Vildrede - far - kokain

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg har kun læst de første par sider og som forventet får du en masse moraliserende og fordømmende kommentarer. Prøv at se lidt forbi dem og kig på realiteterne. Jeg tænker at:

Hvis han tager det engang imellem til fester og det ikke er noget der influerer hverdagen, så ser jeg ikke det store problem. Hvis man reelt set har et MISbrug og ikke bare et FORbrug, så er det selvfølgelig noget andet. Men det lyder ikke til at han har det, ud fra din beskrivelse. 

Er der nogen i hans omgangskreds, venner eller lignende, som du kan bede om at holde et vågent øje på ham, HVIS nu det skulle udvikle sig?

Tak. 

Han hae haft et misbrug engang hvorfor jeg også er bekymret for om han falder tilbage i det igen. Jeg talte med ham i går aftes og han fortalte mig at der var tale om et enkelt tilbagefald og han skammer sig utrolig meget. Han har indvilliget i at opsøge psykolog Idag så han får det godt og ikke falder tilbage igen. 

Jeg snakker ikke med nogen af hans venner. De har alle et weekend forbrug og rigtig dårlige venner for ham. Har jeg også sagt til ham op til flere gange. Men så vidt jeg har forstået så har de aldrig tilbudt ham noget efter han kom ud af misbruget. Det han fik ved tilbagefaldet var noget han selv skaffede. Men om det er sandt eller om han bare dækker over de venner han ved jeg ikke har noget til overs for. Det er jo ikke vil at vide 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2016

modesty

Anonym skriver:

Tak. 

Han hae haft et misbrug engang hvorfor jeg også er bekymret for om han falder tilbage i det igen. Jeg talte med ham i går aftes og han fortalte mig at der var tale om et enkelt tilbagefald og han skammer sig utrolig meget. Han har indvilliget i at opsøge psykolog Idag så han får det godt og ikke falder tilbage igen. 

Jeg snakker ikke med nogen af hans venner. De har alle et weekend forbrug og rigtig dårlige venner for ham. Har jeg også sagt til ham op til flere gange. Men så vidt jeg har forstået så har de aldrig tilbudt ham noget efter han kom ud af misbruget. Det han fik ved tilbagefaldet var noget han selv skaffede. Men om det er sandt eller om han bare dækker over de venner han ved jeg ikke har noget til overs for. Det er jo ikke vil at vide 

Jeg vil stadigvæk mene at et misbrug som "kun" holdes til fester, viser at han er en person som kan holde det nogenlunde under kontrol.

Jeg kender mange mennesker som i perioder har taget stoffer i weekenderne, uden at jeg vil kalde dem misbrugere.

Men det handler selvfølgelig også om hvorvidt man selv mener at det er et problem - og mængden betyder selvfølgelig også noget.

Det er godt at I har en dialog og at han er klar over at det er noget han skal holde sig fra hvis det har en problematisk indflydelse på hans liv.

Anmeld Citér

8. juli 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg vil stadigvæk mene at et misbrug som "kun" holdes til fester, viser at han er en person som kan holde det nogenlunde under kontrol.

Jeg kender mange mennesker som i perioder har taget stoffer i weekenderne, uden at jeg vil kalde dem misbrugere.

Men det handler selvfølgelig også om hvorvidt man selv mener at det er et problem - og mængden betyder selvfølgelig også noget.

Det er godt at I har en dialog og at han er klar over at det er noget han skal holde sig fra hvis det har en problematisk indflydelse på hans liv.

Dengang han havde et misbrug der var der tale om hver weekend fredag og lørdag. Og der var tale om store mængder. Han var afhængig af det dengang. Han kunne holde det væk fra hverdagen, men mærkede abstinenserne. Men han kunne ikke lade være i weekenderne og han rystede ligefrem hvis han ikke fik noget. Så dengang var der selvfølgelig tale om et rigtig misbrug. Og det er det jeg er bange for vil ske igen hvis han ikke får hjælp. 

Han ved jeg er der for ham ihvertfald. Det vil jeg altid være. 

Anmeld Citér

8. juli 2016

modesty

Anonym skriver:

Dengang han havde et misbrug der var der tale om hver weekend fredag og lørdag. Og der var tale om store mængder. Han var afhængig af det dengang. Han kunne holde det væk fra hverdagen, men mærkede abstinenserne. Men han kunne ikke lade være i weekenderne og han rystede ligefrem hvis han ikke fik noget. Så dengang var der selvfølgelig tale om et rigtig misbrug. Og det er det jeg er bange for vil ske igen hvis han ikke får hjælp. 

