Erstatnings samvær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2016

AnoMom

alenemor42 skriver:

Det giver ikke helt mening... inden fogeden reagerer er weekenden gået ? Og nej selvfølgelig henter de ikke barnet men taler med parterne hvis de vurderer det. Men fogeden kan også afvise sagen. 

Far har selv aflyst samværet så han har ikke krav på erstatnings samvær.

Ifølge SF's hjemmeside så uanset hvad har han ret til erstatningssamvær og SF tager sig ikke af sådan sager. Det er rigtig som "anonym" skriver at det er en fogedret sag så. Det står også derinde. Se evt link højere oppe

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2016

Anonym

alenemor42 skriver:

Det giver ikke helt mening... inden fogeden reagerer er weekenden gået ? Og nej selvfølgelig henter de ikke barnet men taler med parterne hvis de vurderer det. Men fogeden kan også afvise sagen. 

Far har selv aflyst samværet så han har ikke krav på erstatnings samvær.

Gider jeg slet ikke diskutere. Du ved tydelig vis ikke hvad du snakker om 

Anmeld Citér

31. august 2016

Camellia

Anonymor skriver:

Så det du siger er, at far skulle forlange at få barnet alligevel på grund af principper, selvom det ikke var i barnets tarv at skulle transporteres på samvær? Hvis behov er i fokus her?

Hmm.. Næ, det kan jeg godt se. Har ikke delebarn, så havde nok ikke lige tænkt på den vinkel

Anmeld Citér

31. august 2016

alenemor42

Anonym skriver:

Gider jeg slet ikke diskutere. Du ved tydelig vis ikke hvad du snakker om 

I en foged sag tales der først og fremmest med begge forældre for at finde ud af hvad der er sandt og falsk. 

Med mindre der systematisk har brudt samvær osv.  Så sker det altså ikke over natten.

Anmeld Citér

31. august 2016

Anonym

alenemor42 skriver:

I en foged sag tales der først og fremmest med begge forældre for at finde ud af hvad der er sandt og falsk. 

Med mindre der systematisk har brudt samvær osv.  Så sker det altså ikke over natten.

Det har jeg heller ikke skrevet. Men  han har uanset hvad ret til det.

Anmeld Citér

31. august 2016

AnoMom

alenemor42 skriver:

Men ikke desto mindre er det stadig en foged sag.

kopiret fra SF igen 

Statsforvaltningen har ikke lovhjemmel til at hjælpe forældrene med at få gennemført erstatningssamværet. Hvis erstatningssamværet ikke overholdes, og hvis man ønsker hjælp til at gennemtvinge samværet, er det Fogedretten, som skal kontaktes.

Anmeld Citér

31. august 2016

alenemor42

AnoMom skriver:

Men ikke desto mindre er det stadig en foged sag.

kopiret fra SF igen 

Statsforvaltningen har ikke lovhjemmel til at hjælpe forældrene med at få gennemført erstatningssamværet. Hvis erstatningssamværet ikke overholdes, og hvis man ønsker hjælp til at gennemtvinge samværet, er det Fogedretten, som skal kontaktes.

Det bliver kun en foged sag hvis far kontakter fogeden.

Desuden er der kun automatisk erstatnings samvær hvis det er bopæls forælder der aflyser og det er jo ikke tilfældet her.

Jeg mener ikke far har noget at komme efter uanset hvad han truer med. Han kan højest indkalde til mægling i statsforvaltningen. 

Anmeld Citér

31. august 2016

Sprit25

alenemor42 skriver:

Det bliver kun en foged sag hvis far kontakter fogeden.

Desuden er der kun automatisk erstatnings samvær hvis det er bopæls forælder der aflyser og det er jo ikke tilfældet her.

Jeg mener ikke far har noget at komme efter uanset hvad han truer med. Han kan højest indkalde til mægling i statsforvaltningen. 

Men der er vel forskel på den lovmæssige ret og den moralske ret 

jeg ville da også blive mega ked af ikke få en erstatningsweekend med ens barn! 

Men jeg vil i den grad anbefale mægling!!

Anmeld Citér

31. august 2016

alenemor42

Sprit25 skriver:

Men der er vel forskel på den lovmæssige ret og den moralske ret 

jeg ville da også blive mega ked af ikke få en erstatningsweekend med ens barn! 

Men jeg vil i den grad anbefale mægling!!

Jamen mor vil jo gerne give erstatning for samværet..... bare på et andet tidspunkt.

Det sgu allermest synd for barnet hvis det skal have ødelagt planer som det har set frem til.

Men ja mægling kan være en god ting 

Anmeld Citér

31. august 2016

Mami

Det lyder total bimmelim, saa far kan bare aflyse efter forgodtbefindene og saa kraeve weekenden efter  hvorfor saa overhoved have en samvaers aftale. 

Jeg efterlyser igen foreningen BARN 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.