Ville i indberette ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2016

Kay

Nu skal i også huske at en indberetning / bekymring til kommunen omkring et barn/en familie er jo ikke for at ramme forældrene eller for at få børn en fjernet... det er jo lavet til at hjælpe forældre/familier og børn inden det går så galt at man er nød til at fjerne børnene... Først når kommunen ved der er en problemstilling kan de gå ind og støtte op og hjælpe familien

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2016

Zelinasmor

Nej jeg ville ikke indberette. Utrolig mange fyre tager "desværre" steroider i dag. Dette kan gøre dem udadreagerende og det er sikkert derfor han ryger. Det får ham til at slappe af. Jeg synes ikke man skal indberette hvis han ikke har gjort eller udsat barnet for noget og det virker ikke til at du har set dette. 

Anmeld Citér

29. juni 2016

KatrineF

Ja. Det er jo ikke en beskyldning men en bekymring, stor forskel synes jeg.

Anmeld Citér

29. juni 2016

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Et vennepar er lige blevet forældre, faderen til barnet tager steoider og har desuden et dagligt forbrug af hash han kan til tider virke udadreagerende.

Jeg er bekymret for både moderen og især barnet selvfølgelig. Jeg påtænker at indberrette, ville i gøre det samme ? 

til trods for jeg selv har været igennem en ubegrundet bekymring og indberetning så ville jeg lave en med de oplysninger du giver samlet igennem dine indlæg...

Er selv med skader fra barndom der først blev opdaget mange år efter hvor slemt det havde været for mig...

Anmeld Citér

29. juni 2016

anonym12

Manden er stofmisbruger og muligvis voldelig. Selvfølgelig skal du indberette. Ingen børn fortjener at vokse op i et misbrugshjem. 

Anmeld Citér

29. juni 2016

RosSofi

Zelinasmor skriver:

Nej jeg ville ikke indberette. Utrolig mange fyre tager "desværre" steroider i dag. Dette kan gøre dem udadreagerende og det er sikkert derfor han ryger. Det får ham til at slappe af. Jeg synes ikke man skal indberette hvis han ikke har gjort eller udsat barnet for noget og det virker ikke til at du har set dette. 

Wauww...

Det er jo lige beskrivelsen af misbrugeradfærd. Han har behov for en slags stoffer for at nå en virkning, men bliver samtidig skadet af dem og må bruge andre "stoffer" (ja for ser altså hash som narko) for at falde til ro.

Jeg ved ikke om der skal underrettes, men manden har har da brug for hjælp.

Anmeld Citér

29. juni 2016

Zelinasmor

Rosa-Sofia skriver:

Wauww...

Det er jo lige beskrivelsen af misbrugeradfærd. Han har behov for en slags stoffer for at nå en virkning, men bliver samtidig skadet af dem og må bruge andre "stoffer" (ja for ser altså hash som narko) for at falde til ro.

Jeg ved ikke om der skal underrettes, men manden har har da brug for hjælp.

Nu er du jo altså ikke afhængig af steroider.  Vil ikke kalde ham en misbruger uden at kende nærmere omstændigheder. Desuden betyder det ikke at han er en dårlig far og ikke kan udvise omsorg for sit barn. Så nej. Ville godt nok aldrig indberette folk udfra sådan noget. Jeg ville indberette hvis jeg så barnet led overlast, omsorgssvigt eller lignende. Folk har så travlt med at lege politi! 

Anmeld Citér

29. juni 2016

RosSofi

Zelinasmor skriver:

Nu er du jo altså ikke afhængig af steroider.  Vil ikke kalde ham en misbruger uden at kende nærmere omstændigheder. Desuden betyder det ikke at han er en dårlig far og ikke kan udvise omsorg for sit barn. Så nej. Ville godt nok aldrig indberette folk udfra sådan noget. Jeg ville indberette hvis jeg så barnet led overlast, omsorgssvigt eller lignende. Folk har så travlt med at lege politi! 

