MKBP skriver:
Nej, heldigvis ;-) Men det skifter utrolig meget !! Nogle dage kan jeg ha' 5 børn indtil kl. 9, andre dage har jeg haft over 10 børn ! Aldrig har jeg kun haft 4 eller under...- jo måske i heftige sygdomsperioder :-) I forhold til overbelægning - ser man på hele året...- så der vil i perioder være færre børn, men dermed også flere børn på andre tidspunkter...- og det vil jeg bare ikke byde mine egne børn :-)
Jeg arbejder også med meget vide rammer mht normeringer vs. antal patienter (i mit tilfælde). Vi er nødt til at arbejde med gennemsnit og formodninger. Hvis der 2 aftner om måneden er helt uacceptabel ventetid, betyder det så, at vi skal ændre vores normeringer? Nej, så ville vores arbejdskraft kunne udnytte bedre.
Jeg ved ikke, hvad jeres gennemsnit er inden kl 9. Hvis det er 8 børn, skal I selvfølgelig være 2 på arbejde. Hvis det er 5 børn, skal der selvfølgelig ikke være 2 på arbejde.
I min institution er der mødt 2-3 børn ind på hver stue inden 8. Jeg forventer, at lederen prioriterer sin arbejdskraft derefter. Og jeg forventer, at pædagogerne kan klare det, hvis der ved et tilfælde er flere en enkelt morgen.
Anmeld
Citér