Anonym skriver:
Tja.
I kbh-strup er der simpelthen ikke tid og plads til børnene. En pædagog har direkte sagt "kan børnene ikke kravle eller gå, ja så får de bare lov at ligge. Vi har ikke tid til at hjælpe dem. Vi løber jo efter, dem der kan"
Jeg er også tilhænger af, at børn lærer at være tilpas med sig selv af voksne, som ser dem. Jeg forventer ikke, at en anden 1-årig skal kunne se mit barn. Et barn lærer heller ikke at tale hurtigere af at være i vuggestue - man lærer af at tale, hvis nogen taler med dig - som KAN tale.
Jeg lærer jo ikke af at tale spansk, ved kun at tale med 2-årige.
Jeg tror på, at de første 2-3år, så ser børnene på de voksne og efter det 3 leve år kan de bedre begå sig med d andre, fordi de så er blevet mødt, set og hørt af nogen, som ved hvordan.
Men igen ALLE FAMILIER er forskellige. Men på baggrund af min erfaring og professionelle erfaring med små børn, så kommer ingen af mine i vuggestue.
Der er (flere) undersøgelser, der viser, at børns kortisol niveau (stresshormon) er 100% forhøjet efter 5 måneder i en vuggestue.
Jeg har aldrig afleveret et barn, som græder. Netop fordi der er tid og rum til, at barnet bliver modtaget på barnets præmisser.
Jeg vil dog lige understrege, at jeg ikke synes, at vuggestue er et dårlig fænomen. Blot at der er alt for få pædagoger og alt for dårlig arbejdsforhold for dem!!! Hvis der var bedre normering - så ville jeg vælge vuggestue, fordi det er mere fleksibelt for mig som forældre. Men indtil da - dagpleje 
Kernen i Selvværd bliver danner fra 0-3 år - og kan andre børn altså ikke hjælpe mit barn med...Men det kan en uddannet pædagog :-)
Og mit barn tudet som pisket af dp som ikke vare kunne træde fra og trøste fordi der var 3 andre små der græd i vg er han altid afleveret på arm i lang tid. Jeg er fra købehavn, har flere pædagoger i familien og aldrig har jeg hørt nogen sige de små bare ligger, den vg du har stødt på lyder sindssyg