Anonym skriver:
Der er da ingen tvivl om at det er forkert at lyve om prævention. Men jeg vil gerne tilføje at mænd nogle gange ikke kan få taget beslutningen om at få børn. Jeg valgte som yngre at give min kæreste det ultimatum at han enten fik barn med mig eller også smuttede jeg og fandt en mand der ville. Efter to useriøse forhold var jeg træt af mænd der kun gad være kærester for sjov og orkede det ikke mere. Han valgte barnet og har senere sagt at han er glad for jeg "pressede" ham til det for ellers havde han aldrig taget sig sammen til at blive far. Helt omkostningsfrit var det dog ikke for han fik en fødelsdepression og først da vores barn var 3 år fik han følelser for ham. Så der gik mange år før vi fik nr 2 men efter nr 2 hvor jeg troede vi havde fået sidste barn kom han selv en uge efter fødslen med forslag om vi fik nr 3 hurtigt efter nr 2. Det gjorde vi så og så da det barn var 3 år blev jeg i tvivl om en nr 4 ikke også var det vi ønskede. Min mand var rådvild og jeg valgte at teste ham af. Så løj for ham og sagde jeg mente jeg var blevet gravid uplanlagt. Han blev vildt glad men da mens så kom næste gang, han har ikke styr på min cyklus, så sagde jeg det ikke var blevet til noget. Så nu havde han valget om vi skulle forsøge aktivt. Det valgte han vi skulle og jeg havde selvfølgelig respekteret et nej da vi jo lisom har tre børn trods alt, men ja man kan måske forsøge nogle andre metoder for man må ik bare tvinge sig til det men skabe muligheden for et valg. Nogle mænd får aldrig børn fordi beslutningen om det er for svær, men man må finde andre måder at vække dem på end ved at droppe præventionen.
Men det, du gjorde, er på ingen måde det samme. Du var ærlig overfor ham omkring dit ønske, og jeg kan som sådan godt forstå, at du gav ham et ultimatum. Men du gav ham et valg, hvilket altid er det rigtige at gøre. At vælge at smide pillerne uden, at sige noget, fratager manden valget. Han bliver tvunget til noget, han ikke ønsker. Det tjener KUN kvinden, hverken barn og far vinder Noget på det.
Som jeg ser det, er det tvang. Kvinden kunne ligeså godt voldtage manden, for hun tvinger ham til noget, han ikke ønsker. Jeg forstår slet, slet ikke, at nogen så meget som overvejer at gøre det. Det er det mest usle og ondskabsfulde, en kvinde kan gøre. Der er INTET, der kan forsvare sådan en handling.
Anmeld
Citér