Erstatnings samvær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2016

Anonymor

Camellia skriver:

Men i dette tilfælde fravælger far jo selv samvær fordi at barnet er syg? 

Så det du siger er, at far skulle forlange at få barnet alligevel på grund af principper, selvom det ikke var i barnets tarv at skulle transporteres på samvær? Hvis behov er i fokus her?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2016

Camellia

AnoMom skriver:

Sådan som jeg læser det så gælder det også der ja. 

Igen kopieret fra SF 

Erstatningssamvær udløses automatisk uanset aflysningsgrunden, også i tilfælde af barnets sygdom. Reglen om automatisk erstatningssamvær gælder kun det løbende samvær. Det gælder ikke enkeltstående samværsaftaler, eksempelvis ferie- eller helligdagssamvær.

Men som jeg læser denne historie, så er det jo mor, altså bopæl forældre, der informerer om sygdom og far som aflyser.. Tænker at den regl gælder uanset hvilket grundlagt bopælsforælder aflyser pga. 

Men det bliver spændende at høre hvad SF siger til sådan et tilfælde :-) 

Anmeld Citér

31. august 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Vi har ingen kontakt sammen udover de ting som gælder om barnet. 

Så Nej, han ved ikke hvad planer vi har. 

Okay... her har vi desværre det problem at min eks bruger sine rettigheder som bopælsforælder når han kan komme til det - især hvis det stiller mig i et dårligt lys overfor vores barn.

Kunne du evt. sige til ham at det passer rigtig dårligt med erstatningssamvær nu, men at du gerne lader ham få det om 14 dage?

Anmeld Citér

31. august 2016

AnoMom

Camellia skriver:

Men som jeg læser denne historie, så er det jo mor, altså bopæl forældre, der informerer om sygdom og far som aflyser.. Tænker at den regl gælder uanset hvilket grundlagt bopælsforælder aflyser pga. 

Men det bliver spændende at høre hvad SF siger til sådan et tilfælde :-) 

Tja. Men tror far vinder denne sag udfra hvad jeg kan læse mig frem til.

Anmeld Citér

31. august 2016

alenemor42

Tja hvis mor holder fast i at erstatnings samvær må ske på en anden weekend pga planer så sker der jo intet andet end den må far æde. Mor siger jo ikke nej til erstatnings samvær men fortæller det må ligge på et andet tidspunkt. Så må far jo indkalde til statsforvaltningen.... Men der er jo lang  vente tid... og det vinder han jo ikke noget på. Mor gør det for barnets skyld og de planer som barnet glæder sig til.

Anmeld Citér

31. august 2016

Anonym

Han har ret til erstatnings samvær på fredag. Jeg står selv i sådan noget der. Erstatnings samvær er automatisk ugen efter. Hvis du ikke udlevere kan han lave en fodgeret sag på dig  

Anmeld Citér

31. august 2016

alenemor42

Anonym skriver:

Han har ret til erstatnings samvær på fredag. Jeg står selv i sådan noget der. Erstatnings samvær er automatisk ugen efter. Hvis du ikke udlevere kan han lave en fodgeret sag på dig  

Der bliver ikke gennemført foged sag ved 1 gang samvær som bliver ændret..... det er ekstremt overgreb på barnet ved foged sag så det er kun i ekstreme tilfælde det gennemføres.

Desuden har far selv aflyst samvær.

Anmeld Citér

31. august 2016

Anonym

alenemor42 skriver:

Tja hvis mor holder fast i at erstatnings samvær må ske på en anden weekend pga planer så sker der jo intet andet end den må far æde. Mor siger jo ikke nej til erstatnings samvær men fortæller det må ligge på et andet tidspunkt. Så må far jo indkalde til statsforvaltningen.... Men der er jo lang  vente tid... og det vinder han jo ikke noget på. Mor gør det for barnets skyld og de planer som barnet glæder sig til.

Passer så ikke. Han kan bare lave en fodgesag. Han har ret til samværet på.fredag. 

Anmeld Citér

31. august 2016

Anonym

alenemor42 skriver:

Der bliver ikke gennemført foged sag ved 1 gang samvær som bliver ændret..... det er ekstremt overgreb på barnet ved foged sag så det er kun i ekstreme tilfælde det gennemføres.

Desuden har far selv aflyst samvær.

Jo! Jeg står i det. Jeg skrev ikke at de henter barnet. Men man skal i retten. For det er at hun ikke overholder samværet.

Anmeld Citér

31. august 2016

alenemor42

Anonym skriver:

Jo! Jeg står i det. Jeg skrev ikke at de henter barnet. Men man skal i retten. For det er at hun ikke overholder samværet.

Det giver ikke helt mening... inden fogeden reagerer er weekenden gået ? Og nej selvfølgelig henter de ikke barnet men taler med parterne hvis de vurderer det. Men fogeden kan også afvise sagen. 

Far har selv aflyst samværet så han har ikke krav på erstatnings samvær.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.