Når eks ikke vil udlevere til samvær som aftalt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2016

Guldlok88

MCIS skriver:

Jeg læser netop hvad du skriver. Du er pisse sur over han har valgt at holde jul den 23 december fordi det bevirker du får et barn hjem der er kulret. Men han har da al ret til at holde juleaften den 23!! Det skal du da ikke bestemme

Når de har aftalt at barnet skal hjem om middagen, så er det da okay at hun bliver sur over at han kommer hjem kl 19 i stedet for.. Og når barnet samtidig ikke kan holde til det.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2016

MCIS

Guldlok88 skriver:

Når de har aftalt at barnet skal hjem om middagen, så er det da okay at hun bliver sur over at han kommer hjem kl 19 i stedet for.. Og når barnet samtidig ikke kan holde til det.. 

Ja hun kan da være lige så sur som hun vil, men det ændrer da ikke ved at han har RET til at gøre som han gør.

Anmeld Citér

18. december 2016

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
MCIS skriver:

Ja hun kan da være lige så sur som hun vil, men det ændrer da ikke ved at han har RET til at gøre som han gør.

Hvor er børnenes ret henne? Hvorfor skal far ha ret..

De har prøvet et år, hvor det ikke fungeret, så laver de en ny aftale året efter, som er fars jul, men når det så er omvendt, kan han ikke overholde det velvidende at børnene ikke rumme det anderledes... Hvorfor skal han ikke rette ind for sine børns skyld...? 

Anmeld Citér

18. december 2016

MCIS

Mathias Villads skriver:

Hvor er børnenes ret henne? Hvorfor skal far ha ret..

De har prøvet et år, hvor det ikke fungeret, så laver de en ny aftale året efter, som er fars jul, men når det så er omvendt, kan han ikke overholde det velvidende at børnene ikke rumme det anderledes... Hvorfor skal han ikke rette ind for sine børns skyld...? 

Tråden handler om hvad faderen har ret til og ikke noget som helst andet.

Så kan man diskutere om hvad man synes er godt eller mindre godt for barnet, men det ændrer ikke ved at faderen har ret til det han gør.

Desuden lyder det ikke som om de har prøvet at aflevere barnet den 23 om aftenen, så hvem siger barnet ikke kan klare det? Sidst det endte galt blev barnet afleveret den 24 om morgenen. 

Anmeld Citér

18. december 2016

Anonym trådstarter

MCIS skriver:

Tråden handler om hvad faderen har ret til og ikke noget som helst andet.

Så kan man diskutere om hvad man synes er godt eller mindre godt for barnet, men det ændrer ikke ved at faderen har ret til det han gør.

Desuden lyder det ikke som om de har prøvet at aflevere barnet den 23 om aftenen, så hvem siger barnet ikke kan klare det? Sidst det endte galt blev barnet afleveret den 24 om morgenen. 

Det er to børn det handler om. 

Umiddelbart baserer jeg det på at  her i almindelige hverdage, der har de brug for en stille dag den dag det er skiftedag, samtidig med at jeg godt kan forvente den følgende dag at de stadig er lettere kulrede. Så vidt jeg ved, så er det også ganske almindeligt for skilsmissebarn at have det sådan, hvilket jeg fuldt ud kan sætte mig ind i, med så omskiftende en hverdag som desværre bliver udsat for med 2 hjem. 

Og nej, det handler på ingen måde om hvad filan far eller mor har ret til .. det handler om børn, børn som gerne skulle have en god jul ligesom alle andre børn, uden alt for meget unødvendig stress og jag! 

Anmeld Citér

18. december 2016

loop

Anonym skriver:

Jeg står i en kedelig situation vedrørende mine to børn, som jeg har med min eks. 

Vi blev skilt for 3 år siden, hvor jeg havde vores børn den første jul, og min eks havde dem henover nytåret. De blev afleveret hos mig d. 24 om formiddagen, og det var lidt noget bøvl fordi jeg havde nogle trætte og lidt forvirrede børn, som så mange andre delebørn er, når det er skiftedag (altså kommer fra det ene hjem, til det andet) 

så sidste år aftalte vi at de skulle afleveres allerede d. 23 ved middagstid hos min eks, så de kunne falde til ro og lige falde lidt til inden d. 24.        

I år er det jo så "min" jul med børnene igen, men nu kræver min eks at børnene er der indtil d. 23 kl 19, eller at de først kommer d. 24 om morgenen (som vi gjorde første år, og ikke umiddelbart har gode erfaringer med) Og grunden til det er, at de åbenbart skal holde lille juleaften med den side af familien, og min eks står stærkt på at det er en ret og sådan er det bare. Umiddelbart ligger min eks det sådan ud, at jeg intet har at skulle have sagt og børnene kommer til mig d. 23 kl 19 (normalt det tidspunkt de plejer at blive puttet til) 

Jeg troede virkelig vi lavede en bindende og fast aftale sidste år, og jeg er så vred og ked af det over det her show. Jeg har på ingen måde lyst til at få nogle trætte og overmættede børn hjem klokken 19 om aftenen, og først skal til at få dem puttet derefter - hvilket de sikkert slet ikke kan samle sig om når de lige har holdt jul og fået en masse dejlige gaver hjemme ved min eks og den familie. Men hvad kan jeg gøre?? Kan jeg virkelig ikke gøre noget, andet end sidde og vente d. 23 på at min eks bestemmer sig for at komme med dem? :-( :-( 

