Hvorfor er vuggestuer så udskældte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2017

Benjamins'mor

Sandratoft skriver:

Har idag læst en artikel hvor Lola Jensen fortæller at der skal være flere dagplejere. Kan se i kommentarfeltet at rigtig mange forældre foretrækker dagplejen, hvorfor?

Kan komme på mange grunde til hvorfor jeg aldrig ville vælge dagplejen, og rigtig mange fordele i vuggestuen.

Er det kun mig der oplever en vuggestue, hvor der er ro på stuerne, tid til det enkelte barn, nærværende pædagoger osv?

Jeg har ikke noget dårligt at sige om nogen af dem. 

Min søn fungerede super godt i dagplejen, en vuggestue ville have været for meget. 

Min datter stortrivedes i vuggestuen og ville aldrig have kunnet nøjes i en dagpleje, hun ville have kedet sig voldsomt meget. 

Så vil sige det kommer meget an på barnet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2017

MKBP

Profilbillede for MKBP
Mami skriver:

Min søn startede i dp, han er FTF og der skulle jo være lige det de har brug for, væreste oplevelse nogensinde efter har han gået i vuggestue og det har været fantastisk, begge steder med kærlige, engageret og passioneret pædagoger.

derudover fatter jeg ikke hvorfor der altid bliver snakket om bedre nomeringer i dp frem for vg.

dp har 4 børn, i de 2 vuggestuer min søn har været i var de 1 pæd, en studerende, en medhjælper de giver 4 børn pr styk? Jeg er klar over nogen dp er der mindre, men det er jo vare fordi pladsen ikke er fyldt op og ikk priotering 

Ja - i timerne midt på dagen :-) Vi er 3 mand fra 9-15, ellers er vi kun én !!!! Dvs jeg kan have alle 14 børn (vi har overbelægning) efter kl. 15 :-O !! 

Behøver jeg at sige at mine egne børn er og har været i dp :-D

//Mette

Anmeld Citér

8. februar 2017

Mami

MKBP skriver:

Ja - i timerne midt på dagen :-) Vi er 3 mand fra 9-15, ellers er vi kun én !!!! Dvs jeg kan have alle 14 børn (vi har overbelægning) efter kl. 15 :-O !! 

Behøver jeg at sige at mine egne børn er og har været i dp :-D

//Mette

Jeg kan ikke tale om din instution, kan kun sige leg aldrig har stødt på det scenarie. 

Anmeld Citér

8. februar 2017

Carina:-)

Mami skriver:

Jeg kan ikke tale om din instution, kan kun sige leg aldrig har stødt på det scenarie. 

Det har jeg heller ikke . 

I min kundekreds har jeg rigtig  mange institutioner åde private og offentlige 

Og når jeg kommer på besøg er det tit både morgen og eftermiddag og jeg har aldrig oplevet personalet være  alene med alle børnene.

Måske vi bare har været heldige og nogen har været uheldige .

Jeg har oplevet dagpleje mødre  der har været udbrændte så når de har været på samme legeplads som mig og mine børn har jeg set børn sidde i barnevognen i timer imens de voksne snakkede.

Børn der sad i bagende sol i sandkasse med ingen soldat og bare åd sand .

Og kommenterede man det fik man 5 sure madammer i nakken for hvad f. .   blandende man sig for

Jeg har hørt om sager hvor dp mor har sovet når forældre kom uanmeldt.og børnene har været lukket inde på et værelse.

Vi havde en sag her i byen hvor børnene blev hentet akut pga en kollega anmeldte hun havde set dp mor slå et barn . 

Vi har alle hørt ting der præger vores valg eller som os oplevet et pasnings tilbud så dårligt at vi aldrig vil vælge det igen.

Men deter jo ikke ensbetydende med at ALLE r sådan. der findes jo gode dp mødre og gode institutioner . 

Her har vi været heldige ed vores vuggestue med bred faglighed engagerende voksne og masser af tryghed og kram .

Og  har aldrig oplevet at børnene er blevet sat grædende på gulvet krævet de var mobile eller efterladt alene med en voksen i timer  hvad gør man så hvis de skal skiftes?  og tænker at der nok også er enkelt stående tilfælde .

