Vildrede - far - kokain

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu er jeg lige ano, for jeg orker virkelig ikke at få høvl af alle dem med glorier. 

Har læst tråden og kan se han har indrømmet det for dig. Det synes jeg er rigtig godt. Vil han gerne hjælpes ud af det?

min kærester tager også noget når han en sjælden gang går i byen. Og nej jeg kan virkelig ikke lide det og synes det er dybt idiotisk men det må være hans valg. 

Jeg ved han aldrig vil få et misbrug, da han havde det i sine yngre dage og har været ved at dø og slet ikke gør det på den måde som dengang. 

Hvis din Eks holder det til engang imellem og han er en god far, så må det jo bare være sådan. Det synes jeg ikke du kan blande dig i, men selvfølgelig give udtryk for at du ikke synes det er en god ide og at du er der hvis han vil have hjælp. 

Ikke alle får et misbrug af at fest lidt på et højere plan en andre 

Tak for dit svar. 

Han indrømmede ja at han var faldet i en enkelt gang til tinderbox i weekenden og han fortryder det inderligt og han skammer sig. han vil slet ikke tage det igen. 

Han havde som sagt selv et misbrug han kom ud af for 1,5 år siden og han vil ikk der tilbage. 

Har fortalt ham jeg selvfølgelig ikke kan bestemme hvad han gør. Men at jeg altid vil være der for ham og at jeg stoler på at han fremover er ærlig omkring det hvis det skulle ske igen. 

Han er en fantastisk far og han er min bedste ven. Så er selvfølgelig bekymret for ham. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Man er altså ikke nødvendigvis et coke head fordi man tager lidt til næsen engang i mellem. 

Nej, men der er vel alligevel en bagvedliggende grund til man gør noget så farligt og dumt selvom det bare er engang imellem? Særligt hvis man har børn! Man kan risikere at falde død om. Det er ikke sjældent man hører om det. Det er sgu ikke et behov hos raske almindelige hr. og fru Danmark.

Anmeld Citér

7. juli 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg håber bare så inderligt at du stopper med at forsvare ham. Nu undskylder du ham med, at han ikke ville starte et skænderi foran barnet. Nej, han løj og fik lidt tid til at finde på et godt svar. Og det er sådan det starter. Alle tror de kender deres partner/ven/familiemedlem! Hvis du vil hjælpe ham så bed ham stoppe, for ellers kan du ikke tillade han tager sig af jeres barn uden opsyn. Hvis han virkelig ikke er afhængig er det jo heller ikke noget problem? 

Tak for dit input. Men kender ham. Kendte ham som stofmisbruger og kender ham som han er nu. 

Kan sagtens tillade ham at være sammen med sit barn. 

Anmeld Citér

7. juli 2016

Anonym

Anonym skriver:

Man er altså ikke nødvendigvis et coke head fordi man tager lidt til næsen engang i mellem. 

Hver sin mening 

Anmeld Citér

7. juli 2016

Anonym

Synes det er bekymrende at du skriver du måtte tilkalde 112 engang pga hjerteflimmer. Miljøet med fest-forbrugere, rekreative brugere, og hverdags misbrugere har været en del af min ungdom. Men det har ikke været en almindelig ting at folk skulle have 112 assistance. Kan jo være han har et svagere hjerte? Man kan jo risikere at der sker noget også de dage der ikke tages coke. Især efter en festlig weekend. Og hvad hvis der sker noget mens han f.eks. kører med dit barn? 

Når I har et barn sammen, synes jeg det er rimelig naturligt at du udtrykker din bekymring. Du kom selv med grunde, som at du er bange for dit barn risikerer at blive faderløs, og du vist nok holder af din eks til en vis grad og er bare bekymret for ham. Som sagt, ville jeg også være bekymret for barnet, ikke fordi han er dårlig far, men fordi der kunne ske noget når han ellers ikke regner med det. Det er da noget I bør sætte jer ned og få en snak om.

Anmeld Citér

7. juli 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Synes det er bekymrende at du skriver du måtte tilkalde 112 engang pga hjerteflimmer. Miljøet med fest-forbrugere, rekreative brugere, og hverdags misbrugere har været en del af min ungdom. Men det har ikke været en almindelig ting at folk skulle have 112 assistance. Kan jo være han har et svagere hjerte? Man kan jo risikere at der sker noget også de dage der ikke tages coke. Især efter en festlig weekend. Og hvad hvis der sker noget mens han f.eks. kører med dit barn? 

Når I har et barn sammen, synes jeg det er rimelig naturligt at du udtrykker din bekymring. Du kom selv med grunde, som at du er bange for dit barn risikerer at blive faderløs, og du vist nok holder af din eks til en vis grad og er bare bekymret for ham. Som sagt, ville jeg også være bekymret for barnet, ikke fordi han er dårlig far, men fordi der kunne ske noget når han ellers ikke regner med det. Det er da noget I bør sætte jer ned og få en snak om.

Mht 112 episoden der havde han taget alt for meget (alt er selvfølgelig for meget. Men rigtig meget) 

Han har ikke svagt hjerte. Han er blevet undersøgt fra top til tå med elektroder, blodprøver osv og var personligt med til undersøgelserne og alle var normale. 

Forstår udemærket din tanke mht at køre med ham. Men han har slet ikke kørekort så det er ikke en risiko. Men ved godt hvad du mener. Men igen han er sund og rask så er ikke bange for om der sker ham eller vores barn noget.

Han har fortalt mig her til aften at det kun var en gang i sidste weekend og han er ufattelig skamfuld og ked af det. Og han nu indvilliget i at tage i mod psykolog hjælp så risikoen er mindre for at han falder i igen 

Anmeld Citér

7. juli 2016

Rauw

Anonym skriver:

Nej, men der er vel alligevel en bagvedliggende grund til man gør noget så farligt og dumt selvom det bare er engang imellem? Særligt hvis man har børn! Man kan risikere at falde død om. Det er ikke sjældent man hører om det. Det er sgu ikke et behov hos raske almindelige hr. og fru Danmark.

Så hvis en mors hobby er at springe faldskærm og andet ekstremsport i weekenden når børnene er hos far, bør man så også fratage hende hendes børn? Så er der altså mange "familien Danmark" familier der ik bør have deres børn. Hvad med racerkørere, soldater, politifolk osv? De kan også hurtigt dø. 

Anmeld Citér

7. juli 2016

Anonym

Jeg kender personligt en, som havde et kokain "fest-misbrug" og faldt død om som 30-årig fordi det havde tæret så meget på hans organer uden hans viden.

Anmeld Citér

7. juli 2016

Anonym trådstarter

Jeg vil altså gerne lige slå fast at jeg ikke støtter hans misbrug eller synes det er ok. Tværdigmod. Vil gerne have han stopper. Men vi er ikke kærester mere og jeg kan ikke bestemme over hvad han gør når han er barnefri. 

Jeg forsvaret ikke hans misbrug. Jeg forsvarer hans rolle som far som er fantastisk !

Anmeld Citér

7. juli 2016

Anonym

Så hvis en mors hobby er at springe faldskærm og andet ekstremsport i weekenden når børnene er hos far, bør man så også fratage hende hendes børn? Så er der altså mange "familien Danmark" familier der ik bør have deres børn. Hvad med racerkørere, soldater, politifolk osv? De kan også hurtigt dø. 

Er der risiko for, at man bliver paranoid og får en psykose af fx at dyrke ekstremsport eller være racerkører?

Det kan ikke sammenlignes.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.