snyd med pillen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2016

Anonym

Anonym skriver:

Nu er virkeligheden og livet mere nuanceret end det kan beskrives i et kort indlæg på baby.dk. Vi har et fantastisk liv med dejlige kærlige børn og jeg har alt hvad jeg ønsker mig. Vi er nok lidt sære personligheder men vi har valgt at være sammen fordi kærligheden er stærkere end udfordringerne og vores børn vokser op i en kernefamilie pæcis som vi begge ønsker det. Vi har lært meget af vores fortid og vi er blevet stærke sammen pga af det. Man skal anvende sine efaringer så positivt som muligt og lære at tilgive og vi er blevet så gode til at kommunikere nu og ja det har været det hele værd. Intet ville jeg gøre om.

Til dels er jeg enig men sådan et forhold kan man jo også sagtens have (jeg har selv et forhold som du beskriver) med det sagt har der aldrig været behov for løgn "games" og bedrag. 

Hvorfor skal man snyde en mand til at blive far, skulle han snyde dig til at dyrke sex med ham?! Nårrrh nej det må han jo ikke - hvorfor tror du så DU må.

At gå om ryggen på den person der stoler allermest på mig, om det var fusk med P-pillen eller andre løgne - det er mit forhold for vigtigt til! UANSET HVAD! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2016

Anonym

Til dels er jeg enig men sådan et forhold kan man jo også sagtens have (jeg har selv et forhold som du beskriver) med det sagt har der aldrig været behov for løgn "games" og bedrag. i

Hvorfor skal man snyde en mand til at blive far, skulle han snyde dig til at dyrke sex med ham?! Nårrrh nej det må han jo ikke - hvorfor tror du så DU må.

At gå om ryggen på den person der stoler allermest på mig, om det var fusk med P-pillen eller andre løgne - det er mit forhold for vigtigt til! UANSET HVAD! 

Men jeg har givet min mand valget, løgn eller ej. Nej det er ikke den kønne måde at gøre det på men han har haft mulighed for at sige nej tak inden det reelt skete. Har en venninde der er blevet i et forhold hun vidste hun ville ud af med sikerhed inden de fik barn nr 2. Hendes valg var praktisk. Hun ville ha to børn og hellere med den samme mand så hun ikke skulle have delebørn med flere mænd fx hvis næste forhold heller ik holdt. Den mand er jo også blevet snydt kan man sige og ja man må nok erkende der findes mange veje til at få de børn man ønsker. Jeg siger ikke min vej er god men vores liv er godt og vores børn er dejlige og vi har et fantastisk partnerskab og liv nu og han er en storartet mand og far ogvi har tilgivet hinanden alt vi har budt hinanden i fortiden. Han er ikke en engel skal siges og jeg har taget imod meget fra ham også. Men vi er blevet bedre mennesker i sidste ende. Vejen til lykke er ikke altid lige og glat men er helt enig i at løgne og bedrag ikke er godt eller rart men det er ikke altid muligt helt at undgå og vi gør alle ting der ikke altid er lige gode. Men det har altid været vigtigt for mig at han kunne vælge hvad han ville og selv havde sagt ja inden vi gjorde alvor af det. Kunne aldrig lave snyd med p-piller. Det ville jeg ikke finde acceptabelt.

Anmeld Citér

11. december 2016

Mum33

lineog4 skriver:

Vi har så fået et barn som vi begge ikke ønskede da han blev undfanget og det første stykke tid af graviditeten. Og han er helt igennem elsket, ønsket, vidunderligt, gjort vores familie så hel som den nu kan blive osv.

jeg er helt enig med dig i man ikke snyder sin partner med fx pillen, men man kan have bevæggrunde for at beholde de børn der ikke er planlagt og som man lige skal lære at ønske.

Ja ikke planlagt - men snydt ... det er utilgiveligt i min verden. 

Anmeld Citér

11. december 2016

Anonym

Hjemme hos os var det modsat de fleste forhold - min kæreste var skruk og ville have barn, siden han var 21, men jeg kunne slet ikke forestille mig at få børn på det tidspunkt. Jeg er nu gravid, og han er 27, så han måtte vente seks år på, at jeg blev klar. Han jokede også flere gange med, at han ville fjerne min spiral eller klippe huller i kondomet, men jeg ved da, at han ALDRIG kunne finde på det!

Jeg er fuldstændig rystet over, at så mange tænker, at de må snyde sig til et barn, og at mænd ikke selv er i stand til at tage en beslutning om, hvornår de er klar til at blive fædre. Hvis mændene var så umodne, at de ikke kunne beslutte, om de vil eller ej, hvorfor så overhovedet være sammen med dem?

Anmeld Citér

12. december 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hvad sagde du til din mand, da du opdagede at du var gravid.? 

Og har du sagt sandheden til ham.? 

nej han kender ikke sandheden. 

