Erstatnings samvær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.109 visninger
62 svar
57 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. august 2016

Anonym trådstarter

Hej. 

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber på nogle måske ved lidt om.. 

Sagen er at jeg har et barn fra et tidligere forhold. 

Barnet var syg om fredagen (Samværsweekenden) og jeg kontaktede Far og sagde barnet var syg.. faren sagde SELV at barnet bare skulle blive hos mig hele weekenden så. 

Ok! 

Men nu mener han at han har krav på erstatnings samvær den kommende weekend hvor vi står og skal til Bryllup mm - altså min normale samværs weekend. 

Hvad gør jeg her?? 

Har aldrig oplevet Far ville ha erstatnings samvær (kender så heller ikke reglerne?) i de 8 år! 

Mvh 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hej. 

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber på nogle måske ved lidt om.. 

Sagen er at jeg har et barn fra et tidligere forhold. 

Barnet var syg om fredagen (Samværsweekenden) og jeg kontaktede Far og sagde barnet var syg.. faren sagde SELV at barnet bare skulle blive hos mig hele weekenden så. 

Ok! 

Men nu mener han at han har krav på erstatnings samvær den kommende weekend hvor vi står og skal til Bryllup mm - altså min normale samværs weekend. 

Hvad gør jeg her?? 

Har aldrig oplevet Far ville ha erstatnings samvær (kender så heller ikke reglerne?) i de 8 år! 

Mvh 

Jeg er samværsforælder og ved at han har ret til erstatningssamvær weekenden efter mistet samvær.

vidste han på forhånd at i skal til bryllup, og hvordan er jeres samarbejde generelt?  

Anmeld Citér

31. august 2016

Rauw

Erstatningssamvær må han jo så få en weekend hvor i ikke har planer. Det skal jo ikke gå ud over jer at barnet var syg den oprindelige samværsweekend. 

Anmeld Citér

31. august 2016

Anonym trådstarter

Ms.Sunshine skriver:

Jeg er samværsforælder og ved at han har ret til erstatningssamvær weekenden efter mistet samvær.

vidste han på forhånd at i skal til bryllup, og hvordan er jeres samarbejde generelt?  

Vi har ingen kontakt sammen udover de ting som gælder om barnet. 

Så Nej, han ved ikke hvad planer vi har. 

Anmeld Citér

31. august 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Erstatningssamvær må han jo så få en weekend hvor i ikke har planer. Det skal jo ikke gå ud over jer at barnet var syg den oprindelige samværsweekend. 

Men dette vil han slet ikke acceptere 

Han er slet ikke til at tale med, og vælger jeg at beholde barnet hjemme.. Så truer han med at melde mig. 

Det gør bare skide ondt at ens Barn længe har glædet sig til netop denne weekend og hvis jeg så skulle skuffe barnet. 

Anmeld Citér

31. august 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Har i en aftale gennem statsforvaltningen ? Hvis det bare er jeres egen aftale tror jeg ikke han har ret men du er jo nødt til at overveje jeres fremtidige samarbejde hvis du nægter  

Ring om alle omstændigheder til dem og hør af. 

Anmeld Citér

31. august 2016

Lilleluna

At true med at melde dig synes jeg er så lavt og det synes jeg på ingen måde du skal bukke under for. 

Men du må jo prøve at forklare ham hvad i har af planer og hvor vigtige de er for jer og jeres datter. Og forklare at han sagtens Kan få hende en anden weekend eller måske lave noget med hende nogle timer om søndagen. Der må kunne indgås et kompromis! 

Men bliver han helt stivnakket er det da ham der besværliggør jeres samarbejde og ikke dig. 

Anmeld Citér

31. august 2016

Soonmom

Kan han ikke  bare få hende den næste weekend hvor det var din tur?  -  sådan så han har tre weekender i træk? -  Hvis han self.  Ikke har planer

Anmeld Citér

31. august 2016

Rauw

Anonym skriver:

Men dette vil han slet ikke acceptere 

Han er slet ikke til at tale med, og vælger jeg at beholde barnet hjemme.. Så truer han med at melde mig. 

Det gør bare skide ondt at ens Barn længe har glædet sig til netop denne weekend og hvis jeg så skulle skuffe barnet. 

Det kan han da bare gøre han får intet ud af det. Hvis det var hans weekend kunne han, men det ER det jo ikke. Det er ikke dit problem at barnet var syg sidst. Så længe du tilbyder ham en anden weekend så er det bare take it or leave it. Har selv delebørn med min eksmand. 

Anmeld Citér

31. august 2016

Sprit25

Har I overvejet mægling i statsforvaltningen? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.