Smølfine123 skriver:
Stort set alle akademiker job.
Men der vil bestemt også være job som sælger i butik, tjener, tandplejeassistent eller andet hvor arbejdsgiver vil kigge en ekstra gang, hvis man har tatoveringer op af benet eller synlige i ansigtet på hænder eller halsen. Jeg tror heller ikke man får job i menu eller Irma hvis man har tatoes i ansigtet.
Det samme hvis man har "udvidelses" ørering.. dem hvor man laver kæmpe huller i øreflippen, med en ring ser følger kanten rundt.
Man kan synes det er snævertsynet - jeg siger blot at folk lægger mærke til det som arbejdsgiver og kunder.
Jeg er akademiker og arbejder sammen med en kæmpe gruppe mennesker - alle akademikere, som er statsansatte og kommunalt ansatte, og vi ser alle ud, som det passer os. Min tætteste kollega har dreadlocks og tatoveringer på hænderne og op ad halsen (går i lyserøde silkekjoler, glimmer nylonstrømper og stiletter fra 50'erne og ser helt fantastisk ud) Min anden kollega er i 40'erne og har sådan en "udvidelses" ørering, som du beskriver osv.
Jeg ved ikke, hvilken branche, du er i, men det er i hvert fald ikke i min branche. Akademikere er ikke alle konservativt klædt på arbejde, så den påstand/fordom kan du godt vinke farvel til
Anmeld
Citér