Anmeld Citér

12. december 2016

Sprit25

Anonym skriver:

Men jeg har givet min mand valget, løgn eller ej. Nej det er ikke den kønne måde at gøre det på men han har haft mulighed for at sige nej tak inden det reelt skete. Har en venninde der er blevet i et forhold hun vidste hun ville ud af med sikerhed inden de fik barn nr 2. Hendes valg var praktisk. Hun ville ha to børn og hellere med den samme mand så hun ikke skulle have delebørn med flere mænd fx hvis næste forhold heller ik holdt. Den mand er jo også blevet snydt kan man sige og ja man må nok erkende der findes mange veje til at få de børn man ønsker. Jeg siger ikke min vej er god men vores liv er godt og vores børn er dejlige og vi har et fantastisk partnerskab og liv nu og han er en storartet mand og far ogvi har tilgivet hinanden alt vi har budt hinanden i fortiden. Han er ikke en engel skal siges og jeg har taget imod meget fra ham også. Men vi er blevet bedre mennesker i sidste ende. Vejen til lykke er ikke altid lige og glat men er helt enig i at løgne og bedrag ikke er godt eller rart men det er ikke altid muligt helt at undgå og vi gør alle ting der ikke altid er lige gode. Men det har altid været vigtigt for mig at han kunne vælge hvad han ville og selv havde sagt ja inden vi gjorde alvor af det. Kunne aldrig lave snyd med p-piller. Det ville jeg ikke finde acceptabelt.

Men at lave om graviditet er helt okay? 

Anmeld Citér

12. december 2016

Xolia

Anonym skriver:

Er det okay, at snyde med pillen? Altså lades som om man tager dem, men ikke gør, for at blive gravid.?  

Nej.

Alt tillid bliver brudt og barnet bliver ikke et ønske fra begge parter og det kan være roden til 18 års kamp som ikke er godt for barnet. 

Anmeld Citér

12. december 2016

Anonym

NEJ!!! Det er mit kort og præcise svar.

Jeg synes det er noget at de mest egoistiske og uetiske et kvindemenneske kan fortage sig, og nøj hvor kvinder der træffer sådan et valg, pisser på sin kæreste/mand og deres forhold, de kan efter min overbevisning aldrig tale om tillid og troskab uden at lyve, efter sådan en beslutning.

Desværre virker det til, at det er ved at være en hel normal handling i Danmark, og det skrammer mig på flere måder - og når svaret så efterfølgende er "jamen han kunne da bare have brugt kondom" ej træk lige vejret, brugen af kondom er altså også en fælles beslutning, og er man i et fast forhold, så har man vel også truffet det valg sammen? - det her handler om at være Uærlige og lyver overfor sin parter!!

"jamen, jeg ville jo bare gerne have et barn" jamen det ville din kæreste ikke på nuværende tidspunkt, eftersom du er nød til at lade som om du tager p-piller, og hvis dit liv (og jeres forhold) kun handler om hvad DU vil, så er der nok noget du lige skal overveje en gang til.. 

Jeg undskylder mit direkte sprogbrug, men jeg bliver virkelig så gal.. - Et barn er en fælles beslutning, ikke noget man snyder sig til.

Anmeld Citér

12. december 2016

Anonym

Men at lave om graviditet er helt okay? 

Det påstår jeg ikke det er... Men skal man gøre noget mindre godt så foretrækker jeg at gøre noget der trods alt i sidste ende er forbundet med at der skal træffes et aktivt tilvalg eller fravalg. Men som udgangspunkt er løgn noget skidt noget men mon ikke vi alle gør eller har gjort noget med en løgn inde i billedet. Men har aldrig sagt det er ok at lyve. Det kan de fleste af os nok nemt blive enige om det ikke er.

Anmeld Citér

12. december 2016

Anonym

Hjemme hos os var det modsat de fleste forhold - min kæreste var skruk og ville have barn, siden han var 21, men jeg kunne slet ikke forestille mig at få børn på det tidspunkt. Jeg er nu gravid, og han er 27, så han måtte vente seks år på, at jeg blev klar. Han jokede også flere gange med, at han ville fjerne min spiral eller klippe huller i kondomet, men jeg ved da, at han ALDRIG kunne finde på det!

Jeg er fuldstændig rystet over, at så mange tænker, at de må snyde sig til et barn, og at mænd ikke selv er i stand til at tage en beslutning om, hvornår de er klar til at blive fædre. Hvis mændene var så umodne, at de ikke kunne beslutte, om de vil eller ej, hvorfor så overhovedet være sammen med dem?

Hver femte mand over 40 år får aldrig børn i DK. Mange fortryder dette. Tror vi som kvinder har nemmere ved at mærke vores biologiske behov end mænd har og jo nogen skal hjæpes på vej hvis de ikke skal ende alene og uønsket barnløse på sigt. Det handler ikke om at gøre dem dumme men de har bare et andet udgangspunkt end os og de har en skjult frygt for at binde sig og have ansvar for børn. Nogen har. Nej man skal ikke lyve og snyde, det er ikke godt for nogen men mænd skal nogen gange presses til at finde ud af hvad de vil for ellers er der nogen der slet ikke får det liv de i virkeligheden sagtens kan og vil. Men at droppe præventionen uden at sikre sig manden vil være med til at skabe et barn kan ikke gøres om og derfor skal manden ligesom kvinden have et valg. Men som kvinde må man nogen gange presse en mand til at finde ud af om han vil have børn eller ej, men han skal selvfølgelig have valget. Alt andet er utilgiveligt både mod mand og det barn der evt kan komme ud af

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.