Med vores den yngste og eneste fælles var jeg også den der valgte at blive gravid. (På den måde at vi havde sex oveni ægløsbingstidspunktet som kun jeg kendte til). Vi brugte ikke prævention og min kæreste ønskede ikke direkte at nu skulle det være. Klassiske argumenter med at vi har ikke plads til en til, han arbejder meget, passede det nu i forhold til resten af børneflokken osv.
Men han var selv med på, at skete det, så ville han selvfølgelig få babyen og så var det fint. Han vidste at jeg ville have en baby indenfor 2-3 år og at det var et krav for at vi kunne have en fremtid sammen. Jeg vil og ville ikke gå og passe hans tre børn og ikke få mit eget. Han blev glad da jeg meddelte graviditeten og han er lykkelig for at vi fik vores datter hurtigt. Tiden med baby er nu overstået for vores vedkommende og alle børnene elsker hinanden. Vi er begge glade for at vi ikke skulle starte på baby nu, men at vi har det "overstået".. fars alder (43) gjorde også at jeg ikke ville skubbe den beslutning længere.
Så ja, far blev skubbet ud i det. Ligesåvel som han blev det med de første 3. Han har dog altid udtalt at mænd der gør kvinder gravide også må stå ved børnene, da det ligeså meget er deres ansvar..
Anmeld
Citér