Når eks ikke vil udlevere til samvær som aftalt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2016

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Sikke en møg situation. Jeg ville prøve at få det bedste ud af det. Du kan jo ikke tvinge din eksmand men kunne du foreslå at de kom kl 18 istedet. Så kunne de sove til normal tid. 

Du skal også huske at fordi det gik i ged for 2 år siden kan det jo være anderledes i år. De er jo blevet 2 år ældre. 

Jeg ønsker ihvertfald jer alle en rigtig god jul

Det gør jeg også, jeg tror også mest jeg skrev indlægget igår i ren frustration og får at få luft.  For jeg er simpelthen så ked af, at det skal være sådan her, samtidig med jeg bliver vred over at føle mig som den eneste som gør noget for at samarbejde og tilgodese børnenes behov og sætte mit eget behov lidt på stand-by. 

Vores børn er desværre mærket af de forskellige stemningsbilleder der er i hver vores hjem, så stadigvæk den dag idag ift alm overlevering i hverdagen, så er skiftedagen altid hellig og en hvor man bare tager det lidt stille og roligt, for at undgå de værste sammenstød og nedsmeltninger. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2016

Sprit25

Jeg tænker I vil have godt af et møde i SF om tidspunkter og præcis samværd. Kan sagtens forstå her begge! 

Anmeld Citér

18. december 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg har ikke delebørn - men jeg har en holdning (skønt, ikke?)

Frustrationen over manglende klarhed i aftalerne forstår jeg godt! Og du kender dine unger og ved at måden far vil gøre det på kan give lidt bøvl! Pisse ærgerligt!

Men det er nu du skal tage skilsmissetyren ved hornene og være det større menneske, og være den mor der sikrer at ungerne oplever at forældrene kan samarbejde!!

Så du bider det i dig - tager alting stille og roligt, får det bedste ud af juledagene. Opstår der lidt bøvl med trætte unger, tager du det med. "Det går nok", er dit mantra. Skru måske lidt ned for tempo og juleræs, og forventninger til "den perfekte jul".

Til næste år sørger du og din X for at have alt på skrift og sætter jer ned (når I har tid, fred og humør til det) og taler om hvordan I giver  børnene den bedste jul næste år. Ikke jer selv, ikke jeres familier - men dem. Hvad har de glæde af? Kunne antallet af arrangementer skrues lidt ned? Spredes mere ud? Kunne man undgå at pumpe julen op, så den fylder så meget hos børnene, osv?

Alt sammen meget, meget nemmere sagt end gjort - men nu udvekslede vi jo som bekendt også bare holdninger

Anmeld Citér

18. december 2016

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Men far kan jo ikke få begge dele. Han kan jo ikke både selv få dem tidligt d. 23 når han skal holde jul med dem, og så aflevere sent d. 23 når mor skal holde jul med dem. Det er da bestemt ikke fair. 

Hvad så næste år, når han så igen forlanger at få dem til middag, for det var hvad de havde aftalt? Er det så fair igen?

Præcis! Tak for at sætte ord på min frustration - det er nemlig fordi jeg heller ikke syntes det er fair. 

Fordi jo jo, så kan vi lave aftalen på skrift (igen) så det næste år kan være som det burde - når det sjovt nok er min eks som har julen... så må vi jo se igen-igen om aftalen så holder, når det er min tur igen.

Anmeld Citér

18. december 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg har ikke delebørn - men jeg har en holdning (skønt, ikke?)

Frustrationen over manglende klarhed i aftalerne forstår jeg godt! Og du kender dine unger og ved at måden far vil gøre det på kan give lidt bøvl! Pisse ærgerligt!

Men det er nu du skal tage skilsmissetyren ved hornene og være det større menneske, og være den mor der sikrer at ungerne oplever at forældrene kan samarbejde!!

Så du bider det i dig - tager alting stille og roligt, får det bedste ud af juledagene. Opstår der lidt bøvl med trætte unger, tager du det med. "Det går nok", er dit mantra. Skru måske lidt ned for tempo og juleræs, og forventninger til "den perfekte jul".

Til næste år sørger du og din X for at have alt på skrift og sætter jer ned (når I har tid, fred og humør til det) og taler om hvordan I giver  børnene den bedste jul næste år. Ikke jer selv, ikke jeres familier - men dem. Hvad har de glæde af? Kunne antallet af arrangementer skrues lidt ned? Spredes mere ud? Kunne man undgå at pumpe julen op, så den fylder så meget hos børnene, osv?

Alt sammen meget, meget nemmere sagt end gjort - men nu udvekslede vi jo som bekendt også bare holdninger

Holdninger er altid brugbare

og jeg læser hvad du skriver. Problemet er bare .. Det hr jeg prøvet op til flere gange før, men det går i hårdknude fordi jeg simpelthen ikke kan få min eks til at forstå det handler om vores børn - ikke om hverken mig eller ham. Alt handler for min eks om hvad der er ret og hvad man har ret til! - ikke hvad børnene har ret til, men os (min eks) voksne, hvad vi har ret til som forældre. 

Så længe det ikke ender ud til fordel for min eks, så er vores såkaldte samarbejde ret op af bakke. 

Jeg tænker, og måske også drømmer mig lidt væk i tankerne om, at det kunne virkelig være SÅ nemt .. hvis man gad, hvis man gad slippe sin vrede og tænke på andre end sig selv.

Anmeld Citér

18. december 2016

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg tænker I vil have godt af et møde i SF om tidspunkter og præcis samværd. Kan sagtens forstå her begge! 

Det har vi desværre allerede været. 

Anmeld Citér

18. december 2016

Goggelogge

Anonym skriver:

Jeg tror som sådan heller ikke de tager direkte skade, men jeg tror ikke det er hyggeligt for dem i længden. 

Vi har julefrokost d. 25 hos mine forældre, som vi altid har haft, og det er min eks også klar over da det også var sådan dengang vi var sammen. Og ja, så kunne vi sløjfe den og melde os ud af familien den dag, det må vi jo lige se på om vi gør. 

Jeg bliver bare så frustreret over at JEG skal indrette, aflyse og omlægge min jul med mine børn når jeg endelig har dem, (er ikke bopælsforældre) fordi min eks ikke gider samarbejde, når det ikke er til fordel for min eks. 

Nu skal i tænke på børnene og ikke på hvad i har lyst til.. jeg synes det er fair at de holder en jul hos din eks og en hos dig.. at i så også holder julefrokost d 25, det er jo ikke din eks skyld.

Anmeld Citér

18. december 2016

Sprit25

Anonym skriver:

Det har vi desværre allerede været. 

Hvorfor er det så ikke så ikke skrevet ned? 

Anmeld Citér

18. december 2016

MCIS

Anonym skriver:

Men den aftale om at aflevere d. 23/12,  var også at det skulle være omkring middagstid - præcis som de blev sidste år! 

Men der vidste han vel ikke at de skulle holde jul den 23 december i år.

Vær glad for du har en eksmand der rent faktisk gerne vil holde jul med sine børn og gør noget for dem nøjagtig som du selv gerne vil holde jul for dem.

Anmeld Citér

18. december 2016

Babilooo

Der bør selvfølgelige fungere de samme regler om de skal hos dig eller ham og holde jul...

men hvis jeg havde skilsmissebarn og ikke skulle have dem i julen ville jeg da også gerne kunne holde en form for minijul med dem og mine forældre. Bare fordi man er skilsmisseforældre og ikke har "turen" betyder det jo ikke at man slet ikke skal jule med sine børn og holde en minijuleaften. .. og så er den 23. vel den der kommer tættest på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.