Anonym skriver:
Jeg antydede jeg kunne være gravid og ikke jeg var det for at mærke hans reaktion. Min mand er kompleks følelsesmæssigt og efter 15 år sammen ved jeg man ikke bare taler med ham om den slags. På den her måde vidste jeg virkelig hvor jeg havde ham og ellers havde vi ikke forsøgt at få barn nr. 4 hvilket vi begge to under overfladen i virkeligheden ønskede os. Vi lod fornuften styre fordi det måske var det klogeste rent praktisk kun at have tre børn, men det var jo alligevel det vores hjerter ville. Så jeg hjalp processen på vej fordi vi så bare blev sikre på vi burde forsøge på det. Men det er jo noget med at kende hinanden og de omstændigheder der har formet ens forhold der gør at man kan gøre den slags. Min mand har også løjet om meget i vores forhold og vi har bestemt haft store kriser pga vores forskellige lidt specielle valg. Men idag er vi et meget stærkt par der har overvundet det hele og ja vejen hertil har været lang. Men vi har altid villet hinanden og været gode til at tilgive. Men selvfølgelig duer den slsgs ikke i alle forhold. Men vi har overlevet det og kommet ud med et fantastisk forhold på den anden side og en masse værdifulde erfaringer jeg ikke ville have væet foruden. Og han ej heller. Så vi fortryder intet.
Jeps forhold er forskellige og jeg personligt kunne ikke være i et forhold hvor jeg ikke kunne se lidt op til min mand (og han også til mig) og hvor jeg føler vi er ligeværdige og jeg ikke skal manipulere for at få ham i tale, få ham til at indse sine egne behov mm. Jeg er strategisk på mit arbejde, når jeg er hjemme hos min familie vil jeg kunne være mig og ikke skulle tænke frem, lægge strategi for at få min partner til at forstå sig selv og sine ønsker.
Jeg har så også efter en del år opstillet et ultimatum netop om børn - vi havde kendt hinanden i 6 år, var ovre den svimlende forelskelse og jeg var ikke sikker på om han ville have flere børn og jeg var sikker på jeg ville med tiden. Og jeg ønskede han meldte klart ud. Vi gik mange lange snakke, både om at skabe familie, hans frygt for hvis det igen gik i stykke osv.men ellers elsker jeg ham da for den han er også hans fejl. Og jeg ønsker at vores forhold er uden løgn og manipulation. Så jo forskellige, for jeg kunne slet ikke rumme at der var løgn imellem os som fx at jeg troede jeg var gravid når jeg vidste jeg ikke var det. For pokker jeg kan dårligt holde ud ikke at fortælle ham hvad han skal have i julegave 
Anmeld
Citér