Aristocats skriver:
Ja, en middelklasse familie, men du ignorerer det fact, at der er familier under middelklassen.
Og det var en fin nok sammenkobling du har dér, for jeg synes nemlig at privatskoler er noget skidt, grundet den økonomiske restriktion. 
Og det er godt så. Gør hvad der føltes rigtigt for dig. Jeg har bare udtalt mig om, hvad jeg tror på.
Jeg er nu enig med Spirit25 i at privatskole er for ALLE uanset socioøkonomisk baggrund! Jeg har selv gået på privatskole og min klasse var en god broget forsamling. Der var alt fra pigen med de stinkende rige forældre (hun var i øvrigt stærkt ordblind, ikke så skarp over all, var et modbydeligt menneske men hun passede sin skole og kløede på!). Så var der en af drengenes mor der arbejdede som prostitueret.....han skiftede stedfar som andre skifter underbukser..
En anden boede alene med sin mor der arbejdede som sygeplejerske. De boede ikke det mest fornemme sted i byen men moderen var god til at skabe ro og struktur og trygge rammer for pigen. Den pige er en meget succesfuld læge i dag.
Så var der en dreng der, med sikkerhed var udiagnosticeret!!! Han blev mobbet fra vi startede til vi stoppede i skolen og der var uendelige møder omkring ham og tiltag og og og..... Det var vildt synd for ham, men han var godt nok også ret speciel.... Og svær at samarbejde med. Hans forældre var vist ganske almindelige ift indkomst....men de var også lidt specielle....
Så var der bankmandens søn som i dag kører rundt og sælger stoffer.
Så var der rockerens tvillingedrenge....de er faktisk endt ud helt fornuftigt....
Der var bagerens og pædagogens datter. Der var de praktiserende lægers datter. Der var de vietnamesiske børn og der var et søskendepar fra Iran. Og så var der familiekonstellationer hvor den enlige forældre var på offentlig forsørgelse, hvor den ene var førtidspensionist osv osv osv.
Jeg havde egentlig ikke en videre harmonisk klasse synes jeg og der var mange drillerier og mobning på kryds og på tværs.
Men når det er sagt, så havde skolen så mange andre fordele ift musik, kreativitet, arrangementer, traditioner etc, at jeg til hver en tid ville vælge samme skole/klasse etc igen. Derfor er min datter også skrevet op til privatskole!
Jeg har selv undervist (som lærervikar) på en folkeskole. Det holdt jeg til i lige nøjagtig 3 måneder....så fik jeg nok. Det vil jeg aldrig, aldrig, aldrig byde min datter!
Om det så betyder at jeg skal leve af havregrød fra nu og til hun er færdig - so be it!
Det er muligt at det skaber et endnu større skel mellem rig og fattig, men så længe forældre uanset socioøkonomisk baggrund ikke lærer deres børn om respekt for læreren og de andre børn ja - så sætter jeg mit i privatskole hvor mulighederne for at handle på uacceptabel opførsel, er større end de er i folkeskolen. Min datter er mit dyrebareste eje - og jeg vil hende det bedste! Det mener jeg er privatskole hvor hun bliver stimuleret bedst muligt fordi der er mulighed for det.
Var der en mere gængs opfattelse af at man skal have respekt for læreren og for de andre børn, ja - så satte jeg hende gerne i folkeskolen. Men min erfaring (som underviser) i en alm folkeskole er bare ikke god.!