Anmeld Citér

8. februar 2017

MKBP

Profilbillede for MKBP
Mami skriver:

Selvfølgelig ikke :-) - men tror ikke du finder en instititution i dk, hvor der er 3 mand til 12 børn, fra åben-luk :-)

Anmeld Citér

8. februar 2017

modesty

Anonym skriver:

Tja - måske. Men 2 i min mødregruppe fik det det samme at vide. Den enes søn Kom aldrig med ud, fordi han var 7 måneder ved start. Så han var altid inde sammen med dem, der sov eller også var små. Det var nemmere for alle. 

Har selv hentet børn i vuggestuen i kbh-strup og arbejdet i dem. Og der måtte børnene sidde og græde, fordi der ikke var hænder nok, selvom pædagogerne spændede rundtn

Det er jo ikke forbi pædagogerne er onde. De har bare ikke muligheden for det. 

Nu er mit barn hypermobil, så hun går ikke 100% endnu på trods af, at hun er 17 måneder. Og der går tid endnu.

Vores dagplejer er aldrig syg - har Max 3 børn. Det er dog en privat og er uddannet pædagog, som ikke ville arbejde i vuggestue fordi det var dårlig kår, og hun ikke kunne trøste børnene. 

Du er godt klar over at normeringerne i København er lige så gode eller bedre end i mange andre kommuner, ikke?

Anmeld Citér

8. februar 2017

Chantie

Jeg har haft både dagpleje og vuggestue til mine piger. 

De trivedes begge steder, men vi har klart været gladest for dagpleje. 

Denne gang har vi valgt en privat, der er ingen gæstedagpleje- men hun er stort set aldrig syg. 

I vuggestuen var de 10-13 børn og 3 voksne Fra 9.30 og ofte kun til 14.

Dvs 2 voksne til at tage børnene op og sørge for frugt, skifte ble osv  Det synes jeg bare ikke var nok  

I dagplejen er der bare en helt anden hjemlig ro som jeg godt kan lide. 

I denne uge har de været på biblioteket, i går byggede de snemænd i haven og Idag på kælketur. Min datter på 2 år er stoppet helt med at bruge ble, på DP's initiativ. Og hendes sprog har udviklet sig enormt siden hun rykkede fra vuggestue til dagpleje. Jeg tror ikke der havde været den samme udvikling hvis hun var fortsat i vuggestue. 

Anmeld Citér

8. februar 2017

Dorthe1986

Jeg vælger til enhver tid dagpleje fremfor vuggestue. Eller nu skal min datter så gå hjemme med sin far. Men til min søn valgte jeg bevidst dagpleje. Jeg syntes det virkede helt vildt at så lille en fut, skal gå fra at være hjemme med mor til at være i en stor institution ned mange voksne og børn at forholde sig til. I dagplejen er der en voksen og måske 3 andre børn. Ikke 3-4 voksne og 15 børn. 

Og så synes jeg det er rart, at der er en hjemlig følelse. Børnene skal nok nå hele institutionslivet, i børnehaven, sfoen og skolen.

Derudover er jeg vokset op med en mor der var dagplejer. Så for mig er det bare langt væk så meget som at overveje vuggestue.

Anmeld Citér

8. februar 2017

MKBP

Profilbillede for MKBP
Dorthe1986 skriver:

Jeg vælger til enhver tid dagpleje fremfor vuggestue. Eller nu skal min datter så gå hjemme med sin far. Men til min søn valgte jeg bevidst dagpleje. Jeg syntes det virkede helt vildt at så lille en fut, skal gå fra at være hjemme med mor til at være i en stor institution ned mange voksne og børn at forholde sig til. I dagplejen er der en voksen og måske 3 andre børn. Ikke 3-4 voksne og 15 børn. 

Og så synes jeg det er rart, at der er en hjemlig følelse. Børnene skal nok nå hele institutionslivet, i børnehaven, sfoen og skolen.

Derudover er jeg vokset op med en mor der var dagplejer. Så for mig er det bare langt væk så meget som at overveje vuggestue.

Det hjemlige har også for mig været en super vigtig grund :-) - der er tændt op i brændeovnen om morgenen og min søn deler tit en franskbrødsmad med min dp'ers søn på 14 år...- jeg elsker det !!!

I vuggestuen sad jeg idag med 7 børn kl. 8 - min 1. kollega kom kl. 9, hvor jeg tror jeg var oppe på 9 børn...- det er ligesom bare slet ikke det samme ;-)

Anmeld Citér

8. februar 2017

Guldlok88

Mami skriver:

Sådan er det også her..  3 pædagoger til 16-20 børn.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.