Hvorfor er vuggestuer så udskældte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2017

Vik

Jeg er selv pædagog og ville aldrig vælger at satte mit barn i vuggestue . Børn starter tit når de er 7-9 mdr og der har de ikke bruge for at være sociale med andre børn, men har brug for deres mor/far og tryghed . 

Begge mine har gået/gå i privat dagpleje, så der er ingen gæstedagpleje når dp er syg, men hun haft 2 sygedage på 5 år. 

Der er tid til hver enkelt barn, de bliver alle mødt på den niveau de befinder sig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2017

Muffinmus

Mine har alle været i dp og elsket det og aldrig mangle sparring med andre børn.

Vuggestuer siger mig absolut intet, primært pga str og larm og manglende tid til hygge.

Jeg er klar over vi alle vælger forskelligt, men bryder mig ikke om konceptet,  at så mange små børn skal samles et sted og skæres over en kam. Utallige udtalelser i medierne om forringelser i normeringen og at der fokuseres mere på selve pædagogikkens faglige mål end børnene. Ellers tak...

Min erfaring fra praktik var at det var samlebåndsarbejde med snot alle vegne og børn der sad alene over ret lang tid grundet mangel på personale.

Der synes jeg en dp formår at samle børnene og give dem et sted der føles lunt og hjemmeligt i stedet for institutionsagtig. 

Byen har nu en lille vuggestue, hvor der er sat loft på da de ikke ønsker 20-30 børn sammen.  Den kunne jeg muligvis have valgt som alternativ, fordi den styres af byens gamle dp der blev fyret. Der mangler dog stadig det hjemmelige aspekt som kun findes hos en dp.

Har kun en gang oplevet problemer hos en gæste dp, en dag, ellers kendte alle dp hinanden i byen og mødtes to gange ugentligt. 

Anmeld Citér

9. februar 2017

Anonym

Vi har vores i kommunal dagpleje. Nr 2 er det samme sted som  nr 1 var. 

Vi bor på landet og her er der børnebyer. " vuggestuen " er i mine øjne for børn der kan gå eller 1.5-2. Pædagogerne er søde og rare men stedet styres af ledelse ( læs besparelser)  ved sygdom ferie m.m. 

Ved dagplejen er det kun hvis hun har ferie eller syg andre kommer ind over. De ses 4 dage om ugen i frostfri vejr og leger ude på kryds og tværs med de andre dagplejer om formiddagen. = de kender de andre børn og dagplejes matrikel.  

Gæste dagpleje er desværre nu sparet væk så det skal foregå i " vuggestuen " dette er jeg grundlæggende meget imod overfor de små. 1.5 -2 år og derunder.  

Vuggestuen tror jeg jeg ville være glad for , hvis vi ikke havde haft kendskab til dagplejerne i byen som er ekstremt vellidt. 

At man selv skal finde ud af hvad ens barn fungere i. Og ikke hvad forældrene fungere i. Ligesom nogle børn fungere bedst blandt mange og lidt uro. Mens andre er total modsatte. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.