Vildrede - far - kokain

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2016

Rauw

Anonym skriver:

Er der risiko for, at man bliver paranoid og får en psykose af fx at dyrke ekstremsport eller være racerkører?

Det kan ikke sammenlignes.

Det er tit soldater får ptsd , angst, paranoia, depressioner og sikkert også psykoser. Det kan ikke sammenlignes med at ta coke nej. Men helt almindelige familier udsætter altså også sig selv for store risici og det betyder ikke at man er et dårligt menneske og skal fratages sine børn. Man kan ik leve sit liv efter hvad der måske en dag sker. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2016

Anonym

Rauw skriver:

Det er tit soldater får ptsd , angst, paranoia, depressioner og sikkert også psykoser. Det kan ikke sammenlignes med at ta coke nej. Men helt almindelige familier udsætter altså også sig selv for store risici og det betyder ikke at man er et dårligt menneske og skal fratages sine børn. Man kan ik leve sit liv efter hvad der måske en dag sker. 

Jeg synes heller ikke, at man nødvendigvis bør få frataget sine børn, men jeg synes derimod, at man bør være tvunget til behandling.

Anmeld Citér

7. juli 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg synes heller ikke, at man nødvendigvis bør få frataget sine børn, men jeg synes derimod, at man bør være tvunget til behandling.

Nu kan man ikke tvinge folk i behandling. Tvang fører ingen vegne i sådanne tilfælde. De skal ville det frivilligt. Og det har han gjort nu. 

Han tager kontakt til en psykolog i morgen og viser mig dokumentation på det når han starter 

Anmeld Citér

7. juli 2016

Anonym

Rauw skriver:

Så hvis en mors hobby er at springe faldskærm og andet ekstremsport i weekenden når børnene er hos far, bør man så også fratage hende hendes børn? Så er der altså mange "familien Danmark" familier der ik bør have deres børn. Hvad med racerkørere, soldater, politifolk osv? De kan også hurtigt dø. 

Sikke noget vrøvl... vi kan alle falde døde om, men lur mig om ikke der er forskel på at sniffe farlige stoffer direkte op i hjernen eller dyrke fx ekstremsport, hvor sikkerheden er i top. Hvad dør der flest af tror du? At sammenligne med politi og soldater og andre, der sætter livet på spil for vores sikkerhed er så fornærmende at jeg ikke engang gider kommentere på det! 

Anmeld Citér

7. juli 2016

Sprit25

Rauw skriver:

Men soldat gør det for din og min skyld! En der sniffer lort i næsen gør det udelukkende for egen vendings skyld! 

Anmeld Citér

7. juli 2016

Rauw

Anonym skriver:

Sikke noget vrøvl... vi kan alle falde døde om, men lur mig om ikke der er forskel på at sniffe farlige stoffer direkte op i hjernen eller dyrke fx ekstremsport, hvor sikkerheden er i top. Hvad dør der flest af tror du? At sammenligne med politi og soldater og andre, der sætter livet på spil for vores sikkerhed er så fornærmende at jeg ikke engang gider kommentere på det! 

Og alligevel kommentere du det jo  Men det var ikke for at sammenligne stoffer og hverdags helte. Min søster er narkoman, stjæler med arme og ben og er gået fra normal IQ til psykopatisk grøntsag på to år. Stoffer kan selfølgelig ikke retfærdiggøres. Det var mere en tanke til det der blev skrevet om at hvis man udsatte sig selv for noget farligt burde man ik ha børn. Og det studsede jeg lidt over. For der er jo mange forældre der udsætter sig selv for fare hele tiden, enten som hobby eller på jobbet. Og de er jo ikke dårlige forældre selv om de har større chance for at dø fra deres børn end os andre. Man er ik nødvendigvis en dårlig forælder af den grund. 

Anmeld Citér

7. juli 2016

Anonym

Rauw skriver:

Og alligevel kommentere du det jo  Men det var ikke for at sammenligne stoffer og hverdags helte. Min søster er narkoman, stjæler med arme og ben og er gået fra normal IQ til psykopatisk grøntsag på to år. Stoffer kan selfølgelig ikke retfærdiggøres. Det var mere en tanke til det der blev skrevet om at hvis man udsatte sig selv for noget farligt burde man ik ha børn. Og det studsede jeg lidt over. For der er jo mange forældre der udsætter sig selv for fare hele tiden, enten som hobby eller på jobbet. Og de er jo ikke dårlige forældre selv om de har større chance for at dø fra deres børn end os andre. Man er ik nødvendigvis en dårlig forælder af den grund. 

