Få barn mod faderens vilje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2016

amkjaer

karivinc skriver:

Måske du skulle lære at formulere dig bedre? 

Ja jeg beklager da ikke det ikke lige passe ordenspolitiet at der kom et forkert ord ind. Du er sikkert på der ikke også er nogle kommafejl som du ganske enkelt ikke får lukket et øje for uden at rette på heller?? �� tag det dog lidt roligt og brug tiden på at svare den søde trådstarter som rent faktisk spørger om noget vigtigt i stedet for at rette på andres ordvalg.

jeg håber andre generelt vil svare trådstarters i stedet for at gøre det her til en debat om andres holdninger sådan at tråden kan bruges af hende som oprettede den stedet for at blive lukket grundet usaglig diskussion 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2016

P27

amkjaer skriver:

Jeg tager så absolut ikke let på abort bare fordi det var det du læste ud af mit udsagn og ikke at det kommer sagen ved men jeg er PERSONLIGT imod donor da jeg selv er vokset op uden at kende min far. 

Så hvis du lige trækker vejret en gang så var det jeg egentlig mente her at det ikke er trådstarters barn alene men der er en far i den anden ende som jo også forhåbentlig har noget at sige og hvis man ikke gider lytte til en man har valgt at have sex med når det brænder på så var det måske trods alt bedre med et doborbarn hvor kvinden helt alene må bestemme alting.

Du har en uheldig måde at udtale dig på så.. Du skriver direkte hvis trådstarter (eller hvilket som helst i sådan en situation) uheldigt er blevet gravid og vil have et barn, så skal personen få en abort istedet og derefter få et barn med en donor , så det ikke går ud over fyren. 

Det er helt ok, at du har en mening, du prøver at argumentere for fyrens rettigheder - men på mig virker det bare som om du ikke har forståelse for situationen. Hvis du tror man kan bytte det barn der vokser inde i en ud med et nyt og så er prøblemet løst .. 

Jeg vil ikke "slagte" dig og det er intet personligt mod dig. 

Anmeld Citér

31. maj 2016

karivinc

amkjaer skriver:

Ja jeg beklager da ikke det ikke lige passe ordenspolitiet at der kom et forkert ord ind. Du er sikkert på der ikke også er nogle kommafejl som du ganske enkelt ikke får lukket et øje for uden at rette på heller?? �� tag det dog lidt roligt og brug tiden på at svare den søde trådstarter som rent faktisk spørger om noget vigtigt i stedet for at rette på andres ordvalg.

jeg håber andre generelt vil svare trådstarters i stedet for at gøre det her til en debat om andres holdninger sådan at tråden kan bruges af hende som oprettede den stedet for at blive lukket grundet usaglig diskussion 

Ordet du skrev forkert, har betydning i forhold til hvordan andre opfatter din mening. Det kan ikke sammenlignes med en kommafejl (som jeg sikkert har mange af).

Jeg finder det nedladende, at du omtaler TS som "den søde trådstarter", når du tidligere har været meget dømmende overfor hende.

Anmeld Citér

31. maj 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
modesty skriver:

Det her er egentlig ret generelt mindet og ikke så meget på dig, men:

Men jeg hører igen og igen argumentet om at "intet barn ønsker vel ikke at være blevet født", "når man først ser den søde lille baby i øjnene" o.s.v.

Et foster før uge 12 er IKKE et barn. Man må forholde sig til hvad der er NU, ikke hvad der muligvis kan blive engang i fremtiden. Der ER ikke noget barn. Jeg synes det forplumrer debatten når man taler om et foster som et allerede eksisterende barn.

Jeg mener, at når man argumenterer for abort ud fra en opfattelse af, at det vil være et problem for barnet ikke at have en far, så har man - altså "abortanbefaleren" - selv taget hul på det faktum, at der kan komme et barn ud af dette. Det ville i mine øjne være ulogisk ikke at følge op på den tanke. Alternativt er det en ulige debat - A, som er for abort, "må" godt tale et evt. kommende barns sag, B, som ikke er så sikker - eller for den sags skyld anbefaler, at barnet kommer til verden - "må" ikke. 