Han ved jeg er der for ham ihvertfald. Det vil jeg altid være. 

Så forstår jeg godt din bekymring og så lyder det rigtig fint at han selv er opmærksom på det og søger noget professionel hjælp så han kan få snakket om det.

Anmeld Citér

8. juli 2016

Anonym

Nu kan man ikke tvinge folk i behandling. Tvang fører ingen vegne i sådanne tilfælde. De skal ville det frivilligt. Og det har han gjort nu. 

Han tager kontakt til en psykolog i morgen og viser mig dokumentation på det når han starter 

Statsforvaltningen kan kræve, at han skal være i behandling for at han må se sit barn, og på den måde "tvinge" ham til det.

Anmeld Citér

8. juli 2016

Anonym

Hvad mener du med når der er kokain i? Det er der jo aldrig. Et kokain rør er et lille plastisk rør med hul i begge ender man sniffer kokainen op med. Selve kokainen opbevares i små plastik poser som han ikke har liggende i hjemmet  på noget tidspunkt. 

Netop derfor er jeg ikke bekymret for vores barn. For ved han aldrig ville løbe sådan en risiko der kunne bringe hans barn i fare. 

Snakkede med ham i går aftes efter vores barn var lagt til at sove og der er tale om et enkelt tilbagefald og han har lovet at opsøge psykolog Idag (får dokumentation på det) så det ikke sker igen. 

Der er jo kokain i røret, når han bruger det.

Det kan godt være, at det altid bliver skyllet efter brug, men du kan jo ikke vide dig sikker på, at der ikke er rester tilbage efter skylning.

Anmeld Citér

8. juli 2016

Anonym

modesty skriver:

Jeg har kun læst de første par sider og som forventet får du en masse moraliserende og fordømmende kommentarer. Prøv at se lidt forbi dem og kig på realiteterne. Jeg tænker at:

Hvis han tager det engang imellem til fester og det ikke er noget der influerer hverdagen, så ser jeg ikke det store problem. Hvis man reelt set har et MISbrug og ikke bare et FORbrug, så er det selvfølgelig noget andet. Men det lyder ikke til at han har det, ud fra din beskrivelse. 

Er der nogen i hans omgangskreds, venner eller lignende, som du kan bede om at holde et vågent øje på ham, HVIS nu det skulle udvikle sig?

Der er tæt sammenhæng mellem euforiserende stoffer og psykiske lidelser - man behøver ikke nødvendigvis at tage det hver dag for fx at få en psykose.

Anmeld Citér

8. juli 2016

modesty

Der er tæt sammenhæng mellem euforiserende stoffer og psykiske lidelser - man behøver ikke nødvendigvis at tage det hver dag for fx at få en psykose.

Tæt sammenhæng må du gerne definere nærmere. Men jeg er bestemt godt klar over at man ikke behøver at tage stoffer hver dag for at få en psykose. Og hvilke andre psykiske lidelser tænker du på?

Anmeld Citér

8. juli 2016

modesty

Der er jo kokain i røret, når han bruger det.

Det kan godt være, at det altid bliver skyllet efter brug, men du kan jo ikke vide dig sikker på, at der ikke er rester tilbage efter skylning.

Ej come on. Nu er den døde hest vist blevet pisket rigeligt.

Anmeld Citér

8. juli 2016

Anonymor10

Anonym skriver:

Synes ærlig talt du skulle tale pænt eller lade være at kommenterer. Eller i det mindste stå ved dine udtalelser i stedet for at gemme dig bag anonym knappen 

Jeg er ikke bekymret for mit barns trivsel eller sikkerhed på nogen måde. Jeg kender hans far det gør du ikke 

Jeg tror det er en del af problemet. At man ikke kender mennesker med så store problemer som stofmisbrug. Jeg ville ikke stole på ham, slet ikke når han netop er taget i en løgn.

Nu har jeg også viden om hvordan kokain påvirker menneskers psyke og jeg forstår ikke at du ikke er mere bekymret. Og heller ikke at du tror folk bare undlader at kommentere på det.

Men ønsker jer selvfølgelig alt muligt held og lykke, uanset hvad er det en svær situation.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.