Hvorfor er vuggestuer så udskældte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.342 visninger
52 svar
48 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. februar 2017

Sandratoft

Har idag læst en artikel hvor Lola Jensen fortæller at der skal være flere dagplejere. Kan se i kommentarfeltet at rigtig mange forældre foretrækker dagplejen, hvorfor?

Kan komme på mange grunde til hvorfor jeg aldrig ville vælge dagplejen, og rigtig mange fordele i vuggestuen.

Er det kun mig der oplever en vuggestue, hvor der er ro på stuerne, tid til det enkelte barn, nærværende pædagoger osv?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2017

komodo

Sandratoft skriver:

Har idag læst en artikel hvor Lola Jensen fortæller at der skal være flere dagplejere. Kan se i kommentarfeltet at rigtig mange forældre foretrækker dagplejen, hvorfor?

Kan komme på mange grunde til hvorfor jeg aldrig ville vælge dagplejen, og rigtig mange fordele i vuggestuen.

Er det kun mig der oplever en vuggestue, hvor der er ro på stuerne, tid til det enkelte barn, nærværende pædagoger osv?

Jeg har hverken dårlige erfaringer med dagpleje eller vuggestue

Anmeld Citér

8. februar 2017

Zelinasmor

Jeg har kun prøvet dagpleje. Og jeg kan komme med mange fordele for det. Mon ikke det afhænger af hvad man har prøvet og hvor heldig man var med pladsen det specifikke sted?

Anmeld Citér

8. februar 2017

MorTil3+

Sandratoft skriver:

Nu har vores datter gået i 2 forskellige vuggestuer og en dagpleje. Hun startede i dagpleje og ja der var tid til børnene men gæstedagpleje er jeg ikke fan af. Og en dagplejemor bliver altså syg nå det endte så med at hun åbenbart gik på pension et halvt år efter vores datter var startet og vi valgte derfor en vuggestue i en større by hvor vi boede på det tidspunkt, de var ca 2 voksne til 13 børn og synes ikke der var ordentlig tid til børnene, vi fandt så et hus ude på landet hvor der ligger en privatejet vuggestue og børnehave lige overfor så vi valgte at flytte hende herud, her er de 2 voksne til 7 børn og det er den bedste vuggestue, vores dreng går der nu, datteren er rykket videre i børnehaven hvor de er 26 børn fordelt på 2 stuer og kunne virkelig ikke ønske noget bedre for vores børn. Vi har derfor også valgt at de skal på den lille landsbyskole hvor der er max 10 elever i hver klasse, da vi virkelig er fan af at der er tid og plads til vores børn. 

Anmeld Citér

8. februar 2017

Monski

Sandratoft skriver:

Jeg har haft én i vuggestue og én i dagpleje. 

Og selvom vi har havde en fuldstændig fantastisk dagplejer første gang, så er jeg ikke i tvivl om at vi fremover vælger vuggestue. 

Anmeld Citér

8. februar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Sandratoft skriver:

Jeg har ikke prøvet dagpleje, men jeg er så meget fan af vuggestue. Jeg elsker den vuggestue min datter går i, og kan godt lide det at det ikke er en enkelt voksen der er sammen med børnene hele tiden, men at der hele tiden er mulighed for at spare med en anden og sådan. I min datters vuggestue er der også tid til at det enkelte barn bliver hørt og set, og dejlige, nærværende pædagoger.

Anmeld Citér

8. februar 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Nu har jeg kun oplevet dagpleje, og grunden til vi valgte det var fordi jeg synes, min datter var for lille til vuggestue. (synes jeg). Kunne ikke lide tanken om, at hun skulle være et sted med rigtig mange børn, når hun ikke var så gammel. Dog tror jeg godt, hun ville kunne klare det. 

Men vi havde så heller intet valg, da der ingen vs er i vores område. Men ville have valgt dagpleje alligevel.

Hvis hun havde startet senere, så kunne jeg godt finde på vuggestue Tror også det kommer lidt på det enkelte barn.

Jeg synes, det er rart at der er begge muligheder, netop fordi det er forskelligt, hvad folk foretrækker

Anmeld Citér

8. februar 2017

AnoMom

Sandratoft skriver:

Jeg har mit barn i vuggestue og er super glad for den. Der er pædagoger nok og ingen børn bliver overset. Min dreng er så glad for at være der. 

Jeg valgte vuggestue fordi jeg personligt (siger ikke det er rigtigt) har den holdning at børn bliver mere sociale blandt mange børn fremfor kun 3-4 stykker. Derudover er jeg af den overbevisning af i en dagpleje hvis 2 børn græder på samme tid så er der kun en til trøst for i en vuggestue er der flere pædagoger. 

Men synes derimod også at der kan være fordele ved dagpleje men det kommer an på det enkelte barn og hvordan det trives bedst. Trives det bedst med få børn så er dagpleje jo klart at foretrække. 

Anmeld Citér

8. februar 2017

Carina:-)

Jeg har prøvet begge dele og er ikke fan af dagpleje .

Og kender slet ikke nogen der har eller er glade for deres dp 

De har taget dp fordi de ikke kunne få plads i den vuggestue de ønskede

Så i vores omgangskreds er det dp der er den udskældte . 

Eller sagt med andre ord folk fravælger det til fordel for vuggestue. 

Anmeld Citér

8. februar 2017

Anonym

Tja. 

I kbh-strup er der simpelthen ikke tid og plads til børnene. En pædagog har direkte sagt "kan børnene ikke kravle eller gå, ja så får de bare lov at ligge. Vi har ikke tid til at hjælpe dem. Vi løber jo efter, dem der kan"

Jeg er også tilhænger af, at børn lærer at være tilpas med sig selv af voksne, som ser dem. Jeg forventer ikke, at en anden 1-årig skal kunne se mit barn. Et barn lærer heller ikke at tale hurtigere af at være i vuggestue - man lærer af at tale, hvis nogen taler med dig - som KAN tale. 

Jeg lærer jo ikke af at tale spansk, ved kun at tale med 2-årige. 

Jeg tror på, at de første 2-3år, så ser børnene på de voksne og efter det 3 leve år kan de bedre begå sig med d andre, fordi de så er blevet mødt, set og hørt af nogen, som ved hvordan. 

Men igen ALLE FAMILIER  er forskellige. Men på baggrund af min erfaring og professionelle erfaring med små børn, så kommer ingen af mine i vuggestue. 

Der er (flere) undersøgelser, der viser, at børns kortisol niveau (stresshormon) er 100% forhøjet efter 5 måneder i en vuggestue. 

Jeg har aldrig afleveret et barn, som græder. Netop fordi der er tid og rum til, at barnet bliver modtaget på barnets præmisser. 

Jeg vil dog lige understrege, at jeg ikke synes, at vuggestue er et dårlig fænomen. Blot at der er alt for få pædagoger og alt for dårlig arbejdsforhold for dem!!! Hvis der var bedre normering - så ville jeg vælge vuggestue, fordi det er mere fleksibelt for mig som forældre. Men indtil da - dagpleje

Kernen i Selvværd bliver danner fra 0-3 år - og kan andre børn altså ikke hjælpe mit barn med...Men det kan en uddannet pædagog :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.