Jeg forstår hvor du vil hen... Jeg kan bare ikke lade være med at tænke, at der jo følger andre ting med misbrug, altså som netop hans uhensigtsmæssige adfærd overfor konen. Selv om det ikke går direkte ud over barnet er det ikke på sigt sundt at se sine forældre behandle hinanden på den måde. Når folk har stoffer inde på livet vil det også tit være sådan, at konen risikerer at udvikle en pårørende/medmisbruger adfærd. Givetvis ved at dække over ham. Uanset, hvad du eller jeg vil mene, er det jo ikke særligt acceptabelt at kombinere stoffer og forælderskab.

Jeg er helt enig i, at man ikke er et dårligt menneske, fordi man har misbrugsproblemer, men det giver én nogen udfordringer i forhold til familielivet.

Anmeld Citér

29. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Et vennepar er lige blevet forældre, faderen til barnet tager steoider og har desuden et dagligt forbrug af hash han kan til tider virke udadreagerende.

Jeg er bekymret for både moderen og især barnet selvfølgelig. Jeg påtænker at indberrette, ville i gøre det samme ? 

Undskyld mig, men jeg kan sku ikke lade vær med at sidde og blive ret så irriteret!! 

Ja folk dømmer mig med garanti, og tænker at jeg dækker over min mand, men nej! - folk som ikke selv har det 'tæt inde på livet', ser kun steoidemisbrugere og hashrygere som dårlige og negative mennesker! 

JA, min mand tager en lille smule steroider, ikke for at blive stor, brysk, sej og ham som alle folk går udenom på gaden (det er sku sådan de fleste i dag ser på de mænd der gør det).. Og JA, min mand ryger nogle aftner, hash, udelukkende for at kunne sove (det er der så flere personlige årsager til). JA, min mand er 'udadreagerende' (som du så 'fint' vælger at formulere det), han kan råbe og skrige, kaste med ting (og JA, nogen gange går tingene sku i stykker), når han bliver sur.. Selv min far som er et stille og roligt menneske, med temperament, kastede med værktøj som fløj gennem luften, da han mødte min papmor.. Han er sku ikke farlig og har aldrig gjort en flue for træd.. Det er ALDRIG!!!!!! gået udover mig, vores hunde eller nogle andre mennesker, når min mand er blevet hidsig.. Jo, selvfølgelig er det gået udover andre inkl mig, verbalt, men har vi ikke alle sammen hævet tonen, selv overfor den vi elsker aller mest?? 

Jeg synes man skal 'passe på', men at dømme andre, på så 'få' ting.. 

Anmeld Citér

30. juni 2016

Anonym

Anonym skriver:

Undskyld mig, men jeg kan sku ikke lade vær med at sidde og blive ret så irriteret!! 

Ja folk dømmer mig med garanti, og tænker at jeg dækker over min mand, men nej! - folk som ikke selv har det 'tæt inde på livet', ser kun steoidemisbrugere og hashrygere som dårlige og negative mennesker! 

JA, min mand tager en lille smule steroider, ikke for at blive stor, brysk, sej og ham som alle folk går udenom på gaden (det er sku sådan de fleste i dag ser på de mænd der gør det).. Og JA, min mand ryger nogle aftner, hash, udelukkende for at kunne sove (det er der så flere personlige årsager til). JA, min mand er 'udadreagerende' (som du så 'fint' vælger at formulere det), han kan råbe og skrige, kaste med ting (og JA, nogen gange går tingene sku i stykker), når han bliver sur.. Selv min far som er et stille og roligt menneske, med temperament, kastede med værktøj som fløj gennem luften, da han mødte min papmor.. Han er sku ikke farlig og har aldrig gjort en flue for træd.. Det er ALDRIG!!!!!! gået udover mig, vores hunde eller nogle andre mennesker, når min mand er blevet hidsig.. Jo, selvfølgelig er det gået udover andre inkl mig, verbalt, men har vi ikke alle sammen hævet tonen, selv overfor den vi elsker aller mest?? 

Jeg synes man skal 'passe på', men at dømme andre, på så 'få' ting.. 

Man er ikke et dårligt menneske fordi man har et misbrug, men hvis du har et misbrug og udadreagerende adfærd i nærheden af børn giver det anledning til bekymring i forhold til børnenes trivsel og udvikling.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.