Hvorfor er vuggestuer så udskældte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2017

Mami

MKBP skriver:

Selvfølgelig ikke :-) - men tror ikke du finder en instititution i dk, hvor der er 3 mand til 12 børn, fra åben-luk :-)

Kan præsentere dig for de første 5 vuggestuer  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2017

MKBP

Profilbillede for MKBP
Mami skriver:

Kan præsentere dig for de første 5 vuggestuer  

Personale der er fastansat og i normering ? Fra 06.30-16.45 ? Det tror jeg simpelthen ikke på ;-) - dermed ikke sagt du lyver :-) - men det kan jeg simpelthen ikke kunne se/regne ud, hvordan kan lade sig gøre, med mindre de arbejder 45+ timer i ugen :-)

Anmeld Citér

8. februar 2017

Mami

MKBP skriver:

Personale der er fastansat og i normering ? Fra 06.30-16.45 ? Det tror jeg simpelthen ikke på ;-) - dermed ikke sagt du lyver :-) - men det kan jeg simpelthen ikke kunne se/regne ud, hvordan kan lade sig gøre, med mindre de arbejder 45+ timer i ugen :-)

De kunne jo møde ind på forskellige tidspunkter og derved have en standard uge på 37 timer  

""Ikke for at sige du lyver men det tror jeg ikke på" øh a hva? 

Om de er pædagoger, i vikariat, eller medhjælpere er vel et fedt? Dper er for det meste heller ikke pædagoger 

Anmeld Citér

8. februar 2017

MKBP

Profilbillede for MKBP
Mami skriver:

De kunne jo møde ind på forskellige tidspunkter og derved have en standard uge på 37 timer  

""Ikke for at sige du lyver men det tror jeg ikke på" øh a hva? 

Om de er pædagoger, i vikariat, eller medhjælpere er vel et fedt? Dper er for det meste heller ikke pædagoger 

Nej, de kan jo netop ikke møde ind på forskellige tidspunkter, hvis du siger vuggestuens 3 personaler, er der fra åben til luk - så skal Birthe, Conni og Jytte jo alle møde ind kl. 06.30 og være der til luk kl. 16.45...- ellers misforstår vi hinanden :-) Vikarer, studerende, løntilskudsjob osv bliver udskiftet - det gør en dp'er altså ikke :-) 

Anmeld Citér

8. februar 2017

Abracadabra

MKBP skriver:

Der er vel ikke 12 børn fra åbning til kl 17? Så er det ikke okay, at der er færre voksne på ydertidspunkterne? Mine unger møder først efter 8 fx, vores institution er nærmest tom inden 8 - der sidder ligeså mange voksne som børn... Ressourcerne skal da bruges ordentligt. 

Anmeld Citér

8. februar 2017

Mami

MKBP skriver:

Nej, de kan jo netop ikke møde ind på forskellige tidspunkter, hvis du siger vuggestuens 3 personaler, er der fra åben til luk - så skal Birthe, Conni og Jytte jo alle møde ind kl. 06.30 og være der til luk kl. 16.45...- ellers misforstår vi hinanden :-) Vikarer, studerende, løntilskudsjob osv bliver udskiftet - det gør en dp'er altså ikke :-) 

Det kan de da, og selvom der kommer skift ændre da ikke på nomeringen? 

Pæd 1 og hjælper 1 og studine møder kl 6.30 går hjem kl 12/13, pæd 2 og medhjælper 2+3 møder ind og går ved luk, hvordan går det ikke op? 

Jeg skal da blankt indrømme jeg ikke har siddet med mødeplaner men det ændrer ikke hvad jeg har set i praksis.

Og jo en dp blir da skiftet ud 

sydom= gæste dp i et helt andet hus 

ferie= gæste dp i måske det samme som sygedp eller et helt 3 sted.

kursus= potentialet et 4 nyt hus. 

Anmeld Citér

8. februar 2017

Mami

MKBP skriver:

Og lige en anden ting om eftermiddagen 16-17 har jeg sjældent set 12 (16 i andre tilfælde) være på stuen 

Anmeld Citér

8. februar 2017

MKBP

Profilbillede for MKBP
Abracadabra skriver:

Der er vel ikke 12 børn fra åbning til kl 17? Så er det ikke okay, at der er færre voksne på ydertidspunkterne? Mine unger møder først efter 8 fx, vores institution er nærmest tom inden 8 - der sidder ligeså mange voksne som børn... Ressourcerne skal da bruges ordentligt. 

Nej, heldigvis ;-) Men det skifter utrolig meget !! Nogle dage kan jeg ha' 5 børn indtil kl. 9, andre dage har jeg haft over 10 børn ! Aldrig har jeg kun haft 4 eller under...- jo måske i heftige sygdomsperioder :-) I forhold til overbelægning - ser man på hele året...- så der vil i perioder være færre børn, men dermed også flere børn på andre tidspunkter...- og det vil jeg bare ikke byde mine egne børn :-)

Anmeld Citér

8. februar 2017

MKBP

Profilbillede for MKBP
Mami skriver:

Det kan de da, og selvom der kommer skift ændre da ikke på nomeringen? 

Pæd 1 og hjælper 1 og studine møder kl 6.30 går hjem kl 12/13, pæd 2 og medhjælper 2+3 møder ind og går ved luk, hvordan går det ikke op? 

Jeg skal da blankt indrømme jeg ikke har siddet med mødeplaner men det ændrer ikke hvad jeg har set i praksis.

Og jo en dp blir da skiftet ud 

sydom= gæste dp i et helt andet hus 

ferie= gæste dp i måske det samme som sygedp eller et helt 3 sted.

kursus= potentialet et 4 nyt hus. 

Men så har du også ligepludselig 6 personer på en stue... - det har jeg tilgengæld aldrig hørt om...- og slet ikke i en vuggestue, hvor ungerne er så afhængig af tryghed i de samme voksne !

Anmeld Citér

8. februar 2017

Abracadabra

MKBP skriver:

Nej, heldigvis ;-) Men det skifter utrolig meget !! Nogle dage kan jeg ha' 5 børn indtil kl. 9, andre dage har jeg haft over 10 børn ! Aldrig har jeg kun haft 4 eller under...- jo måske i heftige sygdomsperioder :-) I forhold til overbelægning - ser man på hele året...- så der vil i perioder være færre børn, men dermed også flere børn på andre tidspunkter...- og det vil jeg bare ikke byde mine egne børn :-)

Jeg arbejder også med meget vide rammer mht normeringer vs. antal patienter (i mit tilfælde). Vi er nødt til at arbejde med gennemsnit og formodninger. Hvis der 2 aftner om måneden er helt uacceptabel ventetid, betyder det så, at vi skal ændre vores normeringer? Nej, så ville vores arbejdskraft kunne udnytte bedre.

Jeg ved ikke, hvad jeres gennemsnit er inden kl 9. Hvis det er 8 børn, skal I selvfølgelig være 2 på arbejde. Hvis det er 5 børn, skal der selvfølgelig ikke være 2 på arbejde. 

I min institution er der mødt 2-3 børn ind på hver stue inden 8. Jeg forventer, at lederen prioriterer sin arbejdskraft derefter. Og jeg forventer, at pædagogerne kan klare det, hvis der ved et tilfælde er flere en enkelt morgen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.