Når eks ikke vil udlevere til samvær som aftalt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2016

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Zelinasmor skriver:

Uha, det er altid "farligt" med private aftaler omkring samvær. Det er altså en sikring for sig selv at der er fastsat samvær hvor begge har skrevet under.

Når det så er sagt, så kan jeg slet ikke se problemet i det. Ja, det er da unfair at han ikke selv vil gøre det du var villig til sidste gang, men altså nu er jeg vokset op med skilsmisse forældre fra jeg var 9 år gammel.

Både jeg, lillesøster på dengang 3 år og storesøster på den gang 11 år har altid holdt jul d. 23 hos den ene forælder og d.24 hos den anden. På skift hvert år.

Vi blev afleveret d. 24 om formiddagen til den der skulle have os d. 24. Og det har aldrig nogensinde været et problem.

Vi kom jo oftest sent i seng d.23 fordi vi havde holdt jul den dag også, så derfor sov vi "længe" d. 24 og blev så afleveret til samvær.

Jeg synes nærmere at det oftest er forældrene selv der skaber problemerne i juledagene. Jeg synes kun det er rimeligt at den ene får d. 23 fra om formiddagen til d. 24 om formiddagen og den der har den 24 kan så aflevere igen d. 25 eller hvad der nu er aftalt.

Rigtig god jul.

Nu er der ikke noget som er rimeligt, hvis børnene ikke kan holde til det.. bliver sgu så træt af, at høre på, hvad forældrene har krav på, hvad med hvad børnene har krav på.. nogle børn vil elske 2 juleaftner, men nogle kan ikke rumme det.. 

her fortæller mor, at de ikke kan rumme det og dermed besluttet de forrige år, at ændre det, så børnene kunne nyde juleaften, her var det mor, som det gik ud over, men når det er far, som det går udover, så skider vi da lige på børnenes ve og vel og om de kan nyde en juleaften.. for han har krav på det... 

stakkels børn..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2016

Abracadabra

Mathias Villads skriver:

Nu er der ikke noget som er rimeligt, hvis børnene ikke kan holde til det.. bliver sgu så træt af, at høre på, hvad forældrene har krav på, hvad med hvad børnene har krav på.. nogle børn vil elske 2 juleaftner, men nogle kan ikke rumme det.. 

her fortæller mor, at de ikke kan rumme det og dermed besluttet de forrige år, at ændre det, så børnene kunne nyde juleaften, her var det mor, som det gik ud over, men når det er far, som det går udover, så skider vi da lige på børnenes ve og vel og om de kan nyde en juleaften.. for han har krav på det... 

stakkels børn..

De kunne ikke holde til det for 2 år siden. 2 år er altså meget lang tid i et barns udvikling.

Når man har valgt at få børn sammen, er det et langt liv med kompromisser. Hér er endnu et. 

Anmeld Citér

21. december 2016

Zelinasmor

Mathias Villads skriver:

stakkels børn..

Børn bliver ældre. Og nu er jeg så pænt træt af alle de forældre der ikke mener at deres børn kan holde til noget som helst. Ja gu fanden er de da sikkert trætte efter allerede at have holdt én juleaften, men jeg ser så tit at forældre pakker deres børn ind i vat.

Børn kræver tilvænning i alt og hvor er det bare nemt at sige: "Mit barn kan ikke klare.....".

Vi kan så være enige om at være uenige.

Anmeld Citér

21. december 2016

Goggelogge

Zelinasmor skriver:

Børn bliver ældre. Og nu er jeg så pænt træt af alle de forældre der ikke mener at deres børn kan holde til noget som helst. Ja gu fanden er de da sikkert trætte efter allerede at have holdt én juleaften, men jeg ser så tit at forældre pakker deres børn ind i vat.

Børn kræver tilvænning i alt og hvor er det bare nemt at sige: "Mit barn kan ikke klare.....".

Vi kan så være enige om at være uenige.

Det der tirre mig i denne, er at hun sagtens selv kan holde juleaften og julefrokost dagen efter. Der hopper min kæde lidt af, det må vel også være for 'voldsomt' for børnene.

Anmeld Citér

21. december 2016

Fremad

Anonym skriver:

Jeg tror som sådan heller ikke de tager direkte skade, men jeg tror ikke det er hyggeligt for dem i længden. 