Aftalen vi lavede sidste år, er på skrift dog fra vores  SMS-korrespondance vi havde dengang, desværre. Jeg tænkte ikke at alt skulle skrives i sten via statsforvaltningen, da jeg åbenbart naivt troede på vi voksne mennesker kunne finde ud af at sætte eget behov til side, og holde de aftaler vedrørende vores børn. Øv 

Send sms-en, hvoraf aftalen fremgår, til ham. Stille og roligt, og spørg om han/hun har glemt hvad i aftalte sidste år.

Det handler om børnene, og det er ikke børnenes tarv, først at komme hjem på det tidspunkt, hvor de normalt kommer i seng, og da slet ikke aftenen inden juleaften.

Din eks kan ikke være det bekendt over for børnene.

Derudover synes jeg at det er en uskik at holde to juleaftener i træk. Tænk at tage den glæde fra børnene, at de glæder sig til juleaften.

Hvad med om i holder jul sammen med jeres børn, skiftevis hjemme hos dig og din eks., det vil være børnenes tarv. 

Anmeld Citér

18. december 2016

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
MCIS skriver:

Ja hvem skulle jeg forsvare? 

Tråden handler om TS og hendes barn, og om hvorvidt faderen skal have lov til at aflevere barnet kl 19 den 23 december. Og ja det mener jeg han skal have lov til  

Forsvare din egen mening ?? 

Må jeg spørge, hvilket grundlag bygger du din mening på ?? Hvem har du i fokus i din mening omkring juleaften ?? 

Farens behov - eller barnets behov/tarv ?? 

For mig, vil barnet altid komme i første række, og det er hvad enten om det er mit eller min eks' år med jul, og det lyder helt bestemt til, at ts har haft sine børns behov i fokus sidste år, så det ville da være på sin plads, at faren også har børnenes behov i fokus i år .. også selvom det er moren der har julen i år .. 

Anmeld Citér

18. december 2016

MCIS

Ccamilla skriver:

Forsvare din egen mening ?? 

Må jeg spørge, hvilket grundlag bygger du din mening på ?? Hvem har du i fokus i din mening omkring juleaften ?? 

Farens behov - eller barnets behov/tarv ?? 

For mig, vil barnet altid komme i første række, og det er hvad enten om det er mit eller min eks' år med jul, og det lyder helt bestemt til, at ts har haft sine børns behov i fokus sidste år, så det ville da være på sin plads, at faren også har børnenes behov i fokus i år .. også selvom det er moren der har julen i år .. 

Jeg behøver ikke forsvare min mening. En mening er noget man står ved, og jeg står fast ved alt hvad jeg har skrevet, og jeg mener stadigvæk faderen har ret til at have de børn til kl 19 den 23 december.

En fjer bliver hurtigt til ti høns, især i skilsmissefamilier.

God jul

Anmeld Citér

19. december 2016

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
MCIS skriver:

Jeg behøver ikke forsvare min mening. En mening er noget man står ved, og jeg står fast ved alt hvad jeg har skrevet, og jeg mener stadigvæk faderen har ret til at have de børn til kl 19 den 23 december.

En fjer bliver hurtigt til ti høns, især i skilsmissefamilier.

God jul

Hvis alle forældre kiggede på børnenes behov, frem for deres egen behov, så blev en fjer ikke til 10 høns ..

det er underordnet hvem der har ret til hvad. Det er ikke en rettighed at få børn, det er en værdifuld gave, som kan være skrøbelig - derfor mener jeg, at forældres rettigheder må komme i anden række - det er børnenes behov der er i første række!

god jul til dig også

Anmeld Citér

19. december 2016

Zelinasmor

Uha, det er altid "farligt" med private aftaler omkring samvær. Det er altså en sikring for sig selv at der er fastsat samvær hvor begge har skrevet under.

Når det så er sagt, så kan jeg slet ikke se problemet i det. Ja, det er da unfair at han ikke selv vil gøre det du var villig til sidste gang, men altså nu er jeg vokset op med skilsmisse forældre fra jeg var 9 år gammel.

Både jeg, lillesøster på dengang 3 år og storesøster på den gang 11 år har altid holdt jul d. 23 hos den ene forælder og d.24 hos den anden. På skift hvert år.

Vi blev afleveret d. 24 om formiddagen til den der skulle have os d. 24. Og det har aldrig nogensinde været et problem.

Vi kom jo oftest sent i seng d.23 fordi vi havde holdt jul den dag også, så derfor sov vi "længe" d. 24 og blev så afleveret til samvær.

Jeg synes nærmere at det oftest er forældrene selv der skaber problemerne i juledagene. Jeg synes kun det er rimeligt at den ene får d. 23 fra om formiddagen til d. 24 om formiddagen og den der har den 24 kan så aflevere igen d. 25 eller hvad der nu er aftalt.

Rigtig god jul.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.