Når eks ikke vil udlevere til samvær som aftalt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2016

Guldlok88

Kan godt forstå dig.. Her har vi skiftevis ham fra d. 23-26 december �� når det er faren der har ham, tager min søn og jeg op til min mor d 26 også får han sine julegaver der... I år har hans far ham fra i dag og til på tirsdag, også først d 31 igen.. Så han har inviteret sin familie over til ham i dag, også får vores søn hans julegaver i dag.. 

Man behøver ikke at gøre et større nummer ud af det, om det er d 23 eller d 26 er da ligegyldigt.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2016

L-Lotte

Hvad med at gøre den 23 til hyggelig afslapning når ungerne kommer til dig. Tag madrasser ind i stuen eller læg jer i dobbeltsengen. Se en børnefilm og kom ned i gear ungerne vil helt sikkert falde i søvn men vil samtidig opleve det somom du har haft tid og i har hygger 

Anmeld Citér

18. december 2016

Soonmom

Benjamins'mor skriver:

Men far kan jo ikke få begge dele. Han kan jo ikke både selv få dem tidligt d. 23 når han skal holde jul med dem, og så aflevere sent d. 23 når mor skal holde jul med dem. Det er da bestemt ikke fair. 

Hvad så næste år, når han så igen forlanger at få dem til middag, for det var hvad de havde aftalt? Er det så fair igen?

Nu ved jeg ikke hvornår far får dem, men hvis han får dem tidligt d. 23 og aflevere dem om aften, er det er helt fair, faktisk lidt unfair for far, for så bugte han jo få dem om aften d.22, for det skulle være ens. Men går udfra han har haft dem længere tid end et døgn for ellers forstår man da godt det er svært for børnene

Anmeld Citér

18. december 2016

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Nu ved jeg ikke hvornår far får dem, men hvis han får dem tidligt d. 23 og aflevere dem om aften, er det er helt fair, faktisk lidt unfair for far, for så bugte han jo få dem om aften d.22, for det skulle være ens. Men går udfra han har haft dem længere tid end et døgn for ellers forstår man da godt det er svært for børnene

Min eks har dem fra i morgen af, tilbød han sagtens gerne måtte få dem allerede fra fredag af, men det ville han ikke da han havde planlagt arbejde og en bytur...... 

Anmeld Citér

18. december 2016

Anonym trådstarter

Goggelogge skriver:

Nu skal i tænke på børnene og ikke på hvad i har lyst til.. jeg synes det er fair at de holder en jul hos din eks og en hos dig.. at i så også holder julefrokost d 25, det er jo ikke din eks skyld.

Det skriver jeg virkelig heller ingen steder, at de ikke må. 

Min frustration går på, at man lægger det dagen før d. 24 som er den rigtige juleaften. Det er på ingen måde børnenes behov, men de voksnes. Og det er der filmen knækker lidt for mig. Min eks har børnene fra i morgen af, med tilbud om at kunne have haft dem allerede fra fredag af, men som blev afslået.

Anmeld Citér

18. december 2016

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Jeg er selv delebarn, og min lillebror og jeg holdt altid lillejuleaften hos den ene forælder og juleaften hos den anden. Jeg kan selvfølgelig sagtens forstå, at det er en udfordring med at få det hele til at gå op og have "rolige" børn, men jeg ville ikke have været de lillejuleaftener foruden. Her blev der fejret med bedsteforældre osv ligesom juleaften. Det fortjener - i min verden - både børn og forældre. Jeg synes derfor, det ville være urimeligt at stå i vejen for det. Også selvom I gjorde noget andet sidste år. Det skal I nok finde ud af at få til at fungere fremover. Det skal man simpelthen når man er skilsmisseforældre. 

Anmeld Citér

18. december 2016

Anonym trådstarter

MCIS skriver:

Men der vidste han vel ikke at de skulle holde jul den 23 december i år.

Vær glad for du har en eksmand der rent faktisk gerne vil holde jul med sine børn og gør noget for dem nøjagtig som du selv gerne vil holde jul for dem.

Hvorfor vil du ikke læse hvad jeg skriver? 

Jeg skriver ingen steder, at det er selve arrangementet om 2xjuleaften som er problemet for mig - filmen knækker for mig, når man bevidst planlægger at holde det dagen før den RIGTIGE juleaften, når man har massere af muligheder for at gøre det alle andre dage op til eller efter. 

Det er på ingen måde børnenes behov, udelukkende de voksnes behov, fordi der åbenbart blandt størstedelen af folket hersker en eller anden latterlig ide omkring at man har "ret" til en julaften med sine børn. Sådan er verden jo desværre bare ikke altid, specielt ikke som en skilsmissefamilie. 

Anmeld Citér

18. december 2016

Anonym trådstarter

MCIS skriver:

Men der vidste han vel ikke at de skulle holde jul den 23 december i år.

Vær glad for du har en eksmand der rent faktisk gerne vil holde jul med sine børn og gør noget for dem nøjagtig som du selv gerne vil holde jul for dem.

Min eks er bopælforældren og har dem 9/5. Så der er massere af tid til at lave noget med dem altid, hvilket jeg også er ganske glad for - det har jeg aldrig haft noget imod :-s

Anmeld Citér

18. december 2016

MCIS

Hvorfor vil du ikke læse hvad jeg skriver? 

Jeg skriver ingen steder, at det er selve arrangementet om 2xjuleaften som er problemet for mig - filmen knækker for mig, når man bevidst planlægger at holde det dagen før den RIGTIGE juleaften, når man har massere af muligheder for at gøre det alle andre dage op til eller efter. 

Det er på ingen måde børnenes behov, udelukkende de voksnes behov, fordi der åbenbart blandt størstedelen af folket hersker en eller anden latterlig ide omkring at man har "ret" til en julaften med sine børn. Sådan er verden jo desværre bare ikke altid, specielt ikke som en skilsmissefamilie. 

Jeg læser netop hvad du skriver. Du er pisse sur over han har valgt at holde jul den 23 december fordi det bevirker du får et barn hjem der er kulret. Men han har da al ret til at holde juleaften den 23!! Det skal du da ikke bestemme

Anmeld Citér

18. december 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Nu kommer jeg bare med et vildt forslag. 

Har du noget du kan handle med der betyder noget for din eks? Det kunne være at han fik den til en ekstra dag der betød noget for ham, vælge sommerferie først eller hvad det nu kunne være. 

I bund og grund er det jo ligegyldigt om du har det på skrift hvis han ikke vil. For jeg tror ikke du vil involvere fodgen i dette. 

Husk på det handler desværre ikke om at have ret men om at få ret

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.