Ville i indberette ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2016

Mo9ca

Anonym skriver:

Et vennepar er lige blevet forældre, faderen til barnet tager steoider og har desuden et dagligt forbrug af hash han kan til tider virke udadreagerende.

Jeg er bekymret for både moderen og især barnet selvfølgelig. Jeg påtænker at indberrette, ville i gøre det samme ? 

Ja helt sikkert.

Jeg har selv stået i situationen hvor jeg som privatperson indberettede en mor. Socialrådgiveren sagde til mig at jeg ikke skulle have dårlig samvittighed selvom jeg følte jeg gik bag om moderens ryg. Hun sagde til mig at jeg skulle prøve at se det som en bekymringsindberetning.

Med de oplysninger du giver der ville jeg selv indberette familien hvis jeg var dig.

Mvh. M

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2016

MrFar

Helt sikkert!

Det er altid en udfordring at skulle indberette nogen man kender - men de har brug for hjælp! Og kun hvis nogen tør sige det højt kan der ske noget.

Samtidig er kommunen jo (forhåbentlig) professionelle nok til at samle info fra flere kanaler og lave en samlet vurdering af behov for hjælp. 

Få du skrevet 

Anmeld Citér

28. juni 2016

Anonym

I visse kommuner kan du indberette anonymt. Det var hvad jeg gjorde, da jeg engang var vidne til omsorgssvigt.

Forældrene vidste dog godt, at det var mig, der havde indberettet dem, så de forsøgte at få mig fyret fra mit job og truede mig med tæsk - meld dem til politiet hvis det samme sker for dig!

Anmeld Citér

28. juni 2016

Anonym trådstarter

MrFar skriver:

Helt sikkert!

Det er altid en udfordring at skulle indberette nogen man kender - men de har brug for hjælp! Og kun hvis nogen tør sige det højt kan der ske noget.

Samtidig er kommunen jo (forhåbentlig) professionelle nok til at samle info fra flere kanaler og lave en samlet vurdering af behov for hjælp. 

Få du skrevet 

Det er nemlig rigtig svært og især når det er nogle mennesker man holder af. Men samtidig er jeg virkelig bekymret for hvordan at det skal gå barnet. Jeg håber at de kan få en form for hjælp til at kunne yde deres bedste.

Anmeld Citér

28. juni 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

I visse kommuner kan du indberette anonymt. Det var hvad jeg gjorde, da jeg engang var vidne til omsorgssvigt.

Forældrene vidste dog godt, at det var mig, der havde indberettet dem, så de forsøgte at få mig fyret fra mit job og truede mig med tæsk - meld dem til politiet hvis det samme sker for dig!

Hvordan vidste de at det var dig ?

Anmeld Citér

29. juni 2016

Hectar

Anonym skriver:

Hvis man vil indberette nogen, må man også stå ved det. Fatter ikke at anonyme indberetninger er tilladt 

Anmeld Citér

29. juni 2016

Anonym

Hvordan vidste de at det var dig ?

Sagen var den, at de lod deres lille søn lege med knive, fodrede ham mad direkte på gulvet og efterlod mønter og lightere på gulvet, som han puttede i munden. Derudover var de ikke i stand til at give omsorg eller sætte grænser.

De vidste, at jeg havde været vidne til dette, så det var ikke svært for dem at ligge to og to sammen. Jeg valgte at indberette anonymt fordi farens temperament skræmte mig.

Anmeld Citér

29. juni 2016

Anonym

Katafalk skriver:

Hvis man vil indberette nogen, må man også stå ved det. Fatter ikke at anonyme indberetninger er tilladt 

Du kender jo ikke årsagen til, at jeg valgte at indberette dem anonymt. Men døm du bare løs 

Anmeld Citér

29. juni 2016

Karina84

Katafalk skriver:

Om det bliver gjort anonymt eller ej, det vigtigste er vel at familien og ikke mindst barnet får hjælp eller bliver fjernet. At der er nogen der gør noget....

Tænk hvis man ikke kunne gøre det anonymt, måske af frygt for hvad forældrene kan finde på (vold mod den der indberetter), så er der nok endnu mere grund til bekymring for barnet.

Anmeld Citér

29. juni 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Katafalk skriver:

Hvorfor? Hvilken forskel gør det om det er Betina eller Karina? 

Det primære må da være, at barnet har det godt, og forældrene kan få hjælp, hvis de har behov for det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.