Erstatnings samvær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2016

Anonym trådstarter

Har læst alle jeres svar.. 

Og rigtigt nok.. Så afviser jeg ikke at han ikke må få erstatnings samvær en anden weekend. 

Ang at kontakte mægler.. Dette måtte jeg lige Google mig lidt til hvad det var  

Men ja.. Jeg kontakter SF i morgen, og gir en Update 

Jeg kunne sagtens sætte mig ind i Far's sted, men her er sagen jo at han selv har afvist hele weekend samværet. 

Og da vi bor meget langt fra hinanden, så ville barnets Far aldrig komme forbi en Søndag for kun at se sit barn et par timer. 

- Så kan man næsten regne ud hvor jeg står. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2016

Anonymor

Anonym skriver:

Og rigtigt nok.. Så afviser jeg ikke at han ikke må få erstatnings samvær en anden weekend. 

Jeg kunne sagtens sætte mig ind i Far's sted, men her er sagen jo at han selv har afvist hele weekend samværet. 

Og da vi bor meget langt fra hinanden, så ville barnets Far aldrig komme forbi en Søndag for kun at se sit barn et par timer. 

Det er da fornuftigt han har afvist samværet for weekenden, når der er lang transporttid og du har fortalt barnet er syg. Synes du selv, at det er i barnets tarv at skulle ud i en masse transport under sygdom? Jeg kan sørme godt forstå far, godt han tænker på barnets bedste frem for egne behov!

Anmeld Citér

1. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Han har ret til det på fredag. Og han kan lave en fodgeret sag på dig. Og det kan give bøder.

Anmeld Citér

1. september 2016

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg kan ikke se hvorfor det så skal gå ud over moren at barnet var syg på fars weekend så skal hun passe et sygt barn en hel weekend og nåår ja hun skal da osse bare droppe alle planer for hendes ejen weekend med barnet ugen efter for der har far ret til et rask barn at hygge med ? 

Næ nej vis jeg selv stod i det ville jeg tilbyde en anden weekend hvor der ikke var planer og så måtte han tage den eller lade hver og for øvrigt aflyste far selv barnet kunne jo lige så godt ligge syg og bliver hygget om ved far. 

Og så længe hun tilbyder en anden weekend og har det på skrift går der sku Ingen sag i det på grund af en weekend. 

Og kan heller ikke se det er for barnet bedste at komme over til far lige netop den weekend hvor hun har glædet sig helt vildt til at skulle med til et bryllup det er jo ikke noget der sker hver weekend så lige i denne her sag syntes jeg godt nok far er streng og min mand er enig 

Anmeld Citér

1. september 2016

Anonymor

anna111 skriver:

Jeg kan ikke se hvorfor det så skal gå ud over moren at barnet var syg på fars weekend så skal hun passe et sygt barn en hel weekend og nåår ja hun skal da osse bare droppe alle planer for hendes ejen weekend med barnet ugen efter for der har far ret til et rask barn at hygge med ? 

Næ nej vis jeg selv stod i det ville jeg tilbyde en anden weekend hvor der ikke var planer og så måtte han tage den eller lade hver og for øvrigt aflyste far selv barnet kunne jo lige så godt ligge syg og bliver hygget om ved far. 

Og så længe hun tilbyder en anden weekend og har det på skrift går der sku Ingen sag i det på grund af en weekend. 

Og kan heller ikke se det er for barnet bedste at komme over til far lige netop den weekend hvor hun har glædet sig helt vildt til at skulle med til et bryllup det er jo ikke noget der sker hver weekend så lige i denne her sag syntes jeg godt nok far er streng og min mand er enig 

Nogen gange må man bide i det sure æble, når man har delebørn, og særligt når man har bopælen.  Og når nu hun har barnet 12 ud af 14 dage, så tænker jeg da, at det ikke skulle være helt umuligt at vise lidt goodwill.

Anmeld Citér

1. september 2016

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Det er da fornuftigt han har afvist samværet for weekenden, når der er lang transporttid og du har fortalt barnet er syg. Synes du selv, at det er i barnets tarv at skulle ud i en masse transport under sygdom? Jeg kan sørme godt forstå far, godt han tænker på barnets bedste frem for egne behov!

Nu var det 2 forskellige ting jeg skrev.. 

Det jeg mente med at han ikke ville køre en søndag for et par timer er generelt. - ikke pga sygdommen i weekenden. 

Jeg ville bestemt ikke sende mit barn ud på en lang køretur hvis barnet er syg med opkast mm.. Desværre gør Far dette. (Yep.. Har 2 gange nu måtte hente barnet, da Far går i Panikker for smitten). 

Anmeld Citér

1. september 2016

Anonym

Ved godt dette lyder som om du kryber men kunne du evt spørge far om han kunne vente til næste weekend igen mod at han så evt får barnet en dag eller 2 ekstra så han henter på næste torsdag eller onsdag. På den måde får far lidt ekstra ud af det og du undgår en ubehagelig sag

Anmeld Citér

1. september 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ved godt dette lyder som om du kryber men kunne du evt spørge far om han kunne vente til næste weekend igen mod at han så evt får barnet en dag eller 2 ekstra så han henter på næste torsdag eller onsdag. På den måde får far lidt ekstra ud af det og du undgår en ubehagelig sag

Dette har jeg før tilbudt, men dette kan ikke lade sig gøre i hans hverdag pga for lang kørsel til/fra skole pga arbejde.  

Anmeld Citér

1. september 2016

Anonym

Desværre er det jo ord mod ord. Det lyder som om at I blev enige om at aflyse samværet og derved er det en gråzone. Hvis far selv aflyser samværet har han ikke ret til erstatningssamvær men hvis du aflyser har han ret til dette. 

Så det eneste di kan gøre er at kontakte SF og hører hvad de mener. Men ja det er en øv situation og du bør helt sikkert notere det ned, men du risikere at han skal have barnet. 

Anmeld Citér

1. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hej. 

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber på nogle måske ved lidt om.. 

Sagen er at jeg har et barn fra et tidligere forhold. 

Barnet var syg om fredagen (Samværsweekenden) og jeg kontaktede Far og sagde barnet var syg.. faren sagde SELV at barnet bare skulle blive hos mig hele weekenden så. 

Ok! 

Men nu mener han at han har krav på erstatnings samvær den kommende weekend hvor vi står og skal til Bryllup mm - altså min normale samværs weekend. 

Hvad gør jeg her?? 

Har aldrig oplevet Far ville ha erstatnings samvær (kender så heller ikke reglerne?) i de 8 år! 

Mvh 

Bryllup er en særlig begivenhed, og da barnet allerede kender til dette og glæder sig, vil far aldrig få medhold, uanset at han ellers har ret til erstatningssamvær.

Hvis han kontakter fogeden bliver i indkaldt og de tillader forklaring fra begge parter, og der fortæller du at barnet var syg og hvad i aftalte. Du fortæller også at du har tilbudt far erstatningssamvær, bare ikke næste weekend pga bryllup.

Erstatningssamvær bliver nogengange først tildelt måneder efter i forbindelse med fogedsager.

Du har intet at være nervøs for, hvis sagen forholder sig, som du beskriver her i tråden.

Lad dig ikke gå på af hans trusler.

Indkald til konfliktmægling i statsforvaltningen, så i kan lære at samarbejde til barnets bedste. Nogle kommuner tilbyder også forløb. Hvis du gør det viser du også at du er villigt til godt samarbejde.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.