Aristocats skriver:
Helt enig her. Jeg er generelt imod privatskoler, da de automatisk udelukker nogle mennesker udelukkende pågrund af deres økonomiske stilling. Derudover tror jeg også, at der meget ofte er mere diversitet i folkeskolen i forhold til socialklasse, religion og race hvilket jeg mener er vigtigt for børn at opleve og opholde sig i. Jeg ser desværre tit at privatskoler er mere eller mindre en sammensmeltning af de samme personer, der altid er lidt højere oppe i samfundet. Det synes jeg ikke er sundt eller hensigtsmæssigt. Jeg tror ikke på, at man kan sikre sig en bedre skolegang på en privatskole. Der er mange faktorer man ikke kan forudse når det handler om en sjov og ordentligt skolegang og den kan umiddelbart ikke deles op i folkeskole vs privatskole. Men personligt vælger jeg privatskole fra på grund af mine egne moralske og samfundsmæssige overbevisninger.
Så fordi man vælger at prioriterer sit barns skolegang, man vælger at betale for det, så man er fri for ekstrem høje normeringer, fokus på inklusion og fokus på reformen er man et "dårligt" menneske, der ikke ønsker at lære ens barn om sociale forskelle?
Tr mig der er sociale forskelle i privatskoler! Jeg kommer på ingen måde fra en rig familie, begge mine forældre er butiksansatte, min bror er kok. Jeg er den eneste akademiker. Jeg har ufatteligt mange "lavt" uddannet venner, helvede min mand er lavt uddannet. I min privatskole er alle typer. Lige fra pigen der skærer i sig selv til hende rich kid.
At privatskole er elitært og snobbet er en forbandede fordom og for mig er det et prioteringsspørgsmål om hvorvidt man ønsker sit barn skal gå i privatskole!
Anmeld
Citér