Vi har julefrokost d. 25 hos mine forældre, som vi altid har haft, og det er min eks også klar over da det også var sådan dengang vi var sammen. Og ja, så kunne vi sløjfe den og melde os ud af familien den dag, det må vi jo lige se på om vi gør. 

Jeg bliver bare så frustreret over at JEG skal indrette, aflyse og omlægge min jul med mine børn når jeg endelig har dem, (er ikke bopælsforældre) fordi min eks ikke gider samarbejde, når det ikke er til fordel for min eks. 

Hold stop og stands...

De der indretter sig her er pg bliver jeres børn... Kort og godt..  Længere er den ikke...

I vil blæse og have mel i munden, men desværre virker det mere og mere til at det er far og mors behov, meninger, ønsker  og "krav" der kommer først...

Sæt nu de børn først altså!!!! 

Anmeld Citér

21. december 2016

Anonym trådstarter

Goggelogge skriver:

Det der tirre mig i denne, er at hun sagtens selv kan holde juleaften og julefrokost dagen efter. Der hopper min kæde lidt af, det må vel også være for 'voldsomt' for børnene.

Tirre dig ligefrem? Må jeg være fri. 

Læs hvad jeg skriver, og prøv at tage de store briller på. Jeg syntes det er meget, at vi i forvejen skal fejre jul d. 24 OG at der er julefrokost dagen efter,- men at min eks så vælger - BEVIDST og uden for vores forindgående aftale at holde jul d. 23, så det er tre fulde dage i streg for vores børn - ja, undskyld mig for ligefrem at tirre dig, det syntes jeg er totalt tarveligt at ham. 

Anmeld Citér

21. december 2016

Anonym trådstarter

Fåååårk jeg får lange patter af den her tråd, og nogle af de svar som er kommet 

Hvad silvan bilder i jer ind, nogle af jer, som har svaret i tråden? 

Beskylder mig for at pakke mine børn ind i vat,  være unfair over for min eks, åbenbart have den mening at min eks ikke må holde jul med sine børn, at jeg selv skaber problemerne, at jeg skal være glad for at have en som gider holde jul med sine børn, og jeg ved ikke hvad. 

Alt imens det egentlig spørgsmål bundede i at det faktisk var og er min eks, som fuldt overlagt, bryder en fast aftale omkring højtider, som vi har lavet i fælleskab sidste år, da det i år ikke er til fordel for ham, og hvad jeg evt kunne stille op med det, fordi jeg syntes det er pisse ærgerligt for mine børn, og det er mig som kommer til st stå med lorten i form af to trætte børn på sigt. 

Men ja, jo .. jeg kan da godt se det er mig som er helt væk og gal på den  

Anmeld Citér

21. december 2016

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anonym skriver:

Fåååårk jeg får lange patter af den her tråd, og nogle af de svar som er kommet 

Hvad silvan bilder i jer ind, nogle af jer, som har svaret i tråden? 

Beskylder mig for at pakke mine børn ind i vat,  være unfair over for min eks, åbenbart have den mening at min eks ikke må holde jul med sine børn, at jeg selv skaber problemerne, at jeg skal være glad for at have en som gider holde jul med sine børn, og jeg ved ikke hvad. 

Alt imens det egentlig spørgsmål bundede i at det faktisk var og er min eks, som fuldt overlagt, bryder en fast aftale omkring højtider, som vi har lavet i fælleskab sidste år, da det i år ikke er til fordel for ham, og hvad jeg evt kunne stille op med det, fordi jeg syntes det er pisse ærgerligt for mine børn, og det er mig som kommer til st stå med lorten i form af to trætte børn på sigt. 

Men ja, jo .. jeg kan da godt se det er mig som er helt væk og gal på den  

Du er under ingen omstændigheder gal på den!

synes din eks er en røv .. det er dig der 'har' julen i år - du tog hensyn til børnene sidste år, til fordel for ham (hvis det nu er en fodboldkamp vi snakkede om), og det gør han desværre ikke i år

tænker i fremover skal have lavet en fast aftale omkring det, med en revurderingsdato på - børnene bliver selvfølgelig ældre, men hvis de til hverdag har svært ved byttedag, så burde man f*ndme kunne se ud over sin egen næsetip, og sørge for at modparten fik en god jul med ens fællesbørn ..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.