Derudover er der masser af mennesker, som opfatter et foster som levende og ukrænkeligt, og debatpræmisserne skal da ikke udelukkende defineres af dem, der ikke er af den opfattelse. For dem, der mener, at livet begynder ved undfangelsen, er det jo lige så forplumrende at støde på udsagnet om, at det bare er et foster. Jeg opfatter ikke selv et foster som et liv, men jeg mener da helt afgjort, at det er en legitim opfattelse. Din definition er jo kulturbestemt og udtryk for en holdning - ikke en universel sandhed. 

Anmeld Citér

31. maj 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
amkjaer skriver:

Beklager den forkerte formulering jeg mente umoralsk som du rigtignok skriver. Måske man skulle spørge inden man får sit blodtryk helt der op?  :-)

Mit blodtryk? Jeg tog dit ordvalg alvorligt og forklarede, hvorfor jeg var uenig i det. Hvorfra skulle jeg vide, at du ikke mente, hvad du skrev? Og hvorfra har du opfattelsen af, at jeg er ophidset?

Anmeld Citér

31. maj 2016

NaUlHa

Anonym skriver:

Hej med jer

Jeg er gravid. Det er en rigtig træls og bestemt ikke ønsket situation.

Jeg er netop kommet hjem fra lægen, og han skønner, at jeg er i uge 7.

Faderen er en fyr, jeg har set on/off det sidste halve år. Jeg har været på p-piller, og vi har derfor ikke brugt anden beskyttelse.

Han lagde ud med at sige, at han ville støtte mig uanset, hvad jeg vælger, men han har efterfølgende klart udtrykt, at han vil have, at jeg får en abort.

Jeg har egentlig selv været helt sikker på abort hele vejen igennem, men jeg begynder at være i tvivl. 
Jeg har set en anmodning om at få foretaget abort. Den udfyldte jeg grædende ved lægen i dag.

Jeg er 34 år. Jeg ved ikke, om jeg nogensinde vil tilgive mig selv at få en abort. 

Faderen er på mange måder en rimelig fornuftig fyr. Han skuffer mig lidt i det her, men på den anden side kan jeg godt forstå ham. Jeg ville bare have ønsket, at han havde været lidt mere omsorgsfuld. 

Vi kender hinanden og har samme omgangskreds. Folk vil uden tvivl regne ud, at det er ham, der er faren, og så selvom han ikke vil have noget med barnet at gøre.

1. Kan man sætte et barn i verden, som ikke er ønsket af faren?
2. Kan man udfylde den rolle, en far ellers skulle have udfyldt?
3. Er det etisk og moralsk forkert at gennemføre graviditet?

Jeg er generelt imod at man sætter et barn til verden hvor begge parter ikke er enige om det.  Jeg syntes det er et egoistiske valg af en kvinde. 

Dette er bare min holdning. 

MEN 

Jeg syntes du skal tænkt på barnet,  en dag vil det kunne forstå at dette barn faktisk ikke var ønsket og at det enligt var planlagt at det ikke skulle have været til.  Det er barnet som er Gisel,  barnet kan ikke selv vælge om det vil til eller ej.  

Anmeld Citér

1. juni 2016

Sprit25

Først ingen på baby.dk kan eller skal tage denne beslutning for dig. Jeg håber du lukker andres holdninger og meninger ude og træffer valget udfra din optik og mandens optik. 

Dernæst jeg ville ikke få et barn med en mand der fra starten ikke ønsker det. Det ville jeg ikke byde mit barn. 

Lad os sige: far er ikke i barnets liv. Far fraskriver sig alt osv. Gennem hele livet spørger barn til far og du ender med at fortælle sandheden. Far gider dig ikke. 

Øj en identitetskrise dit barn evt vil få. Måske vil barnet opsøge far. Som afviser barnet igen. Puha sølle barn ikke! 

