Vildrede - far - kokain

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.422 visninger
62 svar
127 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. juli 2016

Anonym trådstarter

Hej. Jeg skriver lige anonym da jeg ikke ønsker nogen ved hvem jeg er i det her tilfælde. Skulle der være nogen derude der kan genkende mig håber jeg i vil respekterer det. 

Det er sådan at jeg og mit barns far ikke er sammen mere. Far har haft et kokain misbrug igennem længere tid med kom ud af det for 1,5 år siden ca. Skal lige siges hans misbrug altid kun har været holdt til fester når han drak - aldrig i hverdage.

Idag taber han så et kokain før ud af sin dankortholder og spørger ham selvfølgelig direkte om han er begyndt at tage det igen. Det benægter han hårdnakket og påstår at det må have ligget der længe. - yeah right jeg er selvfølgelig ikke dum. 

Jeg ved han aldrig kunne finde på at tage noget når han er sammen med vores barn. Og ved jeg egentlig ikke skal blande mig eftersom vi ikke er sammen mere. Men han er stadig far til mit barn og jeg er bekymret for ham. 

Igen vil jeg lige understrege at jeg ikke er bange for om han tager noget når han har vores barn. 

Vil gerne hjælpe ham ud af det igen. Men når han lyver om det kan jeg jo ikke gøre så meget. Så har brug for jeres råd. 

Og til sidst - vil ikke høre noget om at han ikke skal have lov at se hans barn osv i den dur. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2016

Rauw

Så længe han ikke gør det i nærheden af børn og indirekte har bedt dig om at lade være at blande dig ved at lyve, så ville jeg tænke at det er hans sag. Min kammerat tar også engang imellem coke, selfølgelig er det dumt og farligt, men han kan godt styre det og er feks aldrig påvirket på arbejdet, sammen med familien eller lign så jeg blander mig langt uden om. Stoffer er noget lort. Men det er folks egen sag så længe de ikke er til fare for andre ved at blive voldelige/ kører bil/ osv. 

Anmeld Citér

7. juli 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Så længe han ikke gør det i nærheden af børn og indirekte har bedt dig om at lade være at blande dig ved at lyve, så ville jeg tænke at det er hans sag. Min kammerat tar også engang imellem coke, selfølgelig er det dumt og farligt, men han kan godt styre det og er feks aldrig påvirket på arbejdet, sammen med familien eller lign så jeg blander mig langt uden om. Stoffer er noget lort. Men det er folks egen sag så længe de ikke er til fare for andre ved at blive voldelige/ kører bil/ osv. 

Jeg er egentlig også til dels enig i det. Burde være "ligeglad". For jeg er igen på ingen måde bange for om han tager noget foran vores barn. Ikke engang dagen før ville han gøre det. 

Men er bange for om mit barn en dag bliver faderløs fordi han tager for meget eller sådan noget. Eller får fingre i det forkerte. 

Dengang jeg var kærester med ham har jeg måttet ringe 112 pga hjerteflimmer efter at han havde taget alt for meget. Så det er jeg jo ufattelig bange for om skulle ske igen 

Anmeld Citér

7. juli 2016

Rauw

Anonym skriver:

Jeg er egentlig også til dels enig i det. Burde være "ligeglad". For jeg er igen på ingen måde bange for om han tager noget foran vores barn. Ikke engang dagen før ville han gøre det. 

Men er bange for om mit barn en dag bliver faderløs fordi han tager for meget eller sådan noget. Eller får fingre i det forkerte. 

Dengang jeg var kærester med ham har jeg måttet ringe 112 pga hjerteflimmer efter at han havde taget alt for meget. Så det er jeg jo ufattelig bange for om skulle ske igen 

Jeg kan godt følge din bekymring. Men det er ikke dig der skal være bekymret, det er ham selv. Han er voksen, han tar selv det valg at han vil ha en hobby man kan dø af. Man kan ikke leve livet med en bekymring om at man selv eller andre kan dø hele tiden. Vi kan allesammen dø ligepludselig, uanset hvad vi laver. Coke og faldskærmsudspring er nogenlunde lige farligt. Hvis det nu var det der var hans hobby så ville du stadig være bekymret, men det er hans valg. Pak din bekymring væk, nyd livet og håb på det bedste  Du kan alligevel ikke rigtig gøre noget ved det tror jeg. Jo melde ham til kommunen som værende en dårlig far fordi han tar stoffer. Men du siger jo selv han ikke er en dårlig far så det ville måske være lidt strengt. 

Anmeld Citér

7. juli 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Jeg kan godt følge din bekymring. Men det er ikke dig der skal være bekymret, det er ham selv. Han er voksen, han tar selv det valg at han vil ha en hobby man kan dø af. Man kan ikke leve livet med en bekymring om at man selv eller andre kan dø hele tiden. Vi kan allesammen dø ligepludselig, uanset hvad vi laver. Coke og faldskærmsudspring er nogenlunde lige farligt. Hvis det nu var det der var hans hobby så ville du stadig være bekymret, men det er hans valg. Pak din bekymring væk, nyd livet og håb på det bedste  Du kan alligevel ikke rigtig gøre noget ved det tror jeg. Jo melde ham til kommunen som værende en dårlig far fordi han tar stoffer. Men du siger jo selv han ikke er en dårlig far så det ville måske være lidt strengt. 

Tak. Du har helt ret. Man holder jo bare stadig af ham på et vis plan. Det sårer mig nok bare mest at han lyver efter at være taget med fingrene i kagedåsen. Det var løgn og bedrag der var skyld i at forholdet sluttede. Og han var virkelig ked af det længe efter jeg gik. Så man skulle vel tro han havde lært af det. Men åbenbart ikke. 

Nej ville aldrig melde ham til kommunen. For en dårlig far er han bestemt ikke. Tværdigmod. Meget omsorgsfuld og nærværende.  Ville selvfølgelig ikke tøve med det hvis jeg opdagede at han tog noget under samvær. Det skal der ikke herskes tvivl om. 

Anmeld Citér

7. juli 2016

Anonym

Det kan godt være, at han ikke tager det, når han er sammen med jeres barn, men bekymrer det dig ikke, at han højt sandsynligt har sit "stash" liggende i samme hjem, som din barn opholder sig?

Anmeld Citér

7. juli 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det kan godt være, at han ikke tager det, når han er sammen med jeres barn, men bekymrer det dig ikke, at han højt sandsynligt har sit "stash" liggende i samme hjem, som din barn opholder sig?

Det ved jeg han ikke har. Han køber altid kun til den aften han skal bruge det og stopper ikke før der ikke er mere. 

Så nej det bekymre mig ikke

Anmeld Citér

7. juli 2016

Rauw

Anonym skriver:

Men "alle" har jo farlige stoffer i hjemmet? Altså feks da jeg havde en depression havde jeg sådan nogle røde og gule piller der raslede og til en forveksling lignede slik. Man søger jo bare for at holde farlige ting langt væk fra børnene. 

Anmeld Citér

7. juli 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Men "alle" har jo farlige stoffer i hjemmet? Altså feks da jeg havde en depression havde jeg sådan nogle røde og gule piller der raslede og til en forveksling lignede slik. Man søger jo bare for at holde farlige ting langt væk fra børnene. 

Eller noget så simpelt som Panodil eller rengørings midler. 

Anmeld Citér

7. juli 2016

TNBC

Anonym skriver:

Vi har hovedpine piller der ligner skittels, men Det er bare at holde det væk fra børnene, ligesom smøger, alkohol og rengøring s midler. Alt der er farligt for børn gemmes væk. 

Jeg har medicin på mit værelse, i en skuffe. Ikke låst.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.