Jeg har det svært med min søster /hendes kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Miti's mama skriver:

Der er i min verden ingen grund til hvorfor man ikke skal se sin baby. Synes det siger en del om ens karakter. Og nej han er jo ikke farlig, men jeg vil alligevel gerne have at børnene omgås nogle moralske personer der kan være gode eksempler. Og det vil jeg ikke ligefrem sige han lyder som.

Jeg er sådan set enig i at der ikke er nogen grund til ikke st ville se sin baby. Men det er jo 3. Mands fortælling og måske er det sagt af faren i vrede. 

Lige gyldigt hvad forstår jeg ikke hvorfor han ikke måtte se dine børn. Du kan jo ikke skåne dem for alle amoralske (i dit perspektiv) mennesker, du aner jo ikke om deres pædagoger lærere mv også har forladt deres børn og været utro. Jeg vil ihvertfald hellere lære mine børn er der er noget godt i de fleste mennesker men at der også er dårlige sider og at verden ikke er sort/hvid. Det tror jeg giver dem en langt bedre dømmekraft når de bliver voksne. 

Mig han kan jo være verdens bedste legeonkel for dem. Jeg synes det er vigtigt at skelne mellem at han måske er en dårlig ægtemand men derfor kan have massere af gode sider. Du bliver jo heldigvis heller ikke dømt kun på dine dårlige sider. 

Men vi er nok bare uenige og det er heldigvis fint

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2016

AnoMom

mor:) skriver:

Nej de har ikke gjort hende noget men hun kan vel ikke ændre på at deres handlinger har stødt hende, hendes værdier. Og hun er vel skuffet af sin søster. 

Og fred være med det. Men derfor har jeg stadig min holdning til det og ville aldrig selv reagerer på den måde 

Anmeld Citér

28. oktober 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Og fred være med det. Men derfor har jeg stadig min holdning til det og ville aldrig selv reagerer på den måde 

Dine svar virker som om jeg ikke mener du må have en holdning. 

Nu kommenterede jeg blot på at du ikke forholdte dig til det faktum at denne mand vælger sit barn fra, men kun forholder dig til det at han har været utro. 

Så du ville aldrig reagerer på at han ikke vil se sine børn? Du ville ikke synes det er risikabelt for din søster at danne par med denne mand og måske også stifte familie med? 

Anmeld Citér

28. oktober 2016

AnoMom

mor:) skriver:

Dine svar virker som om jeg ikke mener du må have en holdning. 

Nu kommenterede jeg blot på at du ikke forholdte dig til det faktum at denne mand vælger sit barn fra, men kun forholder dig til det at han har været utro. 

Så du ville aldrig reagerer på at han ikke vil se sine børn? Du ville ikke synes det er risikabelt for din søster at danne par med denne mand og måske også stifte familie med? 

Ærlig talt så nej. Det er ikke min sag og nu er søsteren 40 år så hvad er chancerne for at de danner familie? 

Ville give min mening til kende at jeg synes det er forkert. Men ville ikke "have noget at sluge/forholde mig til" 

Anmeld Citér

28. oktober 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
AnoMom skriver:

Ærlig talt så nej. Det er ikke min sag og nu er søsteren 40 år så hvad er chancerne for at de danner familie? 

Ville give min mening til kende at jeg synes det er forkert. Men ville ikke "have noget at sluge/forholde mig til" 

okay Tak fordi du delte din holdning 

Anmeld Citér

1. november 2016

SK85

Jeg har faktisk stået i helt samme situation. Min søster fik en kæreste, som gennem de første måneder boede sammen med sin kæreste og deres 2 børn.

Jeg var simpelthen SÅ skuffet over min søster og havde det ligeledes utroligt anstrengt med kæresten. Jeg svinede ham til for min søster og gav udtryk for at jeg på ingen måder havde lyst til at møde ham, da jeg kunne regne ud hvilken type han var udfra hans opførsel med min søster.

Det endte med at min søster efter nogle måneder til sidst sagde at nu måtte jeg simpelthen tage mig sammen, komme mig over at han havde været sin kæreste utro og give ham en chance. Jeg tyggede lidt på den, og gav hende ret og jeg forsøgte det bedste jeg kunne at møde ham med et åbent sind.

Det var ret akavet først (især fordi han godt vidste hvordan jeg havde det med ham), men jeg kom faktisk hurtigt til at synes godt om ham.

De var sammen i nogle år, og jeg var faktisk ret trist da hun forlod ham, for kunne virkelig godt lide ham (og nu har hun så en ny kæreste, som jeg slet ikke kan så godt med), så sådan kan tingene tage en drejning man ikke lige havde set komme.

Det skal siges at min søster altid respekterede sin ex's forhold til hans børn. Der giver jeg de andre ret i at du må snakke med din søster om at børnene selvfølgelig komme i første række, og at hans ex-kone også skal respekteres. Og da specielt ovenpå hvad de har udsat hende for. Men ja, forstår godt at du er virkelig skuffet over din søster.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.