Jeg har ikke delebørn - men jeg har en holdning (skønt, ikke?)
Frustrationen over manglende klarhed i aftalerne forstår jeg godt! Og du kender dine unger og ved at måden far vil gøre det på kan give lidt bøvl! Pisse ærgerligt!
Men det er nu du skal tage skilsmissetyren ved hornene og være det større menneske, og være den mor der sikrer at ungerne oplever at forældrene kan samarbejde!!
Så du bider det i dig - tager alting stille og roligt, får det bedste ud af juledagene. Opstår der lidt bøvl med trætte unger, tager du det med. "Det går nok", er dit mantra. Skru måske lidt ned for tempo og juleræs, og forventninger til "den perfekte jul".
Til næste år sørger du og din X for at have alt på skrift og sætter jer ned (når I har tid, fred og humør til det) og taler om hvordan I giver børnene den bedste jul næste år. Ikke jer selv, ikke jeres familier - men dem. Hvad har de glæde af? Kunne antallet af arrangementer skrues lidt ned? Spredes mere ud? Kunne man undgå at pumpe julen op, så den fylder så meget hos børnene, osv?
Alt sammen meget, meget nemmere sagt end gjort - men nu udvekslede vi jo som bekendt også bare holdninger 
Anmeld
Citér