Når eks ikke vil udlevere til samvær som aftalt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2016

Anonym trådstarter

MCIS skriver:

Det gælder vel også den anden vej for faderen? 

Min eks har børnene fra mandag (tilbød at det også sagtens kunne være fra fredag, men det afslog min eks. Der var allerede bare planlagt lidt arbejde og lidt venindehygge). 

Jeg har intet imod de fejrer jul, be my guest. Men kan slet ikke sætte mig ind i behovet, for at gøre det lige præcis dagen før d. 24 - den rigtige juleaften. 

Har du selv delebørn? Altså jeg ved ikke om jeg så er den eneste, men mine børn falder (desværre) ikke bare helt naturligt til, når de kommer fra den ene forældres hjem til den andens. Der kan være mange følelser i spil hos mine børn, i kombination af en speciel træthed, hvor de tit brænder lidt sammen og er sure/kede af det over ingenting. Det er meget med 2xjuleaftener i træk med forskellige sæt familie - næsten lige meget alder, men specielt når man er et barn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg står i en kedelig situation vedrørende mine to børn, som jeg har med min eks. 

Vi blev skilt for 3 år siden, hvor jeg havde vores børn den første jul, og min eks havde dem henover nytåret. De blev afleveret hos mig d. 24 om formiddagen, og det var lidt noget bøvl fordi jeg havde nogle trætte og lidt forvirrede børn, som så mange andre delebørn er, når det er skiftedag (altså kommer fra det ene hjem, til det andet) 

så sidste år aftalte vi at de skulle afleveres allerede d. 23 ved middagstid hos min eks, så de kunne falde til ro og lige falde lidt til inden d. 24.        

I år er det jo så "min" jul med børnene igen, men nu kræver min eks at børnene er der indtil d. 23 kl 19, eller at de først kommer d. 24 om morgenen (som vi gjorde første år, og ikke umiddelbart har gode erfaringer med) Og grunden til det er, at de åbenbart skal holde lille juleaften med den side af familien, og min eks står stærkt på at det er en ret og sådan er det bare. Umiddelbart ligger min eks det sådan ud, at jeg intet har at skulle have sagt og børnene kommer til mig d. 23 kl 19 (normalt det tidspunkt de plejer at blive puttet til) 

Jeg troede virkelig vi lavede en bindende og fast aftale sidste år, og jeg er så vred og ked af det over det her show. Jeg har på ingen måde lyst til at få nogle trætte og overmættede børn hjem klokken 19 om aftenen, og først skal til at få dem puttet derefter - hvilket de sikkert slet ikke kan samle sig om når de lige har holdt jul og fået en masse dejlige gaver hjemme ved min eks og den familie. Men hvad kan jeg gøre?? Kan jeg virkelig ikke gøre noget, andet end sidde og vente d. 23 på at min eks bestemmer sig for at komme med dem? :-( :-( 

Aftalen vi lavede sidste år, er på skrift dog fra vores  SMS-korrespondance vi havde dengang, desværre. Jeg tænkte ikke at alt skulle skrives i sten via statsforvaltningen, da jeg åbenbart naivt troede på vi voksne mennesker kunne finde ud af at sætte eget behov til side, og holde de aftaler vedrørende vores børn. Øv 

Jeg forstår slet ikke problemet - det er da dejligt dine børn får den mulighed og at de bliver puttet lidt senere - well større er det problem vel heller ikke? 

Der er jo ikke tale om flere timer efter

Anmeld Citér

17. december 2016

MCIS

Ccamilla skriver:

hvilket gælder for faderen ?? 

- at der bliver taget hensyn til tilvænning ved det andet hjem?

- eller at han får hende hjem før tid grundet mærkedage? 

må sige, at vi altid har byttedag fredag, men han har til aften spurgt, om han måtte aflevere hende fredag aften, grundet hans mor - hvilket jeg har sagt nej til. Både pga de kampe, der så bliver skubbet til om lørdagen, (jep en antagelse, men jeg kender mit barn) men også grundet at han ikke hidtil nu, har overholdt aftaler. 

Tilgengæld har jeg sagt, at han må få hende hjem til sig en dag før tid. 

At dit barn også skal vænne sig til at være hos sin far. 

