Erstatnings samvær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2016

RGN

Profilbillede for RGN
Anonym skriver:

Han har ret til det på fredag. Og han kan lave en fodgeret sag på dig. Og det kan give bøder.

Hun får ikke bøder af, at holde fast i at barnet bliver hjemme den kommende weekend, hvor de har planer.

Hun får bøder, hvis fogedretten pålægger hende at udlevere barnet og hun så efterfølgende ikke gør det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2016

Anonymor

Anonym skriver:

Nu var det 2 forskellige ting jeg skrev.. 

Det jeg mente med at han ikke ville køre en søndag for et par timer er generelt. - ikke pga sygdommen i weekenden. 

Jeg ville bestemt ikke sende mit barn ud på en lang køretur hvis barnet er syg med opkast mm.. Desværre gør Far dette. (Yep.. Har 2 gange nu måtte hente barnet, da Far går i Panikker for smitten). 

Det er jo i sidste ende fuldstændig irrelevant om far gør sådan og sådan. Så må du jo bare være glad for at han i dette tilfælde handler fornuftigt, og du har mulighed for at gøre det samme.

Anmeld Citér

1. september 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Bryllup er en særlig begivenhed, og da barnet allerede kender til dette og glæder sig, vil far aldrig få medhold, uanset at han ellers har ret til erstatningssamvær.

Hvis han kontakter fogeden bliver i indkaldt og de tillader forklaring fra begge parter, og der fortæller du at barnet var syg og hvad i aftalte. Du fortæller også at du har tilbudt far erstatningssamvær, bare ikke næste weekend pga bryllup.

Erstatningssamvær bliver nogengange først tildelt måneder efter i forbindelse med fogedsager.

Du har intet at være nervøs for, hvis sagen forholder sig, som du beskriver her i tråden.

Lad dig ikke gå på af hans trusler.

Indkald til konfliktmægling i statsforvaltningen, så i kan lære at samarbejde til barnets bedste. Nogle kommuner tilbyder også forløb. Hvis du gør det viser du også at du er villigt til godt samarbejde.

Der var så meget ventetid for at komme igennem til SF 

Så efter noget tid tog jeg beslutningen og skrev til Far at han var velkommen til at hente barnet hvis han ikke var enig i at barnet skulle med til vores planer (Bryllup). 

Men nu er han forhindret og kan ikke sige nu om han har tid/mulighed for at hente barnet i morgen.. 

Dvs han skriver i morgen mens barnet er i skole 

Syntes jeg har været meget Large overfor ham, men denne gang skriver jeg det altså ned og kontakter SF for at blive 110 % klog på de regler om erstatnings samvær. 

Desværre kommer der mange trusler fra ham og gjort i mange år. (Har været i retten med dette mm). 

Af personlige årsager kan vi ikke snakke sammen.. Jo, når det KUN handler om barnet. That's it. 

Anmeld Citér

1. september 2016

alenemor42

Anonym skriver:

Så efter noget tid tog jeg beslutningen og skrev til Far at han var velkommen til at hente barnet hvis han ikke var enig i at barnet skulle med til vores planer (Bryllup). 

Men nu er han forhindret og kan ikke sige nu om han har tid/mulighed for at hente barnet i morgen.. 

Syntes jeg har været meget Large overfor ham, men denne gang skriver jeg det altså ned og kontakter SF for at blive 110 % klog på de regler om erstatnings samvær. 

Desværre kommer der mange trusler fra ham og gjort i mange år. (Har været i retten med dette mm). 

Af personlige årsager kan vi ikke snakke sammen.. Jo, når det KUN handler om barnet. That's it. 

Det er så IKKE i orden at du først får svar imorgen !! Hvorfor så alt det ballade fra ham?! Og det er synd for dit barn. Han må sgu vente med sit samvær.....

Sikken en idiot !

Anmeld Citér

1. september 2016

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Det er så IKKE i orden at du først får svar imorgen !! Hvorfor så alt det ballade fra ham?! Og det er synd for dit barn. Han må sgu vente med sit samvær.....

Sikken en idiot !

Det kommer slet ikke bag på mig at han pludselig er forhindret 

Og Nej, det er IKKE i orden at jeg først får besked i morgen, for jeg skal vide i god tid om jeg skal pakke en taske samt vil barnet gerne vide hvem der henter efter skole. 

Jeg tager igen kontakt til ham og forlanger et præcis svar inden aften er omme. 

Anmeld Citér

1. september 2016

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Det er jo i sidste ende fuldstændig irrelevant om far gør sådan og sådan. Så må du jo bare være glad for at han i dette tilfælde handler fornuftigt, og du har mulighed for at gøre det samme.

Syntes nu ikke der er meget fornuft i den måde han handler på i dette tilfælde..

men hver sin holdning skal der være plads til.  

Anmeld Citér

1. september 2016

alenemor42

Anonym skriver:

Det kommer slet ikke bag på mig at han pludselig er forhindret 

Og Nej, det er IKKE i orden at jeg først får besked i morgen, for jeg skal vide i god tid om jeg skal pakke en taske samt vil barnet gerne vide hvem der henter efter skole. 

Jeg tager igen kontakt til ham og forlanger et præcis svar inden aften er omme. 

Det syntes jeg bestemt du skal gøre det er jo åbentlyst ikke fordi han vil have sit barn men generelt dig.

Anmeld Citér

3. september 2016

Anonym

Anonym skriver:

Lad være med at danse efter hans pibe. På dit barns vegne må du vise hvad man bør finde sig i. Hvis du ikke een gang for alle sætter foden ned, vil du få tusind af disse kampe fra ham fremover.

Han kan kun gøre det her, hvis du lader ham gøre det. Du må være stærk og handle til barnets bedste. Det lyder til hans ærinde at ramme dig, og han bruger barnet som våben. 

Sørg for at al kommunikation foregår på skrift, så kan han ikke snakke sig ud af det i statsforvaltningen/retten.

Det er jo også kun barnet i behøver at snakke om.

Anmeld Citér

3. september 2016

Camellia

Hvad endte det med? :-)

Anmeld Citér

3. september 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Lad være med at danse efter hans pibe. På dit barns vegne må du vise hvad man bør finde sig i. Hvis du ikke een gang for alle sætter foden ned, vil du få tusind af disse kampe fra ham fremover.

Han kan kun gøre det her, hvis du lader ham gøre det. Du må være stærk og handle til barnets bedste. Det lyder til hans ærinde at ramme dig, og han bruger barnet som våben. 

Sørg for at al kommunikation foregår på skrift, så kan han ikke snakke sig ud af det i statsforvaltningen/retten.

Det er jo også kun barnet i behøver at snakke om.

Jeg har heller ikke tænkt mig at hoppe og danse for ham for at han får han vilje. 

Han valgte selv at aflyst samværet Torsdag aften. 

Alt forgår osse på skrift, jeg ved nemlig at han gemmer alt (som jeg selvfølgelig osse gør) men jeg gider gider bare ikke misforståelser (som er sket før fra hans side af). 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.