Ville i indberette ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2016

RosSofi

Anonym skriver:

Man er ikke et dårligt menneske fordi man har et misbrug, men hvis du har et misbrug og udadreagerende adfærd i nærheden af børn giver det anledning til bekymring i forhold til børnenes trivsel og udvikling.

What she said

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Rosa-Sofia skriver:

What she said

Men for mig er det jo lidt rigtigt hvad hun skriver. Man er jo nødvendigvis ikke et dårligt menneske fordi at man har et misbrug. Jeg indrømmer at jeg selv er ryger af almindelige cigaretter,  men det synes jeg faktisk ikke gør mig til et dårligt menneske  ( måske i andres øjne), men jeg har jo et misbrug i en eller anden form. 

Anmeld Citér

30. juni 2016

Guldlok88

Anonym skriver:

Undskyld mig, men jeg kan sku ikke lade vær med at sidde og blive ret så irriteret!! 

Ja folk dømmer mig med garanti, og tænker at jeg dækker over min mand, men nej! - folk som ikke selv har det 'tæt inde på livet', ser kun steoidemisbrugere og hashrygere som dårlige og negative mennesker! 

JA, min mand tager en lille smule steroider, ikke for at blive stor, brysk, sej og ham som alle folk går udenom på gaden (det er sku sådan de fleste i dag ser på de mænd der gør det).. Og JA, min mand ryger nogle aftner, hash, udelukkende for at kunne sove (det er der så flere personlige årsager til). JA, min mand er 'udadreagerende' (som du så 'fint' vælger at formulere det), han kan råbe og skrige, kaste med ting (og JA, nogen gange går tingene sku i stykker), når han bliver sur.. Selv min far som er et stille og roligt menneske, med temperament, kastede med værktøj som fløj gennem luften, da han mødte min papmor.. Han er sku ikke farlig og har aldrig gjort en flue for træd.. Det er ALDRIG!!!!!! gået udover mig, vores hunde eller nogle andre mennesker, når min mand er blevet hidsig.. Jo, selvfølgelig er det gået udover andre inkl mig, verbalt, men har vi ikke alle sammen hævet tonen, selv overfor den vi elsker aller mest?? 

Jeg synes man skal 'passe på', men at dømme andre, på så 'få' ting.. 

Nu er råb, skrig og kaste med ting altså ikk sundt for børn... Man behøver ikk at slå for at børn kan blive skadet.. 

Anmeld Citér

30. juni 2016

gokkelok

Jeg ville nok vente og se tiden an, indtil der måske er bogen beviser på, at barnet tager skade. Kan jo være at faderen kan styre sig når barnet er der. 

Men på den anden side, så skulle man måske indberette det, også håbe på at han indser var tåbeligt og dumt det er at tage steroider og hvad det gør for psyken. 

Anmeld Citér

30. juni 2016

Anonym

Hvad tænker i om folk som drikker?

personligt vil jeg hellere ha en mand der ryger en joint engang imellem end en mand der drikker. Hash gør dig endten træt, sulten eller kærlig, eller ja, alle tre ting på engang  nu ryger jeg ikke selv, men det gjorde jeg før jeg fik børn. Jeg synes personligt det er mere upassende at tage en øl her og der blandt børnene, end det er at ryge en joint om aften for fx at kunne sove. ( sålænge dette selvfølgelig ikke gøres i nærheden af ungerne ) 

Ville ikke indberette, ville hellere tage mig en snak med evt moren, du skriver det er er vennepar. Måske burde du tage en snak med hende og fortælle om din bekymring istedet for at dømme 

Anmeld Citér

30. juni 2016

gokkelok

Anonym skriver:

Hvad tænker i om folk som drikker?

personligt vil jeg hellere ha en mand der ryger en joint engang imellem end en mand der drikker. Hash gør dig endten træt, sulten eller kærlig, eller ja, alle tre ting på engang  nu ryger jeg ikke selv, men det gjorde jeg før jeg fik børn. Jeg synes personligt det er mere upassende at tage en øl her og der blandt børnene, end det er at ryge en joint om aften for fx at kunne sove. ( sålænge dette selvfølgelig ikke gøres i nærheden af ungerne ) 

Ville ikke indberette, ville hellere tage mig en snak med evt moren, du skriver det er er vennepar. Måske burde du tage en snak med hende og fortælle om din bekymring istedet for at dømme 

Altså, hvis man har brug for stimulanser, og det er lige meget om det er alkohol eller hash, for at kunne sove, så har man nok et problem og burde håndtere det på en anden måde

Anmeld Citér

30. juni 2016

RosSofi

Hck skriver:

Men for mig er det jo lidt rigtigt hvad hun skriver. Man er jo nødvendigvis ikke et dårligt menneske fordi at man har et misbrug. Jeg indrømmer at jeg selv er ryger af almindelige cigaretter,  men det synes jeg faktisk ikke gør mig til et dårligt menneske  ( måske i andres øjne), men jeg har jo et misbrug i en eller anden form. 

Jeg er enig. Nu er min filosofi jo også, at alle mennesker er smukke og unikke, more or less og at det ikke er deres personlighed/præferencer/tanker/følelser osv men deres handlinger der dømmer dem.

Der er ikke noget galt med følelserne bag temperament, altså vrede, frustration what ever, men der er noget galt i ikke at kunne styre den og råbe, skrige og smadre ting. Specielt, når der er børn til stede.

Anmeld Citér

30. juni 2016

Hectar

Anonym skriver:

Du kender jo ikke årsagen til, at jeg valgte at indberette dem anonymt. Men døm du bare løs 

Du dømmer jo selv ved at indberette. Det er fair nok at man er bekymret, men så må man også stå ved den bekymring og ikke gøre det anonymt. I min optik lugter anonne indberetninger af hævn eller lignende.

Anmeld Citér

30. juni 2016

Hectar

gokkelok skriver:

Altså, hvis man har brug for stimulanser, og det er lige meget om det er alkohol eller hash, for at kunne sove, så har man nok et problem og burde håndtere det på en anden måde

Og hvis hashen f.eks. bliver indtaget for at få ro i kroppen? Kender en del med ADHD der har langt større gavn af joint hist og her end af den Ritalin de ellers kan få af systemet.

Anmeld Citér

30. juni 2016

migxher

Ja jeg ville indberette. Jeg er selv barn af 2x hash misbruger og er selv blevet tvangsfjernet. Desværre for mig bare en anelse for sent.

Min mor var et tågehovede da jeg var lille pga hashen og det har desværre resulteret i et par uheldige episoder hvor min trivsel kom i risiko. Heldigvis ikke noget livsfarligt. Men alligevel noget jeg godt kunne have været foruden.

Min far var meget fraværende, men stadig, misbruger.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.