemsnit og formodninger. Hvis der 2 aftner om måneden er helt uacceptabel ventetid, betyder det så, at vi skal ændre vores normeringer? Nej, så ville vores arbejdskraft kunne udnytte bedre.

Jeg ved ikke, hvad jeres gennemsnit er inden kl 9. Hvis det er 8 børn, skal I selvfølgelig være 2 på arbejde. Hvis det er 5 børn, skal der selvfølgelig ikke være 2 på arbejde. 

I min institution er der mødt 2-3 børn ind på hver stue inden 8. Jeg forventer, at lederen prioriterer sin arbejdskraft derefter. Og jeg forventer, at pædagogerne kan klare det, hvis der ved et tilfælde er flere en enkelt morgen.

Vi kan klare det meste ;-) - det hører vist med i at skulle være pædagog nu til dags :-) Jamen du har da helt ret - det er bare super svært at sjusse/formode sig frem til, medmindre vi ber alle forældre om at fortælle os hvornår de vil aflevere/hente ! Nu vil jeg putte mig under dynen, så jeg er klar til alle mine skønne vuggebørn imorgen :-D

Anmeld Citér

8. februar 2017

CC79

Jeg har haft alle mine børn i vuggestuer og har kun gode erfaringer og nej har også mere end en grund til jeg aldrig ville vælge en dagpleje selvom det sikkert er fint for nogen.

Anmeld Citér

8. februar 2017

Mami

Men så har du også ligepludselig 6 personer på en stue... - det har jeg tilgengæld aldrig hørt om...- og slet ikke i en vuggestue, hvor ungerne er så afhængig af tryghed i de samme voksne !

Det har du da ikke?! Det ene går jo når det andet hold kommer.. men som sagt har jeg ikke siddet med planer på den måde, jeg har kun oplevet i praksis  

Anmeld Citér

8. februar 2017

MorTil3+

EnGodMor skriver:

Nøøøøj hvor lækkert at der kun er Max ti børn i en klasse det kan jeg bestemt godt forstå i syntes godt om til jeres børn

Ja og der er 9 lærere på hele skolen, så alle kender alle. Skolen går så kun til og med 6 klasse så skal de på en større skole i området.

Anmeld Citér

9. februar 2017

MKBP

Profilbillede for MKBP
Mami skriver:

Det har du da ikke?! Det ene går jo når det andet hold kommer.. men som sagt har jeg ikke siddet med planer på den måde, jeg har kun oplevet i praksis  

Nej ikke på samme tid, men sammenlagt :-) - og det er ikke realistisk !! Der vil aldrig være tilknyttet 6 voksne til én stue, på den måde du beskriver. 

Anmeld Citér

9. februar 2017

Mami

MKBP skriver:

Nej ikke på samme tid, men sammenlagt :-) - og det er ikke realistisk !! Der vil aldrig være tilknyttet 6 voksne til én stue, på den måde du beskriver. 

Nu det så tredje gang du siger jeg lyver 

jeg har skrevet FLERE gange jeg ikke har siddet med vagtplaner, jeg kan derfor af gode grunde ikke udtale mig om hvor vidt pædagoger, medhjælper osv overlapper hinanden evt på tværs af stuer. Jeg (og andre) fortæller hvad jeg har oplevet i flere i instutioner og dette meget langt fra din oplevelse og den vg du arbejder i. 

Men helt ærligt du forholder dig overhoved ikke til hvad der skrives kun vagtplaner, og om det et pædagoger eller ej der er der, det føler jeg er spild af tid, så vores debat slutter nu, godnat (og i tilfælde af endnu en påstand om løgn bor jeg på den anden side af jorden så vi er 6 timer bagud!) 

Anmeld Citér

9. februar 2017

Carina:-)

MKBP skriver:

Nej, de kan jo netop ikke møde ind på forskellige tidspunkter, hvis du siger vuggestuens 3 personaler, er der fra åben til luk - så skal Birthe, Conni og Jytte jo alle møde ind kl. 06.30 og være der til luk kl. 16.45...- ellers misforstår vi hinanden :-) Vikarer, studerende, løntilskudsjob osv bliver udskiftet - det gør en dp'er altså ikke :-) 

Men de tæller vel stadig?

For hvis du kun regner pædagoger som ansatte så har du da ret i at de kan være "alene" med børnene i ydretimerne 

Men jeg synes nu også pædagogmedhjælpere ,studerende ,praktikantere  osv også er værd at medregne .

De sidder jo trods alt ikke bare og kigger-

Og er det ikke tilfældet hos dig ville jeg nok kigge efter et andet job for det lyder da ikke som om du trives og det kan jeg da også godt forstå hvis i er alene i timevis med 14 børn .

Anmeld Citér

9. februar 2017

anonym12

Jeg tænker at der findes dårlige dp´er og dårlige vs. Nogen børn stortrives i vs og andre har brug for at det er lidt mindre.

Vi har valgt dp, så jeg kan ikke udtale mig om forholdene i vs. Men man høre meget om normeringerne, stor udskift i personalet osv. Ting som jeg ikke ville være tryg ved. Jeg kan godt lide at det er den samme person (personer) der har man hver dag.

Vi valgte dp, fordi jeg synes institutionerne i KBH er meget store. En lille vs, kunne måske godt ha gået. Men det er også svært at få plads, så vi valgte en privat dp. Dvs ingen gæstedp (det synes jeg er et forfærdeligt koncept). Jeg stoler på hende. Hun har vist at hun ikke er en af dem, der mener børn bare skal ligge og græde i deres barnevogn. Hun virker til at være god til at rumme dem, også når de er tossede og sure. Hun er ikke perfekt, men alt i alt er vi glade for hende.

Anmeld Citér

9. februar 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Nu er der mange som nævner gæstedagpleje. Jeg oplever det overhovedet ikke som et problem. De få gange min datter har været i gæstedp... har det Aldrig været et problem. 

Jeg har været tryg ved det fordi jeg kender dem. Min datter kender dem og deres hjem, fordi de ofte ses. Derfor har det faktisk aldrig været et problem overhoevdet. Men det er nok også forskelligt fra barn til barn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.