Jeg har det svært med min søster /hendes kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2016

Sprit25

Miti's mama skriver:

Selvfølgelig kender jeg ham ikke... det er helt baseret udfra de oplysninger vi har fået her - kan da godt være tingene ændrede sig hvis jeg kendte hele historien, men er ikke rigtig det der er pointen her. 

Men jeg har desværre erfaring med mænd der mener det er ok at have glidende overgange fra den ene til den anden. Og det pisser mig godt og grundigt af, nok derfor jeg reagerer lidt voldsomt. Men ikke om mine børn skal tro det på nogen måde er ok.

Det er da netop pointen. Du siger: "han skal ikke lære mine børn moral", dermed dømmer du jo også at han ikke har et godt moralsk kompas. Uden at kende ham. 

Hvad med dem, der går overfor rødt, laver sort arbejde og andre amoralske ting? Måtte de heller ikke lære dine børn noget? 

Anyways tror sgu alligevel ikke at en mand, som tilsyneladende ikke vil være der for sine egne børn, ville overveje at engagere sig, så meget i dine unger at han kunne lære dem noget

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2016

Skouboe

modesty skriver:

Helt enig, men tingene er sjældent så sort/hvide. At ens ægteskab ikke fungerer og at man bliver forelsket i en ny, hænger jo oftest sammen i et eller andet omfang. Det er en meget, meget stor beslutning at tage at bryde sin familie op. Også selvom ægteskabet ikke fungerer. Virkeligheden er sjældent så firkantet som idealerne.

Det synes jeg at de er. Man bestemmer ikke selv hvem man bliver forelsket i, men man bestemmer selv om man handler på det. Hvis jeg blev SÅ forelsket i en anden, ville jeg tage det som en hint til at der skulle ske noget i mit ægteskab - enten skulle min ægtefælle og jeg gøre noget, eller også skulle jeg ud af forholdet. Men at være sin kone gravide kone utro i SÅ lang tid, det synes jeg simpelthen er afskyeligt, og det siger rigtigt meget om den person i min verden.

Han har systematisk løjet, bedraget og snydt hende igennem meget lang tid, og det kan jeg simpelthen ikke have respekt for.

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Anonym

Miti's mama skriver:

Nej... han er stadig deres far... nu må i altså stoppe. 

Det er da præcis det samme. Du ville aldrig lade søsters mand være i nærheden af dine børn: 

Fordi du foretrækker dine børn omgås moralske personer der kan være gode eksempler. Og det lyder han bestemt ikke som.

hvis din mand var dig utro. Så var han jo også en dårlig umoralsk person som udfra egne ord dine børn ikke skal omgås. 

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Miti's mama

Sprit25 skriver:

Det er da netop pointen. Du siger: "han skal ikke lære mine børn moral", dermed dømmer du jo også at han ikke har et godt moralsk kompas. Uden at kende ham. 

Hvad med dem, der går overfor rødt, laver sort arbejde og andre amoralske ting? Måtte de heller ikke lære dine børn noget? 

Anyways tror sgu alligevel ikke at en mand, som tilsyneladende ikke vil være der for sine egne børn, ville overveje at engagere sig, så meget i dine unger at han kunne lære dem noget

Det sidste tror jeg du har helt ret i - Han vil nok ikke engagere sig ret meget, og så er den jo nemt fikset. 

Nu er der i min verden en del forskel på at gå over for rødt og knalde udenom. Men nej, der er ingen der er perfekte, så vil selvfølgelig ikke mene at dem der ikke er perfekte ikke måtte omgås mine børn. Så ville de vokse op mutters alene. Det er det at han ikke vil se sin baby der fik filmen til at knække for mig. Det synes jeg kunne tyde på at der er noget der er lidt galt. 

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Miti's mama

Anonym skriver:

Det er da præcis det samme. Du ville aldrig lade søsters mand være i nærheden af dine børn: 

Fordi du foretrækker dine børn omgås moralske personer der kan være gode eksempler. Og det lyder han bestemt ikke som.

hvis din mand var dig utro. Så var han jo også en dårlig umoralsk person som udfra egne ord dine børn ikke skal omgås. 

At sige "du må ikke se din far", er slet slet ikke det samme som at "du må ikke bruge så meget tid med din mosters kæreste"

Eller er din mand og søsters kæreste måske den samme???

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Anonym

Miti's mama skriver:

At sige "du må ikke se din far", er slet slet ikke det samme som at "du må ikke bruge så meget tid med din mosters kæreste"

Eller er din mand og søsters kæreste måske den samme???

Beklager men du modsiger bare utrolig meget dig selv ved at sige som du gør. Den kan ikk rigtig reddes. 

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Miti's mama

Anonym skriver:

Beklager men du modsiger bare utrolig meget dig selv ved at sige som du gør. Den kan ikk rigtig reddes. 

Vel gør jeg da ej. Jeg vil ikke have mine børn omgås folk jeg mener ikke har nogen moral, og det undgår jeg for så vidt muligt. Men deres far er deres far - ligegyldigt hvor meget han kvajer sig. Det er da ikke at modsige sig selv. Et barn vil altid spørge efter sin far - men ikke efter mosters nye kæreste. Kan slet ikke se hvordan det kan sammenlignes.

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Anonym

Miti's mama skriver:

Vel gør jeg da ej. Jeg vil ikke have mine børn omgås folk jeg mener ikke har nogen moral, og det undgår jeg for så vidt muligt. Men deres far er deres far - ligegyldigt hvor meget han kvajer sig. Det er da ikke at modsige sig selv. Et barn vil altid spørge efter sin far - men ikke efter mosters nye kæreste. Kan slet ikke se hvordan det kan sammenlignes.

Okay 

Anmeld Citér

27. oktober 2016

Miti's mama

Anonym skriver:

Okay 

jaja, det er nemt at være provokerende bag sin anonyme profil. Men du ved godt det er dig der ikke kan redde den. Så skal vi ikke bare lade den ligge her og lade stakkels TS få sin tråd tilbage.

Anmeld Citér

27. oktober 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
AnoMom skriver:

Så vil du jo heller ikke have noget med ham at gøre pt fordi "du lige skal sluge den". Sluge hvad? Det er ikke dig han har gjort fortræd eller din søster for den sags skyld. Det er en for dig ukendt kvinde. 

Det er så bare måden du skriver på hvor du går i forsvar at det lyder som om at du er meget fortørnet over at jeg ikke deler din mening. Men lad os lade være at diskuterer det. Det ser jeg ingen grund til 

Nej de har ikke gjort hende noget men hun kan vel ikke ændre på at deres handlinger har stødt hende, hendes værdier. Og hun er vel skuffet af sin søster. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.