Mine har alle været i dp og elsket det og aldrig mangle sparring med andre børn.
Vuggestuer siger mig absolut intet, primært pga str og larm og manglende tid til hygge.
Jeg er klar over vi alle vælger forskelligt, men bryder mig ikke om konceptet, at så mange små børn skal samles et sted og skæres over en kam. Utallige udtalelser i medierne om forringelser i normeringen og at der fokuseres mere på selve pædagogikkens faglige mål end børnene. Ellers tak...
Min erfaring fra praktik var at det var samlebåndsarbejde med snot alle vegne og børn der sad alene over ret lang tid grundet mangel på personale.
Der synes jeg en dp formår at samle børnene og give dem et sted der føles lunt og hjemmeligt i stedet for institutionsagtig.
Byen har nu en lille vuggestue, hvor der er sat loft på da de ikke ønsker 20-30 børn sammen. Den kunne jeg muligvis have valgt som alternativ, fordi den styres af byens gamle dp der blev fyret. Der mangler dog stadig det hjemmelige aspekt som kun findes hos en dp.
Har kun en gang oplevet problemer hos en gæste dp, en dag, ellers kendte alle dp hinanden i byen og mødtes to gange ugentligt.
Anmeld
Citér