Når eks ikke vil udlevere til samvær som aftalt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2016

MCIS

Ccamilla skriver:

I bund og grund er børnenes tarv vel det vigtigste - og de skal vel forbinde juleaften som en positiv oplevelse .. og ikke en oplevelse, som ikke er hyggelig for nogen parter, pga omstilling og træthed ..

Du ved da heller ikke hvordan barnet er efter to juleaftener i træk? Så giv dog faderen en chance og så må de lave det om til næste år.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2016

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
MCIS skriver:

Du ved da heller ikke hvordan barnet er efter to juleaftener i træk? Så giv dog faderen en chance og så må de lave det om til næste år.

Nej, du har ret - jeg ved ikk hvordan ts barn er efter to aftener i streg .. 

men jeg ved, hvordan mit barn ville være - hun ville under ingen omstændigheder kunne rumme det. 

Jeg føler lidt, at du går i forsvarsposition - er det forkert antaget ??

Anmeld Citér

18. december 2016

Benjamins'mor

Soonmom skriver:

Synes da det er fair nok at far også holde jul med den, som i år så er faldet den 23/12 og det at du kan få dem hjem kl. 19 d. 23/12, kan jeg så heller ikke se det store problem med, så har du jo hele den 24/12 om formiddagen til at hygge og de lige kan falde til ro. Synes det lyder lidt som at gøre et kæmpe problem ud af noget der bare er en lille ting

Men far kan jo ikke få begge dele. Han kan jo ikke både selv få dem tidligt d. 23 når han skal holde jul med dem, og så aflevere sent d. 23 når mor skal holde jul med dem. Det er da bestemt ikke fair. 

Hvad så næste år, når han så igen forlanger at få dem til middag, for det var hvad de havde aftalt? Er det så fair igen?

Anmeld Citér

18. december 2016

MCIS

Ccamilla skriver:

Nej, du har ret - jeg ved ikk hvordan ts barn er efter to aftener i streg .. 

men jeg ved, hvordan mit barn ville være - hun ville under ingen omstændigheder kunne rumme det. 

Jeg føler lidt, at du går i forsvarsposition - er det forkert antaget ??

Ja hvem skulle jeg forsvare? 

Tråden handler om TS og hendes barn, og om hvorvidt faderen skal have lov til at aflevere barnet kl 19 den 23 december. Og ja det mener jeg han skal have lov til  

Anmeld Citér

18. december 2016

2721

Jeg har ikke skilsmissebørn, men jeg har børn følsomme for forandringer. Her ville det slet ikke være muligt at holde to store arrangementer i træk uden det ville gå i hårdknude, så jeg forstår til fulde din frustration. Da jeg var barn skiftedes vi til at holde juleaften hos enten min farmor og farfar eller mormor og morfar.  Det år vi holdte hos mormor og morfar forventedes det at vi troppede op hos min farmor og farfar lillejuleaften til mini juleaften. Jeg indrømmer blankt jeg syntes det var anstrengende og jeg glædet mig til 1 juledag som altid har været hellig.

Jeg tror ikke rigtig der er så meget du kan gøre andet end at forberede dig på at rumme og evt skabe nogle åndehuller til ro og afslapning juleaftensdag.  Og så vil jeg helt klart sørger for at få alt på skrift mef klokkeslæt og det hele så I ikke står her igen næste år.  Det vigtigste må altid være børnenestarv.

Anmeld Citér

18. december 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Sikke en møg situation. Jeg ville prøve at få det bedste ud af det. Du kan jo ikke tvinge din eksmand men kunne du foreslå at de kom kl 18 istedet. Så kunne de sove til normal tid. 

Du skal også huske at fordi det gik i ged for 2 år siden kan det jo være anderledes i år. De er jo blevet 2 år ældre. 

Jeg ønsker ihvertfald jer alle en rigtig god jul

Anmeld Citér

18. december 2016

Anonym trådstarter

MCIS skriver:

Og der må jeg erklære mig uenig. Jeg synes faderen har ret til at aflevere den 23 december kl 19. Så må de lave en anden aftale til næste år. I år har han gjort som de havde aftalt, nemlig at aflevere den 23 december

Men den aftale om at aflevere d. 23/12,  var også at det skulle være omkring middagstid - præcis som de blev sidste år! 

Anmeld Citér

18. december 2016

Goggelogge

Nu er jeg skilsmisse barn og vi har altid fået holdt rigtig juleaften d 24 og en lille juleaften d 25 og vi har aldrig taget skade.. så ta det nu helt roligt og lad ikke børnene mærke din irritation.. så lad dem sove lidt til middag hvis det går helt galt

Anmeld Citér

18. december 2016

Anonym trådstarter

MCIS skriver:

Men det ved jeg - vi har jo ligesom prøvet det hele før, og det var netop på baggrund af det, vi lavede aftalen sidste år med de skulle have lov at komme minimum et døgns tid før den store dag. 

Fordi det andet ikke fungerede med at komme sent, og/eller med to så store arrangementer i streg. 

Anmeld Citér

18. december 2016

Anonym trådstarter

Goggelogge skriver:

Nu er jeg skilsmisse barn og vi har altid fået holdt rigtig juleaften d 24 og en lille juleaften d 25 og vi har aldrig taget skade.. så ta det nu helt roligt og lad ikke børnene mærke din irritation.. så lad dem sove lidt til middag hvis det går helt galt

Jeg tror som sådan heller ikke de tager direkte skade, men jeg tror ikke det er hyggeligt for dem i længden. 

Vi har julefrokost d. 25 hos mine forældre, som vi altid har haft, og det er min eks også klar over da det også var sådan dengang vi var sammen. Og ja, så kunne vi sløjfe den og melde os ud af familien den dag, det må vi jo lige se på om vi gør. 

Jeg bliver bare så frustreret over at JEG skal indrette, aflyse og omlægge min jul med mine børn når jeg endelig har dem, (er ikke bopælsforældre) fordi min eks ikke gider samarbejde, når det ikke er til fordel for min eks. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.