Jeg er selv skilsmissebarn, så den går begge veje. Barnet skal omstille sig ligegyldigt om det er hos dig eller faderen.

Anmeld Citér

17. december 2016

MCIS

Anonym skriver:

Min eks har børnene fra mandag (tilbød at det også sagtens kunne være fra fredag, men det afslog min eks. Der var allerede bare planlagt lidt arbejde og lidt venindehygge). 

Jeg har intet imod de fejrer jul, be my guest. Men kan slet ikke sætte mig ind i behovet, for at gøre det lige præcis dagen før d. 24 - den rigtige juleaften. 

Har du selv delebørn? Altså jeg ved ikke om jeg så er den eneste, men mine børn falder (desværre) ikke bare helt naturligt til, når de kommer fra den ene forældres hjem til den andens. Der kan være mange følelser i spil hos mine børn, i kombination af en speciel træthed, hvor de tit brænder lidt sammen og er sure/kede af det over ingenting. Det er meget med 2xjuleaftener i træk med forskellige sæt familie - næsten lige meget alder, men specielt når man er et barn. 

Jeg har et bonusbarn og er selv skilsmissebarn.

Og kan sagtens forstå din eks gerne vil have sit barn den 23 december når du har det den 24 december.

At der så er en omstillingsperiode, ja det er pisse ærgerligt, men sådan vil det da altid være.

Anmeld Citér

17. december 2016

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
MCIS skriver:

At dit barn også skal vænne sig til at være hos sin far. 

Jeg er selv skilsmissebarn, så den går begge veje. Barnet skal omstille sig ligegyldigt om det er hos dig eller faderen.

Igen må jeg erklære mig uenig, pga egne erfaringer ..

Jeg er også skilsmissebarn - jeg havde ingen omstillingsproblemer .. 

Du er ekspert i dit eget liv - jeg er ekspert i mit eget liv, og ekspert i min datters behov .. 

det er individuelt om der er en omstillingsperiode, og disse kommer højst sandsynsligt pga for store kontraster i opdragelsen, eller mangel på samme hos den ene eller anden forældre - igen, det er mine erfaringer .. du har dine ..

i bund og grund, handler det vel om, at ts barn har svært ved at omstille sig, og så er det for pokker vigtigere at barnet har en god juleaften den 24'ende, og så må den anden forældres holde noget julehygge en anden dag efter jul - det samme skulle selvfølgelig gælde året efter, for den anden - hvis såfremt der ingen omstillingsproblemer var, havde det, i min optik, ikke været et problem, at der blev holdt jul den 23'ende og 24'ende ..

Anmeld Citér

17. december 2016

MCIS

Ccamilla skriver:

Igen må jeg erklære mig uenig, pga egne erfaringer ..

Jeg er også skilsmissebarn - jeg havde ingen omstillingsproblemer .. 

Du er ekspert i dit eget liv - jeg er ekspert i mit eget liv, og ekspert i min datters behov .. 

det er individuelt om der er en omstillingsperiode, og disse kommer højst sandsynsligt pga for store kontraster i opdragelsen, eller mangel på samme hos den ene eller anden forældre - igen, det er mine erfaringer .. du har dine ..

i bund og grund, handler det vel om, at ts barn har svært ved at omstille sig, og så er det for pokker vigtigere at barnet har en god juleaften den 24'ende, og så må den anden forældres holde noget julehygge en anden dag efter jul - det samme skulle selvfølgelig gælde året efter, for den anden - hvis såfremt der ingen omstillingsproblemer var, havde det, i min optik, ikke været et problem, at der blev holdt jul den 23'ende og 24'ende ..

Og der må jeg erklære mig uenig. Jeg synes faderen har ret til at aflevere den 23 december kl 19. Så må de lave en anden aftale til næste år. I år har han gjort som de havde aftalt, nemlig at aflevere den 23 december

Anmeld Citér

17. december 2016

mpr

Anonym skriver:

Jeg står i en kedelig situation vedrørende mine to børn, som jeg har med min eks. 

Vi blev skilt for 3 år siden, hvor jeg havde vores børn den første jul, og min eks havde dem henover nytåret. De blev afleveret hos mig d. 24 om formiddagen, og det var lidt noget bøvl fordi jeg havde nogle trætte og lidt forvirrede børn, som så mange andre delebørn er, når det er skiftedag (altså kommer fra det ene hjem, til det andet) 

så sidste år aftalte vi at de skulle afleveres allerede d. 23 ved middagstid hos min eks, så de kunne falde til ro og lige falde lidt til inden d. 24.        