Men dette er jo worst case men hvad du er nød til at tage stilling til og hvad du vil gøre 

håber du finder en løsning. Knus

Anmeld Citér

1. juni 2016

Carina:-)

Jeg ville ikke fjerne et rask barn bare fordi.

I har brugt beskyttelse du kunne ikke gøre mere for at forhindre det  andet end i ikke skulle have sex. 

Så kan ikke se du tager røven  på nogen.  Tværtimod synes jeg han er en nar at ville tvinge dig til abort. Det er sgu nemt at sige når det ikke er hans krop. En abort er for de fleste et voldsomt indgreb både fysisk og psykisk.

Så Ja jeg ville beholde det.

Anmeld Citér

1. juni 2016

Carina:-)

Sprit25 skriver:

Først ingen på baby.dk kan eller skal tage denne beslutning for dig. Jeg håber du lukker andres holdninger og meninger ude og træffer valget udfra din optik og mandens optik. 

Dernæst jeg ville ikke få et barn med en mand der fra starten ikke ønsker det. Det ville jeg ikke byde mit barn. 

Lad os sige: far er ikke i barnets liv. Far fraskriver sig alt osv. Gennem hele livet spørger barn til far og du ender med at fortælle sandheden. Far gider dig ikke. 

Øj en identitetskrise dit barn evt vil få. Måske vil barnet opsøge far. Som afviser barnet igen. Puha sølle barn ikke! 

Men dette er jo worst case men hvad du er nød til at tage stilling til og hvad du vil gøre 

håber du finder en løsning. Knus

Så barn ville hellere fravælge livet end risikere ingen far?

Så er der godt nok mange børn der render rundt og har sølle liv for lige at bruge dine egne ord.

Anmeld Citér

1. juni 2016

FN

Anonym skriver:

Hej med jer

Jeg er gravid. Det er en rigtig træls og bestemt ikke ønsket situation.

Jeg er netop kommet hjem fra lægen, og han skønner, at jeg er i uge 7.

Faderen er en fyr, jeg har set on/off det sidste halve år. Jeg har været på p-piller, og vi har derfor ikke brugt anden beskyttelse.

Han lagde ud med at sige, at han ville støtte mig uanset, hvad jeg vælger, men han har efterfølgende klart udtrykt, at han vil have, at jeg får en abort.

Jeg har egentlig selv været helt sikker på abort hele vejen igennem, men jeg begynder at være i tvivl. 
Jeg har set en anmodning om at få foretaget abort. Den udfyldte jeg grædende ved lægen i dag.

Jeg er 34 år. Jeg ved ikke, om jeg nogensinde vil tilgive mig selv at få en abort. 

Faderen er på mange måder en rimelig fornuftig fyr. Han skuffer mig lidt i det her, men på den anden side kan jeg godt forstå ham. Jeg ville bare have ønsket, at han havde været lidt mere omsorgsfuld. 

Vi kender hinanden og har samme omgangskreds. Folk vil uden tvivl regne ud, at det er ham, der er faren, og så selvom han ikke vil have noget med barnet at gøre.

1. Kan man sætte et barn i verden, som ikke er ønsket af faren?
2. Kan man udfylde den rolle, en far ellers skulle have udfyldt?
3. Er det etisk og moralsk forkert at gennemføre graviditet?

Kære TS, 

Det er en svær situation du står i 

Det er ikke uetisk og moralsk forkert hvis du vælger at beholde barnet, på nogen måde. Der skal to til tango, du har beskyttet dig og de fleste er velbevidste om at sex kan medføre graviditet. Det er hvad der sker. Jeg gætter på faren har ca samme alder som dig, så mon ikke om han vil vise sig at være sit ansvar bevidst i det lange løb. Selvfølgelig skal du overveje at der skal være samarbejde mellem jer mht samvær osv. Det er sikkert hårdt at være alenemor, men det er også hårdt selvom man er to. Kan sige at hvis du vælger barnet vil du aldrig fortryde det når du står med det i dine arme, vælger du abort vil det være svært, måske vil du komme videre, måske ikke. Jeg håber i hvert fald at du finder den rigtige løsning for DIG. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.