Jeg har aldrig forholdt mig til hvem der må få børn og hvem der ikke må. Jeg skrev at jeg SLET ikke forstod man ville tage stoffer når man havde børn. Resten stoler jeg på de rette instanser tager stilling til... og nej. Jeg kommenterede netop ikke på den med politimændene of soldaterne. 

Vi kan alle blive ramt af noget der får os helt ned i knæ og får os til at træffe dårlige beslutninger. Men det er ingen grund til at forsvare at nogen bevidst afleverer deres børn de steder de ved chancen er. Ikke i min verden.

Anmeld Citér

8. juli 2016

Pikku Myy

Det var jo ikke kokainen der lå i dankort holderen. Det var et plastik rør brugt til det som altid vaskes efter brug

Hvor har han røret når der er kokain i? På den øverste hylde ude i køkkenet? Et aflåst skab på badeværelset?

Jeg spørger ikke for at være flabet, men fordi det ville være rigtig vigtig for mig, hvis det var min søns far, der havde et kontrolleret festforbrug af en eller anden form for rusmiddel. Han skulle forholde sig til det som noget der var for farligt til at være i nærheden af min søn. Som rengøringsmidler og medicin.

Anmeld Citér

8. juli 2016

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Hvor har han røret når der er kokain i? På den øverste hylde ude i køkkenet? Et aflåst skab på badeværelset?

Jeg spørger ikke for at være flabet, men fordi det ville være rigtig vigtig for mig, hvis det var min søns far, der havde et kontrolleret festforbrug af en eller anden form for rusmiddel. Han skulle forholde sig til det som noget der var for farligt til at være i nærheden af min søn. Som rengøringsmidler og medicin.

Hvad mener du med når der er kokain i? Det er der jo aldrig. Et kokain rør er et lille plastisk rør med hul i begge ender man sniffer kokainen op med. Selve kokainen opbevares i små plastik poser som han ikke har liggende i hjemmet  på noget tidspunkt. 

Netop derfor er jeg ikke bekymret for vores barn. For ved han aldrig ville løbe sådan en risiko der kunne bringe hans barn i fare. 

Snakkede med ham i går aftes efter vores barn var lagt til at sove og der er tale om et enkelt tilbagefald og han har lovet at opsøge psykolog Idag (får dokumentation på det) så det ikke sker igen. 

Anmeld Citér

8. juli 2016

modesty

Anonym skriver:

Hej. Jeg skriver lige anonym da jeg ikke ønsker nogen ved hvem jeg er i det her tilfælde. Skulle der være nogen derude der kan genkende mig håber jeg i vil respekterer det. 

Det er sådan at jeg og mit barns far ikke er sammen mere. Far har haft et kokain misbrug igennem længere tid med kom ud af det for 1,5 år siden ca. Skal lige siges hans misbrug altid kun har været holdt til fester når han drak - aldrig i hverdage.

Idag taber han så et kokain før ud af sin dankortholder og spørger ham selvfølgelig direkte om han er begyndt at tage det igen. Det benægter han hårdnakket og påstår at det må have ligget der længe. - yeah right jeg er selvfølgelig ikke dum. 

Jeg ved han aldrig kunne finde på at tage noget når han er sammen med vores barn. Og ved jeg egentlig ikke skal blande mig eftersom vi ikke er sammen mere. Men han er stadig far til mit barn og jeg er bekymret for ham. 

Igen vil jeg lige understrege at jeg ikke er bange for om han tager noget når han har vores barn. 

Vil gerne hjælpe ham ud af det igen. Men når han lyver om det kan jeg jo ikke gøre så meget. Så har brug for jeres råd. 

Og til sidst - vil ikke høre noget om at han ikke skal have lov at se hans barn osv i den dur. 

Jeg har kun læst de første par sider og som forventet får du en masse moraliserende og fordømmende kommentarer. Prøv at se lidt forbi dem og kig på realiteterne. Jeg tænker at:

Hvis han tager det engang imellem til fester og det ikke er noget der influerer hverdagen, så ser jeg ikke det store problem. Hvis man reelt set har et MISbrug og ikke bare et FORbrug, så er det selvfølgelig noget andet. Men det lyder ikke til at han har det, ud fra din beskrivelse. 

Er der nogen i hans omgangskreds, venner eller lignende, som du kan bede om at holde et vågent øje på ham, HVIS nu det skulle udvikle sig?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.