I år er det jo så "min" jul med børnene igen, men nu kræver min eks at børnene er der indtil d. 23 kl 19, eller at de først kommer d. 24 om morgenen (som vi gjorde første år, og ikke umiddelbart har gode erfaringer med) Og grunden til det er, at de åbenbart skal holde lille juleaften med den side af familien, og min eks står stærkt på at det er en ret og sådan er det bare. Umiddelbart ligger min eks det sådan ud, at jeg intet har at skulle have sagt og børnene kommer til mig d. 23 kl 19 (normalt det tidspunkt de plejer at blive puttet til) 

Jeg troede virkelig vi lavede en bindende og fast aftale sidste år, og jeg er så vred og ked af det over det her show. Jeg har på ingen måde lyst til at få nogle trætte og overmættede børn hjem klokken 19 om aftenen, og først skal til at få dem puttet derefter - hvilket de sikkert slet ikke kan samle sig om når de lige har holdt jul og fået en masse dejlige gaver hjemme ved min eks og den familie. Men hvad kan jeg gøre?? Kan jeg virkelig ikke gøre noget, andet end sidde og vente d. 23 på at min eks bestemmer sig for at komme med dem? :-( :-( 

Aftalen vi lavede sidste år, er på skrift dog fra vores  SMS-korrespondance vi havde dengang, desværre. Jeg tænkte ikke at alt skulle skrives i sten via statsforvaltningen, da jeg åbenbart naivt troede på vi voksne mennesker kunne finde ud af at sætte eget behov til side, og holde de aftaler vedrørende vores børn. Øv 

Det der er vigtigt i denne situation hvor du siger i har det på skrift, er om der står at sådan skal i gøre fremover, eller sådan gør vi i år. 

For hvis det er på skrift er det bindende, men det skal fremgå meget tydeligt hvis det er noget i har aftalt at det skal være sådan hvert år fra nu af. 

Desværre er jeg bange for der ikke er så meget at gøre, for selv hvis man skulle bruge foden, så ville man skulle ind til foden først, og man kan først kontakte dem efter at han ikke har afleveret, og det kan tage mange uger før man overhovedet bliver indkaldt :/ det er super øv.. Ved desværre ikke hvad du kan gøre andet end at prøve og snakke din eks til fornuft.. 

Anmeld Citér

17. december 2016

Ccamilla

MCIS skriver:

Og der må jeg erklære mig uenig. Jeg synes faderen har ret til at aflevere den 23 december kl 19. Så må de lave en anden aftale til næste år. I år har han gjort som de havde aftalt, nemlig at aflevere den 23 december

Ja, den 23'ende ved middagstid .. de syv timer gør en kæmpe forskel - i hvert fald for mit barn - måske også for ts' børn ..

Anmeld Citér

17. december 2016

Ccamilla

MCIS skriver:

I bund og grund er børnenes tarv vel det vigtigste - og de skal vel forbinde juleaften som en positiv oplevelse .. og ikke en oplevelse, som ikke er hyggelig for nogen parter, pga omstilling og træthed ..

Anmeld Citér

17. december 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

jeg forstår dig udmærket da jeg er samværsforælder og har været gennem mange kampe med min eks angående samvær.

Sidst vi havde en større kamp fik jeg at vide at jeg kunne gå til fogeden og få dem til at hjælpe mig med udleveringen hvis han ikke ville aflevere som han skulle - og det var fordi jeg havde aftalen på SMS, og derfor kunne bruge det som bevis for vores aftale.

Statsamtet har et papir hvor I kan sætte jer ned uden andre og skrive alle aftaler ned, skrive det under og aflevere en kopi til statsamtet - og så er den lige så gyldig som hvis I havde siddet hos dem.

Jeg vil foreslå at I får fat i sådan et sæt, sætter jeg ned efter nytår og laver nogle faste aftaler med klokkeslæt på (f.eks. børnene skal afleveres mellem 14 og 15). Så behøver I ikke at skulle til et møde hvis I ellers kan få alting til at fungere.

Jeg håber at I får en god jul under alle omstændigheder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.